• Anonym (nytt liv)

Reductil

Idag fick jag Reductil av min läkare. Detta ska hjälpa mig på traven ner till min målvikt och ett sundare liv. Jag har själv lyckats gå ner 18kg och har inte så mycket kvar att gå ner.
    Min viktuppgång beror främst på en svacka i livet samt min ämnesomsättning.
    Någon mer som precis fått reductil och vill följas åt. Du får om du vill vara anonym liksom jag.
    Jag vet att det finns trådar om reductil men jag har inte stött på någon där man får lov att vara anonym om man så vill.

Jag ska väga mig imorgon på dag 1.

Jag har gått ner mina 18kg genom att ändra kosten samt röra på mig...

• Svar på tråden Reductil
  • Anonym (nytt liv)

puffffff nån mer?

• Anonym (nytt liv)

pufff...jag är inne på dag 4

• Anonym

hej!
    jag har själv gått ner 12kg innan jag gick till läkarn och bad om hjälp med dom sista kilorna för jag stod still började med reductil fick först 10 mg hände inget, fick dom stakare på 15mg hände inget. Men jag fick riktigt med yrsel när jag reste mig och gjorde nåt. men nån hjälp med vikten fick jag inte av dom.
    Så jag hoppas dom funkar på dig.

• Anonym (nytt liv)

tråkigt att det inte funkade på sig hoppas dom har nått annat du kan testa...
    dom funkar bra på mig! jag känner mig som vanligt fast mindre hungrig nästan inte hungrig alls. jag är inte ens sugen...

jag äter mycket mindre än jag brukade göra och har nu endast ätit dom i 4 dagar. det kanske är för tidigt att säga men dom funkar än så länge bra...

jag ska väga mig på torsdag då blir det exakt en vecka sen jag började...
    ska imorgon iväg och köpa en motionscykel...

• Anonym

Hur mkt övervikt måste man ha för att det ska bli aktuellt med Reduktil?? (hur mkt har(hade ni). O spelar det någon roll om man har ämnesomsättningsfel och äter Levaxin??
    Jag har lagt om min kost rört mig mer o går inte ner ett gram. Väger 73 till 160. Vill ner under 60. Låter det orimligt??
    Låter som om jag skriver till läkaren ju. Ja ni får va min läkare nu om ni kan svara!!

• Anonym (nytt liv)

man ska ha ett bmi på 30 för att kunna börja med reductil enligt min läkare...
    tycker du ska ta kontakt med din läkare för reductil skrivs ut från fall till fall...
    ska in imorogon och lämna lite prover samt mäta blodtrycket...

• Anonym (Johanna)
    Anonym skrev 2007-06-25 00:18:47 följande:
    Hur mkt övervikt måste man ha för att det ska bli aktuellt med Reduktil?? (hur mkt har(hade ni). O spelar det någon roll om man har ämnesomsättningsfel och äter Levaxin??Jag har lagt om min kost rört mig mer o går inte ner ett gram. Väger 73 till 160. Vill ner under 60. Låter det orimligt??Låter som om jag skriver till läkaren ju. Ja ni får va min läkare nu om ni kan svara!!
    Jag undrar samma jag, hur man får Reductil utskrivet?
    Hur mycket övervikt måste man ha? Hur många tabletter tar man om dagen?
    Dom är ju dyra... finns det någon möjlighet att man kan få reducerat pris?
    Många frågor...
  • Anonym

Jag fick tipset om detta. Ska ringa VCT imorgon! Återkommer i denna tråd! Tack för att du tog upp detta!

Svar på tråden Reductil