• Anonym (nytt liv)

Reductil

Idag fick jag Reductil av min läkare. Detta ska hjälpa mig på traven ner till min målvikt och ett sundare liv. Jag har själv lyckats gå ner 18kg och har inte så mycket kvar att gå ner.
    Min viktuppgång beror främst på en svacka i livet samt min ämnesomsättning.
    Någon mer som precis fått reductil och vill följas åt. Du får om du vill vara anonym liksom jag.
    Jag vet att det finns trådar om reductil men jag har inte stött på någon där man får lov att vara anonym om man så vill.

Jag ska väga mig imorgon på dag 1.

Jag har gått ner mina 18kg genom att ändra kosten samt röra på mig...

• Svar på tråden Reductil
  • mammacatta

Jag tror inte att vemsomhelst får äta R, listan på vilka som inte får är ganska lång.
    R skrivs ut till folk med BMI på över 35 (ibland 32) till rabatterat pris, men det är från 27 och uppåt som får ta.

Det är från början ett antidepp-piller och har även biverkningar som de flesta andra: efteråt KAN man få en rejäl depp-period, men det är inte säkert.

Det R gör är att blockera LUSTEN att äta. Biverkningarna är tex pigg och glad, muntorr och hjärtklappning.
    Man övervakar ofta sitt blodtryck pga detta.

SÅ otäckt är det nu inte: övervikten är betydligt värre...

• MrsAndersson
    mammacatta skrev 2007-07-08 13:28:01 följande:
    AmfetaminLIKNANDE.Jag har absolut ingen aning om vad som är samma och vad som är förändrat, men min läkare sa att det är samma effekt som tjack.
    Haha! Ja, det förklarar ju varför man inte är lika trött och seg som vanligt sen man börjat med Reductil. Hade faktiskt ingen aning om att det innehöll nåt sånt.

Förlåt om jag bara hoppar in i tråden så här. Såg länken från vår andra Reductil-tråd, så jag passade på att kika in. Började med Reductil för 3 veckor sedan och har gått ner 3,1 kg sedan dess.
  • Anonym (nytt liv)

Jag tror att det är mer farligt å gå omkring med sin övervikt än att ta R. Läkare skulle nog inte skriva ut det...
    Det tas ju en del prover på en innan man får medicinen sen så görs det ju uppföljningar...

På mig står det nu still på -2kg men betydligt fler minus på måttbandet...

• mammacatta

Jag var som en duracellkanin i början. Det har lugnat ner sig nu, men jag är ändå piggare än jag var i vintras.

• Anonym (nytt liv)

fast jag tycker att det bara är en fördel med att vara piggare. idag gick jag utan problem en runda på 12km med min son just för att jag kände mig pigg

• Elias Emil

Så känner jag med. Piggheten gör att jag blir rastlös och då hjälper det att röra på sig. just nu känns det som att jag håller på att bli förkyld. Det är skit, har fått in så bra rutiner med raska promenader och träning på crosstrainern.

• CeeJay

Tack för era svar. Då kanske Reductil kan vara någonting för mig då som jämt är så trött att jag inte orkar någonting? Men jag tror ändå jag har för "lågt BMI" om man nu kan säga så.

Får vänta och se vad läkaren säger efter sommaren.

• Kix01

Ceejay, jag hade "bara 26 - 27 i bmi och fick det utan problem, beror helt på vilken läkare du träffar. Gå privat istället för vc så får du oftast bättre hjälp. Lycka till!

• Ylwis
    Anonym (överviktig) skrev 2007-07-08 15:52:31 följande:
    Hej! Ursäkta om jag hoppar in i eran tråd här men har en fråga. Jag äter just nu Zenical för min övbervikt o tycker det bara är jobbigt att vara bajsnödig kroniskt, har iofs bara ätit en vecka o har 30kg som ska bort.Hur fungerar reductil? Nån som testat Zenical o bytt till Reductil?
    hej! åt xenical för ett par år sen och aldrig igen, har aldrig mått så dåligt i hela mitt liv! fick springa på toa  jämnt och  toaletten  blev ju brun av allt fett och jag kanske gick ner 1 kg på 3 månader.
    Mamma till Alvyn 051015
  • Anonym (nytt liv)

xenical var det en kommpis som åt. det slutade med att hon sket på sig för hon hann inte hem när det hela startade. Hon mår fortfarande dåligt av det. Jag var med när det hände!! skulle aldrig våga testa.
    ska jag vara ärlig så sa min läkare att det är en medicin som kan hjälpa men att hon själv inte skrivit ut det till någon.

Svar på tråden Reductil