• Anonym (nytt liv)

Reductil

Idag fick jag Reductil av min läkare. Detta ska hjälpa mig på traven ner till min målvikt och ett sundare liv. Jag har själv lyckats gå ner 18kg och har inte så mycket kvar att gå ner.
    Min viktuppgång beror främst på en svacka i livet samt min ämnesomsättning.
    Någon mer som precis fått reductil och vill följas åt. Du får om du vill vara anonym liksom jag.
    Jag vet att det finns trådar om reductil men jag har inte stött på någon där man får lov att vara anonym om man så vill.

Jag ska väga mig imorgon på dag 1.

Jag har gått ner mina 18kg genom att ändra kosten samt röra på mig...

• Svar på tråden Reductil
  • Anonym (JE)

Hej tjejor! Får jag ställa en fråga?

-Är det ngn av er som fått ut Reductil för att gå ner pga enorm viktuppgång under grav?
    *Förlåt om det redan frågats i tråden, jag hinner dessvärre inte läsa ikapp nu, Lillfisen tar min uppmärksamhet*

Jag gick upp 35+, var lite rund innan plusset. Jag har gått ner 20 och skulle absolut behöva gå ner 20 till, minst.
    Funderar allvarligt på att höra av mig till min VC och göra ett försök, mitt BMI ligger på +-30.

• mammacatta
    Anonym skrev 2007-06-30 20:46:39 följande:
    Jag vill också vara med här. Jag vill börja äta. Har gått ner 12 kg på grund av att jag böt epilepsi medicin. Men står nu still på 82 kg till mina 163 cm. Vill ner till minst 70 kg. Känner att jag inte mår bra. Jag har BMI 30.Jag har inte pratat med nån läkare men bestämde mig just nu för att boka tid. Har dock en undran: går de ihop med epilepsimedicin?
    Hmm, det är en klocka som ringer här...
    Ska kolla i fass.
  • mammacatta

Nej, reductil är OK, men inte:

"Var särskilt försiktig med Acomplia:
    Tala med din läkare innan du börjar ta detta läkemedel:

- om du har nedsatt leverfunktion,

- om du har en allvarligt nedsatt njurfunktion,

- om du samtidigt behandlas för epilepsi,..."

Visste att jag läst NÅT om det, så det var inte helt fel. A är alltså liknande R.

• Anonym (nytt liv)

Hej gänget!

Måste börja skriva till dig vars vännina tar R och ammar. Be henne sluta upp med det då detta inte är att rekomendera. Sen är det ju som du säger skrämmande att det går att köpa utan recept. Tror det går å göra det i många länder men att folk inte känner till medicinen.

Sen ska jag fortsätta med å skriva att mina händer är som sandpapper. JAg vet inte vad det kan bero på. Jag smörjer å smörjer men inget händer Ska maila min läkare å höra med henne. Torr i munnen är jag dock inte.

Annars flyter allt på. Igår kväll blev det god middag med två glas vin. Inte ens halva portionen fick jag i mig förän magen började protestera. Dom som var på besök märkte min viktnedgång fast det bara rör sig om knappa 1,5kg...

• Elias Emil

Även om man inte gått ner mycket så tror jag att man utstrålar en ny självsäkerhet, vi har ju faktiskt börjat ett helt nytt liv. Även om jag inte gått ner så mycket än så känner jag mig piggare och gladare och det märks nog utåt.

• 6628

Har läst om Reductil nu o jag måste säga att jag blir lite osäker. Biverkningarna tycker jag är lite otäcka. Hur mår ni andra av de?
    Vet inte riktigt om jag törs prova. Vad tycker ni. Jag vill ju.

Finns det nån här som ätit Xenical?

• Anonym (nytt liv)

6628, jag känner inga biverkningar. Lite hård i magen men med lite katrinplommonpuré (sån på barnburk) brukar allt lösa sig.
    Sen är det svårt att säga hur du eller någon annan kommer att reagera på medicinen och det är nog svårt för läkaren att säga det. Det är bara å testa för att se...Passar det inte så finns det annat man kan byta till...

Just nu skulle jag inte vilja byta min R mot nått. Fler av mina vänner å folk jag känner har talat om för mig att jag ser fräsch å pigg ut. Dom säger att det syns på lång väg att jag gått ner. Man får en kick när man hör sånt

• Kix01

Jag har gått ner 3 kg på 11 dagar!!!! Utan att anstränga mig! Har varit midsommar och haft besök av kompisar och ätit helt fel och motionerat 0 men ändå -3 kg på 11 dagar!!!! enda biverkningen jag märkt är att in enda hemorrojd jag fick när jag var gravid har förökat sig... Inte så trevligt men vad som helst bara jag går ner!!!! Men om nån har bra tips på vad man gör åt dem tar jag gärna emot det, xyloproct-salvan hjälper inget vidare.

• Anonym (nytt liv)

kix01, finns sheriprockt stolpiller som din läkare kan skriva ut på recept. dom är bra! grattis till minuset på vågen...inte illa!

• Kix01

Ok tack!!!!! mindre pinsamt när man vet vad det heter... Kul att du mår bra också! Jag är jätteglad för de här kilona men allra gladast är jag över att ha blivit av med mitt matbegär! Kan leva utanatt konstant tänka på mat, dessert och godis och slippa känslan att kunna döda för choklad. Tänk så mycket energi det har tagit upp! Känner du också så eller hade du kanske inte samma katastrofala inställning som mig till sånt innan?

Svar på tråden Reductil