• Anonym (nytt liv)

Reductil

Idag fick jag Reductil av min läkare. Detta ska hjälpa mig på traven ner till min målvikt och ett sundare liv. Jag har själv lyckats gå ner 18kg och har inte så mycket kvar att gå ner.
    Min viktuppgång beror främst på en svacka i livet samt min ämnesomsättning.
    Någon mer som precis fått reductil och vill följas åt. Du får om du vill vara anonym liksom jag.
    Jag vet att det finns trådar om reductil men jag har inte stött på någon där man får lov att vara anonym om man så vill.

Jag ska väga mig imorgon på dag 1.

Jag har gått ner mina 18kg genom att ändra kosten samt röra på mig...

• Svar på tråden Reductil
  • Anonym (Johanna)

Mitt BMI ligger på 27... så då finns det alltså ingen möjlighet att få det utskrivet?

• Anonym (ja med!)

Fick BMI på 36,2. Måste väl få hjälp????

• Anonym (Johanna)
    Anonym (ja med!) skrev 2007-06-25 00:40:39 följande:
    Fick BMI på 36,2. Måste väl få hjälp????
    Garanterat!!!
  • Anonym (nytt liv)

Johanna, Mitt ligger på 28 och jag fick det utskrivet för risken för återfall fanns enligt henne. Då menade hon att jag hade risk och gå tillbaka till mitt "gamla" liv.
    Tycker du ska boka en tid och prata med din läkare. Som sagt det är från fall till fall.
    Dom ska ju ta prover på dig så som blodtryck och urin. Du kanske inte får det på grund av annat så som högt blodtryck mm.

jag me, ta kontakt med din läkare så får du säkert hjälp.

Man tar 1 tablett/dag. Dom finns sen i olika strykda a 10mg och 15mg. Man brukar börja med 10.
    Dom kostar 602:- för 28/st. Man får dom sen billigare med högkostnadsskyddet.

• natt katt

Jag har inte kännt några biverkningar alls sen de försvann. Hade Krypningar i hande och fötter. Muntorrhet. men bara i de två först veckorna.
    Ja träning är svårt men ett måste för att hinna lyckas under den korta tid men får äta r.

Anonym (nytt liv) skrev 2007-06-21 00:51:58 följande:

mars, hur har du känt dig då du höjt dosen? har biverkningarna varit fler och mer "synliga" så att säga. muntorrhet, yrsel etc?träning är jag svag för men långa prommisar går hem...
  • Anonym (mars)

Det är ju perfa att de fungerar med aptiten det är ju det som är största hjälpen.
    Det är nu du ska passa på att lägga om dina matvanor. Så som allt dietister säger. Som de man ser på tv. De lider ju ofta stackarna för de är så hungriga och sugna i början. Det slipper vi

Hur går det med cycklandet? Jag har en men kommer inte mig för. Gillar inte att träna när sambon e hemma.
    Så fånigt.

Anonym (nytt liv) skrev 2007-06-25 00:18:31 följande:

tråkigt att det inte funkade på sig hoppas dom har nått annat du kan testa...dom funkar bra på mig! jag känner mig som vanligt fast mindre hungrig nästan inte hungrig alls. jag är inte ens sugen...jag äter mycket mindre än jag brukade göra och har nu endast ätit dom i 4 dagar. det kanske är för tidigt att säga men dom funkar än så länge bra...jag ska väga mig på torsdag då blir det exakt en vecka sen jag började...ska imorgon iväg och köpa en motionscykel...
  • Anonym (mars)

Valde fel knapp för nicket. de tre senaste e mina

• Anonym (mars)

Till alla er som vill få r. ni måste hitta en läkare som tror på r. och sen gå mer 2 kg själva först. Det är nått kriterium de har satt upp.

Man får högkastnadskort efter 900 och då får man 50% rabatt.
    JAg äter 2x15mg det är inte billigt direkt. Plus att mitt högkostnadskort gick ut nu precis så bara en mån av tre har jag fått rabatt på.

Men nu har jag rabbat på de sista tre

• Anonym (ja med!)

Hur ska man "säga" då? Är så rädd att få ett nej, eller att jag ska försöka att motionera m.m. Jag är ute och går med barnvagnen varje dag! I ur och skur, men det händer inget! Är desperat!! Känner att jag inte vill äta mer, för att gå ner i vikt, men behöver tyvärr all energi jag kan få.. :( hela mitt liv kretsar kring vikten just nu! Självförtroende, ja allt!! Spelar de någon roll om man födde barn för 8 månader sedan? Kan de säga att "det rätar ut sig"? Jag vill intemå så här dåligt längre! När jag hörde talas om detta så fick jag hopp!

• Anonym (nytt liv)

Idag var jag å kollade blodtrycket. Allt var prima. 127/64 hade jag...
    Dom tog blodprov på mig å så får jag åka in med kissprov då min men går över.
    Hungern är som bortblåst å portionerna blir allt mindre...Jag får inte i mig hälften av det jag lägger fram å då har jag ändå lagt fram ca 40% av det jag brukar lägga fram.
    Jag äter 5 gånger om dan men som sagt inga stora mängder.
    Byxorna käns lite större å jag mår fint. Ingen munntorrhet, ingen yrsel...nej jag kan inte säga att det är nått förutom att jag på kvällarna är ovanligt piggare...

har varit å köpt mig en egen blodtrycksmätare idag å så ska jag upp å kolla på en motionscykel då jag inte hann det idag.
    Jag har svårt att komma hemifrån på den tid jag är ledig så jag måste införskaffa mig en maskin...

Sen så skrev läkaren ut R för 3 månader till...Hon går på semester sen och då ville hon att receptet skulle ligga inne...

Svar på tråden Reductil