• Anonym (nytt liv)

Reductil

Idag fick jag Reductil av min läkare. Detta ska hjälpa mig på traven ner till min målvikt och ett sundare liv. Jag har själv lyckats gå ner 18kg och har inte så mycket kvar att gå ner.
    Min viktuppgång beror främst på en svacka i livet samt min ämnesomsättning.
    Någon mer som precis fått reductil och vill följas åt. Du får om du vill vara anonym liksom jag.
    Jag vet att det finns trådar om reductil men jag har inte stött på någon där man får lov att vara anonym om man så vill.

Jag ska väga mig imorgon på dag 1.

Jag har gått ner mina 18kg genom att ändra kosten samt röra på mig...

• Svar på tråden Reductil
  • Anonym (nytt liv)

Nu mår man lite bättre

Hur har ni det?

• Anonym (nytt liv)

jag undrar hur höga doser av R får man ta? om man tänker att man börjar med 10mg så äkar kanske läkaren till 15 men vad händer sen om inte 15 hjälper? finns det starkare eller vad? bara undrar...

• mammacatta

Näe, då brukar de få byta medicin faktiskt.
    Man får inte glömma att _drogen_ är beroendeframkallande och ger ganska dåliga efter-effekter; amfetamin är INTE att leka med. Jag skulle tro att de har kommit fram till att högre doser är direkt farliga.
    Det finns åtminstone två andra man kan prova; vi är ju olika även när det gäller mottaglighet för droger.

Jag är ett perfekt exempel:
    Citodon gör mig hög, trött och seg, medan vanligt morfin kräver jag dubbelt eller tredubblet så mycket som alla andra för att ens känna.
    Bedövningsmedel fungerar inte alls, men vanlig alvedon och jag sover som en STOCK efter 20 minuter.

• Anonym (JE)

Va? Är det amfetamin i Reductilen?
    Måste lusläsa innehållsförteckningen...

• mammacatta

AmfetaminLIKNANDE.
    Jag har absolut ingen aning om vad som är samma och vad som är förändrat, men min läkare sa att det är samma effekt som tjack.

• Anonym (JE)
    mammacatta skrev 2007-07-08 13:28:01 följande:
    AmfetaminLIKNANDE.Jag har absolut ingen aning om vad som är samma och vad som är förändrat, men min läkare sa att det är samma effekt som tjack.
    Oj! Ok tack för info
  • Ylwis
    Anonym (nytt liv) skrev 2007-07-07 22:23:13 följande:
    jag undrar hur höga doser av R får man ta? om man tänker att man börjar med 10mg så äkar kanske läkaren till 15 men vad händer sen om inte 15 hjälper? finns det starkare eller vad? bara undrar...
    du börjar med 10 mg, funkar det inte att du inte går ner ngt på 2 veckor höjjer de till 15mg istället. fungerar det inte då så får du byta medecin. oftast så börjar man  med 10 mg men det kan vbara ngn  läkare som inte vet så mkt om dessa tabletter som skriver ut ´15mg på en gång.
    Mamma till Alvyn 051015
  • Anonym (överviktig)

Hej! Ursäkta om jag hoppar in i eran tråd här men har en fråga. Jag äter just nu Zenical för min övbervikt o tycker det bara är jobbigt att vara bajsnödig kroniskt, har iofs bara ätit en vecka o har 30kg som ska bort.
    Hur fungerar reductil? Nån som testat Zenical o bytt till Reductil?

• CeeJay

Kan vem som helst få Reductil? Hur hjälper det kroppen?

Jag har ätit Levaxin i 4 månader (för låg ämnesomsättning) och jag har inte gått ner ett gram. Ska tillbaka till min läkare efter sommaren, han ville då ha status på om jag gått ner i vikt (eftersom det verkar vara den symptom som inte "försvinner" *typiskt mig*) och då pratade han om ev tillägg för att få hjälp med viktminskning.

Kanske det kan vara just Reductil han tänkte på? Jag har nämligen fått för mig att man ger det till extremt överviktiga och att man måste äta med försiktighet pga ämnena i medicinen.

Någon vänlig själ som vill förklara ang Reductil?

• 6628

Anonym (överviktig):
    jag har ätit Zenical o jag tyckte inte att de var så bra. Jag gick ner ungefär 3 kg på jättelång tid.
    Det här blir min första gång jag provar Reductil, (om jag nu får det).
    Måste säga att jag känner mig så kluven.
    Amfetamin liknande, känns otäckt.
    Men jag ska ringa till läkaren o prata om det iallafall.

Svar på tråden Reductil