• Anonym (nytt liv)

Reductil

Idag fick jag Reductil av min läkare. Detta ska hjälpa mig på traven ner till min målvikt och ett sundare liv. Jag har själv lyckats gå ner 18kg och har inte så mycket kvar att gå ner.
    Min viktuppgång beror främst på en svacka i livet samt min ämnesomsättning.
    Någon mer som precis fått reductil och vill följas åt. Du får om du vill vara anonym liksom jag.
    Jag vet att det finns trådar om reductil men jag har inte stött på någon där man får lov att vara anonym om man så vill.

Jag ska väga mig imorgon på dag 1.

Jag har gått ner mina 18kg genom att ändra kosten samt röra på mig...

• Svar på tråden Reductil
  • Anonym (kanske?)
    Anonym (nytt liv) skrev 2007-09-17 15:17:14 följande:
    kissprov och blodprov sen blodtryck va allt dom tog på mig...så olika detta...
    Vad lite!
    Enligt min läkare så är det LIVSviktigt att man tar alla dessa prover eftersom Reductil kan vara direkt farligt att äta om man har avvikande värden.
    Jag vet inte vad jag ska tro. Han är ju duktig iofs men det känns så mycket!
  • Anonym (nytt liv)

min läkare vet till och med att jag har extremt lågt järnvärde det var inga prolem. jag har lågt blodtryck och detta var inte heller några prolem. jag har inte bmi över 30 som det "krävs" och det var också ok. hon har jag haft länge och mamma å pappa är vänner med henne privat så jag tror inte hon skulle missa å ta nått så att säga. hon brukar ta prover "ifall att" men denna gång räckte det med dessa...mailar henne veckovis mina resultat i centimeter och vågens siffror. blodtrycksmått också.

• Kix01

Jag fick mina utskrivna per telefon utan att träffa läkaren, dock en vän till familjen. Inga prover tagna alls varken innan eller under de här 3 mån jag ätit R. Hade inte heller bmi över 30. Beror nog på vilken läkare man träffar hur restriktiva de är. Min läkare försäkrade sig bara om att jag hade lågt blodtryck. Själv kollat blodtrycket en gång hos barnmorskan när jag fick nya p-piller utskrivna. Lite högre än vanligt men helt ok.

• Kix01

Glömde skriva det bästa ju: -9 kg sen midsommar!!!!! 8 till så är jag i fin form, det finns ju hopp!!!!

• Anonym (Ung)

Fick R utskrivet tor förra veckan och har nu tagit dem i 4 dagar (började fre).
    Har inte ställt mig på vågen ännu, väntar några dagar för jag varit sjuk och inte kunnat träna som vanligt.

Min läkare skrev ut R bara efter att ha ställt några frågor (vad min vikt och längd var), inga prover alls, tog endast blodtryck.

Hoppas R ger resultat!

• CeeJay

Grattis tjejen! Här går det inte lika bra, har börjat med R igen idag efter ca en veckas uppehåll. Räknar jag både ner och upp i kg så gick jag totalt ner 1,3 på första provkartan 28 tabletter Funkade superbra första två veckorna och sen blev jag sjuk och blev mer hungrig (?) och orkade inte träna. NU ska jag ta tag i detta igen.

Är i stort behov av lite av ditt jävlar anamma

Kix01 skrev 2007-09-17 15:49:35 följande:
    Glömde skriva det bästa ju: -9 kg sen midsommar!!!!! 8 till så är jag i fin form, det finns ju hopp!!!!
  • Kix01

Ceejay:
    Ha ha, hade jag haft jävlar anamma hade jag gått ner det själv utan tabletter! Har inte gjort mer än svalt dem men jag känner vissa dagar att jag blir hungrigare än andra. Och om jag glömmer ta dem så är det kört i flera dagar! Lycka till med din nystart nu!!!!! Det kommer gå jättebra!!!! Kram

• CeeJay

Tack kära du

Kix01 skrev 2007-09-18 00:25:00 följande:
     Ceejay:Ha ha, hade jag haft jävlar anamma hade jag gått ner det själv utan tabletter! Har inte gjort mer än svalt dem men jag känner vissa dagar att jag blir hungrigare än andra. Och om jag glömmer ta dem så är det kört i flera dagar! Lycka till med din nystart nu!!!!! Det kommer gå jättebra!!!! Kram
  • Anonym (nytt liv)

-1,7 kg på nystarten...*glad*

• Anonym (Saga)
    CeeJay skrev 2007-09-17 17:01:57 följande:
    Grattis tjejen! Här går det inte lika bra, har börjat med R igen idag efter ca en veckas uppehåll. Räknar jag både ner och upp i kg så gick jag totalt ner 1,3 på första provkartan 28 tabletter Funkade superbra första två veckorna och sen blev jag sjuk och blev mer hungrig (?) och orkade inte träna. NU ska jag ta tag i detta igen.Är i stort behov av lite av ditt jävlar anamma

ååhh typiskt! Hoppas det går bra denna gången, att du slipper krångel!

Här går det inte neråt nu.

Hur går man ner utan motion???

Svar på tråden Reductil