• Anonym (nytt liv)

Reductil

Idag fick jag Reductil av min läkare. Detta ska hjälpa mig på traven ner till min målvikt och ett sundare liv. Jag har själv lyckats gå ner 18kg och har inte så mycket kvar att gå ner.
    Min viktuppgång beror främst på en svacka i livet samt min ämnesomsättning.
    Någon mer som precis fått reductil och vill följas åt. Du får om du vill vara anonym liksom jag.
    Jag vet att det finns trådar om reductil men jag har inte stött på någon där man får lov att vara anonym om man så vill.

Jag ska väga mig imorgon på dag 1.

Jag har gått ner mina 18kg genom att ändra kosten samt röra på mig...

• Svar på tråden Reductil
  • Anonym (nytt liv)

mammacatta, jag behöver inte gå till vc i alla fall vilket är skönt speciellt nu till sommaren...Det räcker med telefonkontakt med min läkare eller till och med mailkontakt...

• Elias Emil

Det började med att jag gick till en undersköterska för att prata igenom hur jag skulle kunna få hjälp. Jag visste inte så mycket om reductil och vill prata med någon. Nu har jag varit hos henne tre gånger och några gånger till blir det för att följa upp ev biverkningar på reductilen. Då passar jag på att väga mig. Jag hade inte gått ner något dessa två veckor men jag ska ge det två veckor till då jag tänker mer på maten och motionera mer.

• mammacatta

Anonym (nytt liv) skrev 2007-06-29 22:20:30 följande:

mammacatta, jag behöver inte gå till vc i alla fall vilket är skönt speciellt nu till sommaren...Det räcker med telefonkontakt med min läkare eller till och med mailkontakt...
    Jag lämnar bara in lappar med min vikt, men jag är ett undantag tydligen.
  • Anonym (2 månader)

Jag går inte och väger mig...

• Anonym (nytt liv)

mammacatta, jag ska bara ringa henne om det är nått...Maila kan jag också göra. Jag ringde henne för att berätta att jag inte känner av några biverkningar och att vågen visat minus.

Någon av er som blivit torr om händerna? Kan det var R?

• Elias Emil

inte märkt av nån torrhet i händerna. min biverkning hittills är muntorrhet, men det börjar bli bättre.

• Rosarin

Far man ta R nar man ammar?
    Har era lakare sagt nagot om det?

Anledningen till att jag fragar ar att en vaninna till mig har borjat ata R samtidigt som hon ammar.
    Jag har sagt att jag tror det ar farligt att ta samtidigt men hon struntar i vad jag sager.

Vi bor utomlands(thailand) och har kan man kopa R pa apoteken utan vare sig recept eller lakarbesok. Lite laskigt att det ar sa tycker jag...

• mammacatta
    Rosarin skrev 2007-06-30 19:50:33 följande:
    Far man ta R nar man ammar?Har era lakare sagt nagot om det?Anledningen till att jag fragar ar att en vaninna till mig har borjat ata R samtidigt som hon ammar. Jag har sagt att jag tror det ar farligt att ta samtidigt men hon struntar i vad jag sager.Vi bor utomlands(thailand) och har kan man kopa R pa apoteken utan vare sig recept eller lakarbesok. Lite laskigt att det ar sa tycker jag...
    Det är totalförbjudet här, det är ett amfetaminpreparat.
    Ta och visa henne vad som står på www.fass.se
  • Rosarin

Ja, vilken bra ide. Tack!

Det ar mitt sista hopp, orkar inte tjata pa henne mer men jag tycker ju sa synd om hennes son...
    Hon borde ju lyssna pa "svensk medicinsk upplysning" tycker jag.

Tack for tipset. Hon kan tyvarr inte svenska men jag far val oversatta :)

• Anonym

Jag vill också vara med här. Jag vill börja äta. Har gått ner 12 kg på grund av att jag böt epilepsi medicin. Men står nu still på 82 kg till mina 163 cm. Vill ner till minst 70 kg. Känner att jag inte mår bra. Jag har BMI 30.
    Jag har inte pratat med nån läkare men bestämde mig just nu för att boka tid.
    Har dock en undran: går de ihop med epilepsimedicin?

Svar på tråden Reductil