• Anonym (nytt liv)

Reductil

Idag fick jag Reductil av min läkare. Detta ska hjälpa mig på traven ner till min målvikt och ett sundare liv. Jag har själv lyckats gå ner 18kg och har inte så mycket kvar att gå ner.
    Min viktuppgång beror främst på en svacka i livet samt min ämnesomsättning.
    Någon mer som precis fått reductil och vill följas åt. Du får om du vill vara anonym liksom jag.
    Jag vet att det finns trådar om reductil men jag har inte stött på någon där man får lov att vara anonym om man så vill.

Jag ska väga mig imorgon på dag 1.

Jag har gått ner mina 18kg genom att ändra kosten samt röra på mig...

• Svar på tråden Reductil
  • Anonym (kanske?)

jag har funderat på att ringa min vårdcentral oxå. är överviktig. vet inte mitt exakta bmi men jag tror att det är över 35 iallafall. har pco också och min vikt är omöjligt att bli av med.
    jag är bara så rädd för att bli bortviftad av en läkare eller att dom ska säga att jag bara ska få träffa en dietist. jag äter bra. jag rör mig. men det funkar f*n inte.

kan ni som äter reductil SNÄLLA tala om hur ni gick till väga. ringde ni vårdcentralen? vad sa ni när ni skulle boka tid? hur blev ni bemötta av läkaren?
    jag har funderat på detta jättelänge men jag är så rädd.

• Anonym (nytt liv)

Hej! På min vc finns en läkare som hjälpt mig mycket då jag hade problem med magen. Hon har sen dess blivit min favvo så varje gång det varit nått så har jag ringt henne eller bokat enbart tid hos henne (om jag så behövt vänta i månader). När jag ringde henne sist så tog jag upp detta med min vikt. Hon berömmde mig för min viktnedgång som jag lyckats gå ner på egen hand och jag berättade precis som det var. Jag är rädd för att gå tillbaka till mina gamla vanor om jag får tillbax mina hungerkänslor. Jag har inte riktigt än kommit in i den fasen då jag med handen på hjärtat kan säga att jag har kontroll.
    Det var inte den minsta tvekan sen från hennes sida. Jag berättade för henne att jag läst på om reductil och vet att det inte är några mirakelpiller. Jag vet att man gör det mesta av jobbet själv men att dom är ett fruktansvärt bra hjälp på traven för den vars kropp klarar av dom.
    Hon skrev ut först en omgång och så ringde hon igår och frågade om hur det går. Hon la in en omgång till ifall jag vill fortsätta efter att dessa tagit slut. Hon kommer själv då att vara på semester precis när mina R tar slut så då valde vi att lägga in ett recept så jag har ifall jag väljer att fortsätta.

Tycker inte att du ska behöva tjata dig fram till en medicin om du finner den som en hjälpande hand till att må bättre. Det ska ju tas lite prover på en innan man kan starta med dom och det är främst och se att allt är ok.
    Blodtrycket ska man kolla med jämna mellanrum för det finns liten risk å få högt blodtryck.

Jag kan säga som så...
    På torsdag är det vägdax för mig. Då har jag tagit R i 1v. Jag känner på mig att jag gått ner men främst att jag inte stoppat i mig en massa onödiga saker mellan maten. JAg ser att mina portioner blivit otroligt små. Jag ser på mina kläder att dom inte sitter åt längre. Nu vet jag inte om vågen visar - och jag kommer inte bli besviken om så inte är fallet för jag känner att R hjälper mig att kontrolera mina dåliga vanor..

• Kix01

Jag har bmi på 27 och precis fått reductil utskrivna, känns fantastiskt. Har ätit dem en vecka och alla mina hemska panikhungerattacker är borta likaså mitt vidriga godisbegär. Mår toppen! Fick oxå gå ner ett par kilon först för att visa min motivation och hoppas nu bli av med 15 till! Gick till privatläkare för enligt vårdcentralen var jag inte tillräckligt  överviktig. Torr i munnen är j ag men vad gör det? Jag känner mig som en ny människa nu när inte allt kretsar runt mat och godis längre! Lycka till ni andra också!!!! 

• Anonym (nytt liv)

Kix01, va skönt att du känner så som du gör. Härligt att någon tror på en! Just så kände jag me...Behövde liksom få stopp på hungern för att inte falla tillbax...
    Hoppas det flyter på som det ska...Är du extrem torr i munnen så kan du ju be din läkare skriva ut (tappat namnet) en sugtablett som är bra.
    Jag har inga biverkningar än...

• mammacatta

Hejsan!
    Jag häckar i en tråd som heter bantningspiller, där är vi inte anonyma, men man kan läsa om man är nyfiken.

Det finns medicin mot muntorrheten. Jag omfamnar dock muntorrheten eftersom den hjälper mig att komma ihåg att dricka mer.

Jag bara ringde vc och bestämde en tid för att prata om vikt. När jag pratade med min nya fina läkare (har aldrig varit på vc förut) var han SÅ positiv. Jag tror att jag hade rätt inställning för han bara skrev ut 3 månader rakt av. Jag ska inte gå dit och väga mig, bara skicka in vikten som står på min nya elektroniska våg, ska heller inte övervaka mitt blodtryck. (mer än kanske en gång varannan månad) Men DET beror nog mer på vad jag berättade för honom om mig än nåt annat.

Jag är SÅ nöjd med R, men det finns faktiskt två piller till för vår gemensamma "sjukdom". Acomplia heter den ena (helt ny medicin) och nåt på X heter den andra, men den är mest för män som äter mycket korvmoj.
    R är från början ett antideppiller, nåt ni kanske märker på att manär osedvanligt pigg och glad. R är en amfetaminliknande preparat, läs gärna på www.fass.se för mer biverkningar.

Om ni har frågor kanske ni kan höra av er via min inbox så är ni fortfarande anomyma.

Ha en trevlig viktnedgång!

• Anonym (nytt liv)

Vågen visade -1,4 kg å jag strålar av lycka! Fy fanken att jag skulle må så bra av dessa är ju helt otroligt. JAg är pigg å vill detta mer än inget annat just nu. Så jäkla skönt när byxor, tröjor ja när inga kläder sitter åt.

Jag glömde ta mått på magen, låren å brösten men ska göra det. Ska se om det blir ändring på cm-måttet till nästa vecka.

Ringde min läkare idag å berättade så fort jag hade vägt mig å hon blev super glad för jag lyckats.

Nu är det sisådär 10-15kg kvar

• Kix01

TS: jag har också 15 kg kvar, vågen visade -2 igår, har ätit dem nästan en vecka. -2 och jag har inte ens ansträngt mig själv, bara inte varit sugen och hungrig, kunnat nöja mig med småportioner och dessutom ätit glass och annat i midsommar.
    hoppas vi kan följas åt och peppa varandra. Jag är oxå SÅ glad! Älskar min läkare för han lyssnade och hjälpte mig!

• Anonym (nytt liv)

Kix01...Visst jag har tänkt på vad jag ätit men jag har inte ens kunnat få i mig hälften. JAg har inte det där suget som sitter i nacken på en och bara vill ha mer å mer. Jag är inte hungrig och blir mätt rätt fort. Här har det också blivit glass å lite smått å gott men långt ifrån den mängd jag kunnat få i mig innan...
    Igår kväll var jag ute och cyklade i hög fart i 45 minuter. Det kändes i hela kroppen för jag slocknade rätt fort efter duschen. DEt är så skönt att det funkar och att jag dessutom mår bra.
    Inga biverkningar alls...

Visst kan vi följas åt det är bara kul å ha någon att prata med. Någon som vet hur det är helt enkelt. Jag älskar också min läkare. Hon ska få nått fint sen när jag är i mål som tack för hjälpen eller som tack för hon trodde på mig.

Nu kanske man vågar planera ett syskon till vår son

• carina6

Jag åt dom i höstas med bra viktnedgång slutade vid jul ja jag vet inte varför men sedan efter en månad började jag igen och ingen verkan dom är som sockerpiller nu jättetråkigt då dom var sååå bra från början någon annan som varit med om detta

Riktiga vänner är som stjärnor, i dom mörkaste stunder finns dom där
Svar på tråden Reductil