• Anonym (nytt liv)

Reductil

Idag fick jag Reductil av min läkare. Detta ska hjälpa mig på traven ner till min målvikt och ett sundare liv. Jag har själv lyckats gå ner 18kg och har inte så mycket kvar att gå ner.
    Min viktuppgång beror främst på en svacka i livet samt min ämnesomsättning.
    Någon mer som precis fått reductil och vill följas åt. Du får om du vill vara anonym liksom jag.
    Jag vet att det finns trådar om reductil men jag har inte stött på någon där man får lov att vara anonym om man så vill.

Jag ska väga mig imorgon på dag 1.

Jag har gått ner mina 18kg genom att ändra kosten samt röra på mig...

• Svar på tråden Reductil
  • 6628

Okej, nu har jag bestämt mig för att prova. Det får bära eller brista. Brister det så är inte det hela världen.
    Ska ringa till doktorn nästa vecka.

• Anonym (nytt liv)

Kix01, jag har aldrig varit så extremt sugen på godis, sötsaker eller sånt som är riktigt onyttigt. Mitt problem ligger i mitt oregelbundna ätande och mina enorma portioner. Jag äter för två å lite till. Eller jag åt ska jag ju skriva.

Nu äter jag "barnmeny". Jag får inte i mig så mycket och känner mig inte sugen på nått. Sura saker så som citron å apelsiner är jag sugen på samt mineralvatten i alla dess smak å variant.

Svettas gör jag mer än vanligt men det vet jag inte om det beror på R. Någon mer?

• Elias Emil

Jag måste nog säga att jag är varmare än vanligt.

• 6628

Finns det någon som har epilepsi o äter Reductil?

• Elias Emil

Det får du diskuttera med läkaren om, för det står nåt om det på bipacksedeln.

• Anonym (nytt liv)

Elias Emil, jag brukar i vanliga fall vara varm men inte direkt svettas. Nu får jag snällt byta tröja 2x/dag fast det här har varit 13-14 grader å regn. Undrar hur detta kommer gå sen...Ska maila min läkare om detta på torsdag då det är dax å väga igen...

6628, tycker du ska rådfråga din läkare eller någon mer kunnig eller legitimerad. Sånt är svårt för oss att svara på och jag skulle personligen aldrig svara på frågor kring en medicin om jag var det minsta osäker.

Trevlig kväll girls

• Anonym

Hej hej

Jag gick ner 4 kg på 1,5 veckor. Med reductil

Fanstiska,tar bort allt sug efter sötsaker...

Gick promenader på morgonen en halvtimme.

Inga biverkningar!

• mammacatta

Jag kan säga att det var som efter förlossningan - jag luktade dessutom sursvett - inte ens i närheten av kul
    Elias Emil skrev 2007-07-03 20:46:46 följande:

Jag måste nog säga att jag är varmare än vanligt.
  • Ylwis

här är en till som käkar reductil. ätit i 8 veckor och har gått ner 11,5 kg sammanlagt.

Mamma till Alvyn 051015
  • Anonym (nytt liv)

mammaCatta, luktar gör det nog inte på mig men äckligt är det hur som helst.
    Det blir fläckar så att säga på tröjor...

Svar på tråden Reductil