• Anonym (nytt liv)

Reductil

Idag fick jag Reductil av min läkare. Detta ska hjälpa mig på traven ner till min målvikt och ett sundare liv. Jag har själv lyckats gå ner 18kg och har inte så mycket kvar att gå ner.
    Min viktuppgång beror främst på en svacka i livet samt min ämnesomsättning.
    Någon mer som precis fått reductil och vill följas åt. Du får om du vill vara anonym liksom jag.
    Jag vet att det finns trådar om reductil men jag har inte stött på någon där man får lov att vara anonym om man så vill.

Jag ska väga mig imorgon på dag 1.

Jag har gått ner mina 18kg genom att ändra kosten samt röra på mig...

• Svar på tråden Reductil
  • Elias Emil

Jag blir tokig, behöver nog köpa en ny våg. I måndags vägde jag 82,4 och så vägde jag mig idag (brukar hålla mig till måndagar) och där står det 84.1. Jag har ju inte gjort nått annorlunda. Äter rin 1300 kalorier per dag och så har jag promenerat i rask takt flera fånger.

• Ebbsan
    Ylwis skrev 2007-07-05 08:25:42 följande:
    okej men jag blir så orolig ändå för din "hälsa" även faast jag inte känner dig just att du har kvar hormoner i kroppen  för att du har nyligen slutat amma.
    går du på kontroll ofta? eller gick du ofta? jag går var 14:e dag i tre månader just för att blodtrycket kan  ändrats så mkt så rekomenderar de att man ska göra det. är inne på min 9:e vecka nu.
    Förra gången gick jag varannan vecka hos distriktssköterskan som kollade läget och tog blodtryck. Där vägde jag mig en gång i månaden för att se att jag gick ner. Hur det blir nu vet jag faktiskt inte... ska nog kolla upp det...
  • Ylwis
    Elias Emil skrev 2007-07-05 09:35:40 följande:
    Jag blir tokig, behöver nog köpa en ny våg. I måndags vägde jag 82,4 och så vägde jag mig idag (brukar hålla mig till måndagar) och där står det 84.1. Jag har ju inte gjort nått annorlunda. Äter rin 1300 kalorier per dag och så har jag promenerat i rask takt flera fånger.
    min våg är så här att den  väger rätt andra gången jag ställer mig på den, blir precis som på hälsocentralena då. så första gången kan jag väga lika som förra veckan eller mera men  en de andra gångerna blir det ett mindre resultat som är lika varje gång efter.
    Mamma till Alvyn 051015
  • Anonym (kanske?)

Jag är SÅ NERVÖS!

Jag har idag fattat mod till mig och ringt min VC för att boka en tid. Dom ska ringa upp kvart i tre.
    Jag behöver hjälp nu och jag hoppas att jag kan få Reductil.
    Har PCO-s och min vikt är omöjlig att bli av med på egen hand. Dom flesta som ser mig tror nog att jag frossar när jag i själva verket äter otroligt nyttigt och har super bra värden. Det är "bara" vikten som jävlas.

Snälla hålla tummarna för mig. Det är nog bara en sköterska som ringer nu, men jag är så nervös.

• 6628

Anonym(kanske):
    Jag håller tummarna för dig!!!!!
    Så får du hålla tummarna för mig när jag ringer nästa vecka.
    Överens?

• Anonym (nytt liv)

kanske, hur gick det för dig?

jag mår piss idag, tror jag håller på å blir sjuk fryser å känner mig allmänt dålig

• Kix01

Jag fick reductil samma dag som jag slutade amma (bebis 8.5 mån), har inte ätit innan och har inte SÅ mycket övervikt, 75 kg till 164 cm men behöver bli av med 15  av dem. Hade bara tel kontakt med läkaren och inga kontroller än. Tycker inte alls det är fel att de skriver ut till såna som "bara har 10-15 kg övervikt, man kan må nog så dåligt av det. Min läkare sa att det var ett BRA sätt att få igång viktnedgång efter graviditet med kilon som vägrar ge med sig och han tyckte det var viktigt att jag går ner mina 15 kg så jag får normalt bmi och mår bra och är nöjd med mig själv. Fantastisk människa som verkligen har räddat mig till ett bättre liv. Och fantastiska tabletter som tagit  mig ur mat och chokladberoende som ja kämpat emot i evigheter. Ett tips till er som har tjuriga läkare är att gå privat för i all afall vad som gäller mig har jag fått ett underbart bemötande och den hjälp jag bett om.
    6628 & kanske: stor lycka till kram från mig!!!!

• Anonym (kanske?)

Dom ringde upp och jag fick en tid till 1/8 då jag ska träffa en manlig läkare.
    Åh jag är så nervös.
    Tänk om dom inte vill hjälpa mig med Reductil?!!??

Ni som äter Reductil, berätta vad ni sa när ni träffade en läkare. Snälla!

6628: Jag håller absolut tummarna för dig!!!

• Kix01

Jag sa att jag mår skit över mina extra kilon och att jag kämpar som fan för att bli av med dem men inget hjälper. Då tyckte han att det var en bra idé att få lite hjälp och så fick jag dem efter jag gått ner 2-3 kg själv först och visat min goda vilja.
    Klart du får hjälp, om int ehan lyssnar så får du gå till någon annan! lycka till igen!

• 64ulla

Kikar in här för att se/läsa och lära då trådstartaren bad mig lägga till tråden i en annan R tråd.

Anonym (kanske) - Jag har också PCOS och en vikt som tidgare vägrade ge med sig men nu går det jättebra. Har läst att vi PCOare kan ha förhöjd insulinproduktion (vilket jag har) och det leder till övervikt vare sig vi vill eller inte. En för hög insulinproduktion får samma effekt som andra som äter kolhydrater stup i kvarten och får "sockerrus", dvs blodsockret skjuter i höjden.

Ni som ätit R tidigare för ett bra tag sedan och börjat om utan att få effekt. Det är fler i andra trådar som har samma erfarenhet så det kanske inte funkar mer än en gång??? Så vi som äter det för första gången får ge allt för att lyckas. Nu eller aldrig!!!!!!!!!!!

Svar på tråden Reductil