• Anonym (nytt liv)

Reductil

Idag fick jag Reductil av min läkare. Detta ska hjälpa mig på traven ner till min målvikt och ett sundare liv. Jag har själv lyckats gå ner 18kg och har inte så mycket kvar att gå ner.
    Min viktuppgång beror främst på en svacka i livet samt min ämnesomsättning.
    Någon mer som precis fått reductil och vill följas åt. Du får om du vill vara anonym liksom jag.
    Jag vet att det finns trådar om reductil men jag har inte stött på någon där man får lov att vara anonym om man så vill.

Jag ska väga mig imorgon på dag 1.

Jag har gått ner mina 18kg genom att ändra kosten samt röra på mig...

• Svar på tråden Reductil
  • CeeJay

Anonym (Saga): Tack

Blodtrycket var ännu högre idag (132/94) så jag ska tillbaka om två veckor och kolla igen. Har det inte gått ner måste vi diskutera om jag ska sluta med R eller om jag vågar fortsätta...

• millan999

Det där lät inget bra!
    Hoppas att det går ner tills nästa gång!
    Vet du vad ett normalt tryck ska ligga på?
    Mitt hade sjunkit och då hade jag inte högt från början. Hörde aldrig några siffror då.
    Lycka till!!!

CeeJay skrev 2007-08-27 11:52:55 följande:
    Anonym (Saga): Tack Blodtrycket var ännu högre idag (132/94) så jag ska tillbaka om två veckor och kolla igen. Har det inte gått ner måste vi diskutera om jag ska sluta med R eller om jag vågar fortsätta...
  • Anonym (Saga)

jaha då åt man en glass! VARFÖR?

Jag är super hungrig hela tiden

• CeeJay

Normalt tryck är väl runt 130/70 men det varierar ju självklart från person till person..

millan999 skrev 2007-08-27 15:45:52 följande:
    Det där lät inget bra!Hoppas att det går ner tills nästa gång!Vet du vad ett normalt tryck ska ligga på?Mitt hade sjunkit och då hade jag inte högt från början. Hörde aldrig några siffror då.Lycka till!!!
  • CeeJay

För att det är gott... Se det inte som ett nederlag utan fortsätt som vanligt och bry dig inte om glassen - den förstör ju ingenting så länge du inte mår dåligt och fortsätter att frossa. Att äta någonting gott är ju någonting man "ska" unna sig om man vill..
    Anonym (Saga) skrev 2007-08-27 16:10:08 följande:

jaha då åt man en glass! VARFÖR?Jag är super hungrig hela tiden
  • jeannette

ceejay

när jag sökte om tabletterna så frågade hon om jag måde allmänt bra jag va ja...jag hade gjort en blodtest o det visade sig att allt var bra inte blodsocker o ingen anna n

alltså allt var bra!

nu undrar jag så här fick du den dag du kom till doktor för att få reducil o så tog de trycket på dig?
    kolade de hjärta på dig

mig kolade de inte
    o ingen tid för trycket heller inte sa hon heller att jag skulle kola trycket utan jag fick reducil för ett år o en remis till en dietist till januari nästa år...

hur gjorde de med dig?

• CeeJay

Min läkare kollade inte trycket alls, det tycker jag var slarvigt av honom. Jag kom på det senare och gick själv och tog trycket förra veckan och senast i dag. Nu fick jag gå till en distriktssköterska som var hur bra som helst - ska gå till henne igen om två veckor och kolla trycket.
    Hon skrev verkligen ner allt vi sa och alla siffor i journalen och pratade länge om hur viktigt det är med uppföljning.

jeannette skrev 2007-08-27 16:32:34 följande:
    ceejaynär jag sökte om tabletterna så frågade hon om jag måde allmänt bra jag va ja...jag hade gjort en blodtest o det visade sig att allt var bra inte blodsocker o ingen anna nalltså allt var bra!nu undrar jag så här fick du den dag du kom till doktor för att få reducil o så tog de trycket på dig?kolade de hjärta på digmig kolade de inteo ingen tid för trycket heller inte sa hon heller att jag skulle kola trycket utan jag fick reducil för ett år o en remis till en dietist till januari nästa år...hur gjorde de med dig?
  • mammacatta

Nja, trycket ska helst ligga lite lägre.
    120/70 typ, eller 110/70.
    120/80 fungerar åxå.

Man ska kolla trycket då och då. Det står på paketet.

• jeannette

mren om man ska kola trycket o det är så viktig varför slarvar läkaren med det?
    jag menara hon kolade inte trycket för mig
    o sa att om ett ½ år har jag tid hos en dietist

o jag fick recept för ett år

Svar på tråden Reductil