• Anonym (nytt liv)

Reductil

Idag fick jag Reductil av min läkare. Detta ska hjälpa mig på traven ner till min målvikt och ett sundare liv. Jag har själv lyckats gå ner 18kg och har inte så mycket kvar att gå ner.
    Min viktuppgång beror främst på en svacka i livet samt min ämnesomsättning.
    Någon mer som precis fått reductil och vill följas åt. Du får om du vill vara anonym liksom jag.
    Jag vet att det finns trådar om reductil men jag har inte stött på någon där man får lov att vara anonym om man så vill.

Jag ska väga mig imorgon på dag 1.

Jag har gått ner mina 18kg genom att ändra kosten samt röra på mig...

• Svar på tråden Reductil
  • millan999

Hej!

Jag vill oxå vara med här!
    Började med R den 20:e Juli och idag står jag på -8kg!!
    Det känns jätteskoj! Tyvärr får jag göra ett uppehåll med R i 14 dagar då jag åkte på Njurbäckeninflammation i Måndags. Men jag mår mest illa av pencillinet och har nada matlust så jag kanske håller vikten :)
    Hoppas det i alla fall.

• Anonym (Saga)
    jeannette skrev 2007-08-22 21:14:18 följande:
    1100 för tre månader fick jag betala.sedan om 3 månader ska jag betala 600 o sen nästan gratis.
    tack för svaret!
    millan999 skrev 2007-08-22 22:13:00 följande:
    Hej!Jag vill oxå vara med här!Började med R den 20:e Juli och idag står jag på -8kg!!Det känns jätteskoj! Tyvärr får jag göra ett uppehåll med R i 14 dagar då jag åkte på Njurbäckeninflammation i Måndags. Men jag mår mest illa av pencillinet och har nada matlust så jag kanske håller vikten :)Hoppas det i alla fall.
    OJ va duktig du är! Mindre roligt med det du har åkt på Krya på dig!
  • CeeJay

Är det någon här som fått högre blodtryck av R och vad gjorde ni/läkaren åt det?

• Anonym (Saga)

CeeJay: nää kan inte hjälpa dig.. har du högt?

• CeeJay

Anonym (Saga): Njae det låg på 133/90 idag och jag brukar ha 130/80.. Har ringt och fått tid hos läkaren på måndag, får kolla vad trycket ligger på då.

• Anonym (nytt liv)

ar pa semester. hors nar jag kommer hem. vılle bara saga att jag ınte lamnat traden... kampa pa vanner

• Anonym (nytt liv)

har ar det 40 grader och reductil saljs frıtt pa apoteket utan recept for valdıgt lıte pengar...lıte skrammande maste jag saga da jag ınte fıck ata dom under semesterveckan for mın lakare...just pa grund av varmen

• jeannette

hej hej

undrar en sak.
    du skriver att de säljer reductil i det lander du bor nu där det är 40 grader varm eller förstog jag fel?

men sedan skriver du att du inte fick ta de under semestervecka för värme skull, fast du bor i en varm land?
    jag undrar om jag förstog rätt.

jag bor i tillfällig i utlandet o jag fick inte få tag på den här p.g.a värme
    men sen åkte jag på semester till swe o där så fick jag den men jag frågade om utlandsvärme o de sa att värme ska inte göra nåt eller påverka R på nåt sätt.

men att jag ska ha öga för depretion sa hon att det är det som är mest farlig sa hon...

Anonym (nytt liv) skrev 2007-08-23 13:44:26 följande:

har ar det 40 grader och reductil saljs frıtt pa apoteket utan recept for valdıgt lıte pengar...lıte skrammande maste jag saga da jag ınte fıck ata dom under semesterveckan for mın lakare...just pa grund av varmen
  • Kix01

Jag har itne kollat mitt blodtryck en enda gång på de 2 mån jag ätit tabletterna så jag inbillar mig att riskerna med högt blodtryck borde vara överdrivna eftersom läkaren inte sagt att jag behöver kolla. Ska dock till barnmorskan och få nya ppiller på mån och mäta det där, ska bli intressant. Nån mer än jag som glömt tabletten någon dag och upplevt illamående när man börjar om dagen efter? Kul att höra av dig ts! Ha det riktigt bra i värmen! Om du inte har R på högkostnadsskydd borde du köpa hem jättepaket!!!!

• Anonym

Hejsan på er!

Ska börja ta reductil om ca 2 veckor. Jag kämpar med vikten, försöker gå ner i vikt med hjälp av massor med träning men det känns lönlöst. Går ner några hekton eller t o m går upp i vikt.

Känner ni av biverkningar?? Sömnlöshet, rastlöshet mm?? Ska bli intressant o se vad som händer.
    Märker ni av att medicinen verkligen hjälper??

Svar på tråden Reductil