• Anonym (nytt liv)

Reductil

Idag fick jag Reductil av min läkare. Detta ska hjälpa mig på traven ner till min målvikt och ett sundare liv. Jag har själv lyckats gå ner 18kg och har inte så mycket kvar att gå ner.
    Min viktuppgång beror främst på en svacka i livet samt min ämnesomsättning.
    Någon mer som precis fått reductil och vill följas åt. Du får om du vill vara anonym liksom jag.
    Jag vet att det finns trådar om reductil men jag har inte stött på någon där man får lov att vara anonym om man så vill.

Jag ska väga mig imorgon på dag 1.

Jag har gått ner mina 18kg genom att ändra kosten samt röra på mig...

• Svar på tråden Reductil
  • Kix01

Anonym: Precis som du skriver så har jag tidigare tränat halvt ihjäl mig med väldigt dåligt resultat. Fick R för 2 mån och har gått ner 8 kg utan att anstränga mig. Fantastiskt. Ska skärpa mig nu efter sommaren och träna ordentligt igen men maten sköter sig själv. R hjälper i alla fall mig mer än vad jag trodde kunde vara möjligt. Aldrig hungrig, inte sugen på nåt. Om ajg blir bjuden på godis vill jag inte ens ha det, det är inte jobbigt att tacka nej för jag vill inte ha det! Blev t o m av med mitt cola beroende. Jag älskar dessa tabletter, tror de har räddat mig från undergång med taskiga matvanor, konstant hunger, godissug, cola beroende mm. Och nej, inte en enda biverkning förutom min hemorojd som blev 2. Lycka till!

• Madida

Jag åt reductil i knappt 2 mån, men jag stod inte ut. Mådde så förbaskat illa. Dygnet runt. Så jag slutade med dom. Visst, dom funkade med det var inte värt det för mig.

• Anonym (sockersug)

WOW, COOLT!

Det e ju grymt ju!! Jag som har värsta suget efter sött, har inte ätit något socker idag. Det kryper liksom i mig. Ska försöka avstå även om jag funderat på att baka, typ vad som helst bara det är socker i.

• millan999
    Anonym skrev 2007-08-23 16:39:40 följande:
    Hejsan på er!Ska börja ta reductil om ca 2 veckor. Jag kämpar med vikten, försöker gå ner i vikt med hjälp av massor med träning men det känns lönlöst. Går ner några hekton eller t o m går upp i vikt.Känner ni av biverkningar?? Sömnlöshet, rastlöshet mm?? Ska bli intressant o se vad som händer. Märker ni av att medicinen verkligen hjälper??
    Ja jag märker att medicinen verkligen hjälper mej!¨
    Har varit Cola beroende o druckit ca 2L OM DAGEN!!!!
    O nu dricker jag det inte alls. Har ej känt ett enda litet sug.
    Visst kkan jag unna mej ett glas på helgen men det stannar där,och det känns jättebra!
    Hade problem med sömn och illamående de 4 första dagarna men det har gett sej nu.
    Hoppas du kommer att trivas med R och att du känner att det hjälper dej:)
    Du får rapportera här!!
    Lycka till
  • Anonym (Saga)
    CeeJay skrev 2007-08-23 12:50:01 följande:
    Anonym (Saga): Njae det låg på 133/90 idag och jag brukar ha 130/80.. Har ringt och fått tid hos läkaren på måndag, får kolla vad trycket ligger på då.
    Hoppas det har gått ner då

Hmm har tagit R 3 dagar nu, vågen står på -2?! Hmm måste vara fel på den.. kan ju vara att för en vecka sedan sa jag stopp till godsaker Beror nog på det med. Men glad är jag!Skrattande
  • Anonym (Saga)

Hur fort gick ni ner i början?

• CeeJay

Anonym (Saga): Jag gick ner jättefort i början - har ju bara ätit i drygt två veckor nu men första dagarna såg jag skillnad varje dag Ska väga mig i morgon och ser då var resultatet blivit på två veckor... Återkommer

• Anonym (Saga)
    CeeJay skrev 2007-08-26 18:16:48 följande:
    Anonym (Saga): Jag gick ner jättefort i början - har ju bara ätit i drygt två veckor nu men första dagarna såg jag skillnad varje dag Ska väga mig i morgon och ser då var resultatet blivit på två veckor... Återkommer
    ååhh ja skriv här *nyfiken*

Jag märker ingenting.. tror jag.. dom -2 var nog från veckan innan jag började med R.. Har vart ute & gått i  ganska rask takt 4 timmar denna veckan.. & allt man går med 2 barn, fram & tillbaka hit å dit..
     men ja ja.. kanske kommer sen då.
  • Bling1975

Kix01 - du gick privat väl? Får man fråga var du bor. Jag avskyr alla på min vårdcentral och skulle gärna få tips på någon bra doktor i stockholmsområdet, min sjukvårdsförsäkring täcker inte vikt och jag är van att bara vända mig dit. Om du inte vill skriva här så får du gärna inboxa

Stitch längtar efter Lilo 4.0
  • CeeJay

Anonym (Saga) Hade gått upp 0,5 kg i helgen = kräftskiva Så totalt på två veckor blev det nästan -2 kr vilket är helt underbart för mig

Snart ska jag till doktorn och ta nytt blodtryck och så får vi se vad det visar...

Svar på tråden Reductil