• Anonym (nytt liv)

Reductil

Idag fick jag Reductil av min läkare. Detta ska hjälpa mig på traven ner till min målvikt och ett sundare liv. Jag har själv lyckats gå ner 18kg och har inte så mycket kvar att gå ner.
    Min viktuppgång beror främst på en svacka i livet samt min ämnesomsättning.
    Någon mer som precis fått reductil och vill följas åt. Du får om du vill vara anonym liksom jag.
    Jag vet att det finns trådar om reductil men jag har inte stött på någon där man får lov att vara anonym om man så vill.

Jag ska väga mig imorgon på dag 1.

Jag har gått ner mina 18kg genom att ändra kosten samt röra på mig...

• Svar på tråden Reductil
  • jeannette

känner du dig konstig?

CeeJay skrev 2007-08-27 11:52:55 följande:
    Anonym (Saga): Tack Blodtrycket var ännu högre idag (132/94) så jag ska tillbaka om två veckor och kolla igen. Har det inte gått ner måste vi diskutera om jag ska sluta med R eller om jag vågar fortsätta...
  • CeeJay

Nej jag känner mig inte så konstig. Är lite "yr" och känner mig ännu tröttare (många skrev ju att man blev pigg av R men jag har blivit ännu tröttare än innan och då var jag redan skittrött )

Det susar i ena örat och jag liksom hör blodet som pulserar - irriterande när jag ska sova men ingenting jag lider mycket av.

jeannette skrev 2007-08-27 16:57:23 följande:
    känner du dig konstig?
  • Kix01

Ceejay: mitt blodtryck var oxå högre idag, 130/80. Har aldrig haft så högt innan, känner precis som du att dert susar i öronen plus mycket huvudvärk. Men inte så krisigt högt ändå, läkaren har inte kollat mig en enda gång, detta var barnmorskan pga ppiller. Ska nog inte säga nåt till läkaren, livrädd bli av med mina mirakeltabletter!!! hoppas ditt stabiliserar sig till nästa gång!

• Anonym (Saga)
    CeeJay skrev 2007-08-27 16:29:10 följande:
    För att det är gott... Se det inte som ett nederlag utan fortsätt som vanligt och bry dig inte om glassen - den förstör ju ingenting så länge du inte mår dåligt och fortsätter att frossa. Att äta någonting gott är ju någonting man "ska" unna sig om man vill.. Anonym (Saga) skrev 2007-08-27 16:10:08 följande:
    du är så klok
  • Kix01

Saga: Jag åt choklad och drack cola och åt allt jag kände för när vi var på Mallorca, gick ändå ner 0.5 kg den veckan. jag har inte bantat samtidigt som jag äter dem men jag har skärpt mig, äter lördagsmiddg med de andra, tårta på kalas, fika om jag blir bjuden etc (eller när jag behöver chockenergi, på stormarknad med ilsk bebis t ex kan det behövas choklad!!!). Har ändå gått ner 8.5 kg på 2 mån så oroa dig inte för glassen!!!!

• Anonym (Saga)
    Kix01 skrev 2007-08-27 22:22:26 följande:
    Saga: Jag åt choklad och drack cola och åt allt jag kände för när vi var på Mallorca, gick ändå ner 0.5 kg den veckan. jag har inte bantat samtidigt som jag äter dem men jag har skärpt mig, äter lördagsmiddg med de andra, tårta på kalas, fika om jag blir bjuden etc (eller när jag behöver chockenergi, på stormarknad med ilsk bebis t ex kan det behövas choklad!!!). Har ändå gått ner 8.5 kg på 2 mån så oroa dig inte för glassen!!!!
    ne tack..

är orolig för mitt bltr, har haft huvudvärk till & från varje dag.. kanske för tabletterna?
  • jeannette

shit...va jag blir rädd att ta de.

jag har fått min recept o köpt tabletterna men än har jag ej tagit de för i början tog jag annat p.g.a jag hade ont i ryggen o nu äter jag ej men endå känner jag mig rädd en specxiellt den där med högblodtryck usch va läskig

• Kix01

Saga: Jag har faktiskt okså¨haft mycket huvudvärk det sista men inbillar mig att det är pga sömnbrist, missade en natt åt varje håll när vi var på mallorca och tycker det har blivit bättre nu. Nog bra att kolla blodtrycket nån gång i mån i alla fall.

• jeannette

hej på er hopas ni svarar till detta jag
    tar R o så har jag mensvärk o jag vill ta en alvedon kan man???

• Missix
    jeannette skrev 2007-09-07 10:06:46 följande:
    hej på er hopas ni svarar till detta jagtar R o så har jag mensvärk o jag vill ta en alvedon kan man???
    Jadå, du kan äta alla vanliga värktabletter
    Nu har denna raden varit tom alldeles för länge!
Svar på tråden Reductil