• Anonym (nytt liv)

Reductil

Idag fick jag Reductil av min läkare. Detta ska hjälpa mig på traven ner till min målvikt och ett sundare liv. Jag har själv lyckats gå ner 18kg och har inte så mycket kvar att gå ner.
    Min viktuppgång beror främst på en svacka i livet samt min ämnesomsättning.
    Någon mer som precis fått reductil och vill följas åt. Du får om du vill vara anonym liksom jag.
    Jag vet att det finns trådar om reductil men jag har inte stött på någon där man får lov att vara anonym om man så vill.

Jag ska väga mig imorgon på dag 1.

Jag har gått ner mina 18kg genom att ändra kosten samt röra på mig...

• Svar på tråden Reductil
  • Anonym (Saga)

ok tack, jag har inget.. men jag ska inte bli gravid.. om inte kondomen går sönder.. Fundersam

Äter ni nyttigt osv? Jag har slarvat nu. dessutom äter jag så mycket mat Kan kan inte motionera nu för jag har ont i ryggen- läkaren har sagt nej till det ett tag framöver..
    Kan det bli värre???

• CeeJay

Jag är också nere i en depp-period och äter väldigt konstigt. Var sjuk förra veckan och gick ner 1 kg men började äta "normalt" igen i helgen och då har jag gått upp 1,2 kg...

Sliter mitt hår och undrar varför just JAG är så knäpp när det gäller mat, motion och att jag inte går ner som en "vanlig person"

Hoppas din ryggvärk går över och att du kommer i form igen och börjar äta nyttigt. För mig gäller nog att få en bra balans under dagen och inte hoppa över måltider och att sluta HELT med godis/läsk - vilket jag är ganska duktig på faktiskt (däremot har jag som regel att jag FÅR äta på lördagar och då blir det nog för mycket...)
    Anonym (Saga) skrev 2007-09-10 17:42:58 följande:

ok tack, jag har inget.. men jag ska inte bli gravid.. om inte kondomen går sönder.. Äter ni nyttigt osv? Jag har slarvat nu. dessutom äter jag så mycket mat Kan kan inte motionera nu för jag har ont i ryggen- läkaren har sagt nej till det ett tag framöver.. Kan det bli värre???
  • Ylwis

Ja just ja i torsdags så färgade jag klippte jag mig och på kvällen färgade jag håret. sen så på fredag så noppades och färgades bryn och fransar hos våran egen skönhetstjej från stockholm så man är som ny renoverad. sen på kvällen fick jag många komentarer om att jag hade gått ner i vikt äntligen ngn som såg att 14 kg var borta!

Mamma till Alvyn 051015
  • Anonym (Saga)

Ylwis: shit va duktigt du är!! WOW *avis*

CeeJay: ja, du... inte roligt att gå upp! Lär jag ha gjort nu. Men funderar på VV... men verkar svårt med points osv.. jobbigt att komma in i det...

• Ylwis
    Anonym (Saga) skrev 2007-09-10 20:23:26 följande:
    Ylwis: shit va duktigt du är!! WOW *avis*CeeJay: ja, du... inte roligt att gå upp! Lär jag ha gjort nu. Men funderar på VV... men verkar svårt med points osv.. jobbigt att komma in i det...
    nja jag känner mig inte duktig :_( har  stått stilla snart i 6 veckor tror jag och  får int tag i läkar j**eln! .-( möts bara av telesvar : är på semester! gah!
    vill ha ut 15mg nu då och  kolla men men! rolligt i alla fall ngn ser man  gått ner!
    Mamma till Alvyn 051015
  • MrsAndersson
    Ylwis skrev 2007-09-10 20:25:20 följande:
    nja jag känner mig inte duktig :_( har  stått stilla snart i 6 veckor tror jag och  får int tag i läkar j**eln! .-( möts bara av telesvar : är på semester! gah!vill ha ut 15mg nu då och  kolla men men! rolligt i alla fall ngn ser man  gått ner!
    Visst är det helt underbart när någon annan ser att man gått ner i vikt, man verkligen suger åt sig deras ord. En större kick än så kan man nog inte få... Även om jag gör det för att JAG vill må bra, så känns det ändå kul att det finns de som lägger märke till det.
    Men som sagt, en sån kommentar kan man leva på mååånga veckor.
  • Barn6

hej
    min första vecka med reductil
    vad har ni för erfarenhet av det, ger det bra resultat, och hur har ni ätit vanlig mat eller följer ni någon diet eller hur kombinerar ni det? Man är ju inte så hungrig så jag har lite svårt att äta så mycket.

är det vanligt att man knappt vill äta , svettas mycket och kissar massor ?

• MrsAndersson
    Barn6 skrev 2007-09-11 10:51:39 följande:
    hejmin första vecka med reductilvad har ni för erfarenhet av det, ger det bra resultat, och hur har ni ätit vanlig mat eller följer ni någon diet eller hur kombinerar ni det? Man är ju inte så hungrig så jag har lite svårt att äta så mycket. är det vanligt att man knappt vill äta , svettas mycket och kissar massor ?
    Jag kombinerar inte Reductilen med någon särskild dietplan, att jag följer VV eller GI eller så, men försöker ändå tänka på vad jag äter. Det blir mycket mer grönsaker och framförallt försöker jag undvika mat som innehåller för mycket fett.
    Annars har jag samma symptom som du, vill knappt äta, svettas mycket (och det luktar apa, men det är väl för allt slagg man svettas ut) och kissar rätt mycket. Har även kvar sandpapperskänslan i munnen ibland, men det gör bara att jag dricker mera vatten vilket jag varit rätt dålig på innan.

I övrigt har jag fått mycket bra resultat med R, -10,6 kg sedan start 15/6.
  • Kix01

Jag tänker på vad jag stoppar i mig men jag kan inte säga att jag bantar. Är vi bortbjudna äter jag det som serveras, på helgerna har vi efterrätt och godis men jag är inte så hungrig så det minskar nog en hel del på maten. Jag har gått ner 9 kg sen 30/6. Motionerat dåligt, mannen borta mycket under sommaren så svårt komma iväg när man har små. promenerar med hundaran men annars är det illa. Så helt ok resultat med tanke på att jag typ bara har svalt tabletterna!

Till dig som frågade om bmi för att få R, jag hade 27-28 nåt, minns inte riktigt, men fick det ändå, privatläkare brukar skriva ut även om VC nekar.

• Anonym (nytt liv)

Igår hittade jag inte mina R, vi har varit på semester å jag la ifrån mig paketet innan vi åkte men hittade det inte. Efter lite städning så hittade jag dom.
    Vill med detta säga att jag är på dag1 idag.
    Personligen kan jag inte säga att jag bantar. Jag gick på cambridge innan och fick en puff. Nu passar jag på och lägger om kosten, tänker på vad jag äter och väljer mat med känsla. Magen kräver inte lika stora mängder när man går på R, då ska man nog passa på och lära sig äta rätt.

Svar på tråden Reductil