• Anonym (nytt liv)

Reductil

Idag fick jag Reductil av min läkare. Detta ska hjälpa mig på traven ner till min målvikt och ett sundare liv. Jag har själv lyckats gå ner 18kg och har inte så mycket kvar att gå ner.
    Min viktuppgång beror främst på en svacka i livet samt min ämnesomsättning.
    Någon mer som precis fått reductil och vill följas åt. Du får om du vill vara anonym liksom jag.
    Jag vet att det finns trådar om reductil men jag har inte stött på någon där man får lov att vara anonym om man så vill.

Jag ska väga mig imorgon på dag 1.

Jag har gått ner mina 18kg genom att ändra kosten samt röra på mig...

• Svar på tråden Reductil
  • CeeJay

Ja måttet är minst BMI 30 och över för att få Reductil. Jag hade dock straxt under men har en sjukdom i sköldkörteln som gör att jag bara fortsätter att gå upp i vikt hur jag än kämpar.

Tabletterna tar bort viss del av sötsuget och gör att man känner sig mättare (dvs håller energinivån uppe även om man inte äter lika mycket) vilket gör att man nästan automatiskt äter mindre portioner.

Jag har bara tagit ut provkartan på 28 tabletter och de kostade 680 kr *dyrt alltså*

Wiken skrev 2007-09-08 18:20:43 följande:
    Måste man ha ett visst antal kilos övervikt för att få reducil utskrivet? Vem kan få det?
    Wiken skrev 2007-09-08 18:39:41 följande:
    Lite fler frågor nu som jag hoppas ni kan hjälpa mig med. Hjälper tabletterna mot mer än sötsuget? Bantar ni samtidigt och vad kostar det i månaden?
  • CeeJay

...och man bör ju ha en plan på hur man samtidígt ska lära sig äta rätt och motionera så att läkaren ser att man är motiverad. Är man inte motiverad och går på som vanligt dvs äter skitmat, för många kaloriera och struntar i att röra på sig går man ju ändå inte ner något

Wiken skrev 2007-09-08 18:39:41 följande:
    Lite fler frågor nu som jag hoppas ni kan hjälpa mig med. Hjälper tabletterna mot mer än sötsuget? Bantar ni samtidigt och vad kostar det i månaden?
  • Anonym (Saga)

CeeJay: men laltså jag har fått mer aptit.. Äter större portioner nu.. kanske inbillar mig. Jag kanske är den enda som går upp i vikt till slut kanske

• Ylwis

hej alla! har inte visat mig här på ett tag. i alla fall så har jag mest stått stilla i 4-5 veckor nu till råga på det så började kopparspiralen  strula som jag satte in för att få äta R. så den  fick jag åka på gynaluten i förra veckan och  ta ur. så nu har jag snart inte ätit R på en vecka men det kan ju vara bra, blir som en nystart sen kanske.

försökte innan ringa min läkare och  få 15mg istället för 10mg men hon har semester till nästa vecka , även  BM så jag kan  få ngt nuytt p-medel.

Mamma till Alvyn 051015
  • Anonym (Saga)

Ylwis: tråkigt. Men får jag fråga varför du skulle ha kopparspiral för att få äta r?

• Anonym (nytt liv)

hej vännner, nu är bröllop och dom flesta fester över. startar på måndag på nytt då. någon som börajar imorogon?

• MrsAndersson

Anonym (Saga) skrev 2007-09-09 20:50:33 följande:

Ylwis: tråkigt. Men får jag fråga varför du skulle ha kopparspiral för att få äta r?
    Tar mig friheten att svara...
    Man måste ha ett preventivmedel när man äter Reductil eftersom risken finns att barnet skadas om man skulle bli gravid. Sedan tror jag inte kravet var att det skulle vara just en kopparspiral Ylwis skulle ha, utan att hon själv valde det alternativet.
  • Anonym (nytt liv)

så rätt så mrsandersson, barnet kan ta skada om man råkar bli gravid.

tråkigt att inte kopparspiralen funkade, det är nog det bästa jag haft. fick det 1 månad efter förlossningen. min pojk blir 3 i november, aldrig krånglat.

• Anonym (jj)

jag började äta reductil den 27 april-07 och har gått ner 11 kg sen dess, i början gick det snabbt men nu står det sill... ska börja skärpa mig nu på måndag!!!!!!!!!!!

• Ylwis
    Anonym (Saga) skrev 2007-09-09 20:50:33 följande:

'

ja du fick svaret av mrsandersson.

Mamma till Alvyn 051015
Svar på tråden Reductil