• Anonym (nytt liv)

Reductil

Idag fick jag Reductil av min läkare. Detta ska hjälpa mig på traven ner till min målvikt och ett sundare liv. Jag har själv lyckats gå ner 18kg och har inte så mycket kvar att gå ner.
    Min viktuppgång beror främst på en svacka i livet samt min ämnesomsättning.
    Någon mer som precis fått reductil och vill följas åt. Du får om du vill vara anonym liksom jag.
    Jag vet att det finns trådar om reductil men jag har inte stött på någon där man får lov att vara anonym om man så vill.

Jag ska väga mig imorgon på dag 1.

Jag har gått ner mina 18kg genom att ändra kosten samt röra på mig...

• Svar på tråden Reductil
  • Kix01

Saga: välkommen hit! Hur gick det förra gången???

• Anonym (Saga)

Kix: tack! Sådär, 8 kg på 6 mån, men ändrade inte så mycket i motionen... men men
    Denna gången är det annorlunda!
    Hur går det för dig?

• mammacatta
    Anonym skrev 2007-08-22 07:33:01 följande:
    Får jag fråga en sak.. Någon som har fått huvudvärk av R? Tog första tabletten igår.. Tacksam för svar..
    Som spinoff-effekt ja.
    Drick mer vatten!
    Vattenbrist står för säkert 95% av all huvudvärk.
    ex: Bakis och törstig: huvudvärk eftersom alkohol är vätskedrivande.

R gör att man blir otroligt torr i munnen, antingen pratar du med vc om tuggtabletter mot det eller så dricker du några liter vatten.
    Vatten behövs för att gå ner så jag rekommenderar dricka vatten och se om det räcker först innan man ringer vc.
  • Missix

Var hos läkaren idag. Fick höjt dosen till 15 mg. Nytt recept för 3 uttag med förmån Jag har fortfarande en eller två ggr kvar påmitt gamla recept på 10 mg. Det kan ju vara bra att avsluta med sen.

Vi räknade ut att jag gått ner 2,1 kg i månaden sedan jag började med R. 0,5 kg i veckan. Det är precis lagom.

Vikt idag 81,4. Minus 16,2 kg

Nu har denna raden varit tom alldeles för länge!
  • mammacatta
    Missix skrev 2007-08-22 11:44:58 följande:
    Var hos läkaren idag. Fick höjt dosen till 15 mg. Nytt recept för 3 uttag med förmån Jag har fortfarande en eller två ggr kvar påmitt gamla recept på 10 mg. Det kan ju vara bra att avsluta med sen.Vi räknade ut att jag gått ner 2,1 kg i månaden sedan jag började med R. 0,5 kg i veckan. Det är precis lagom.Vikt idag 81,4. Minus 16,2 kg

Hejja hejja!
    Imorgon ska jag prata med min läkare. Då lär jag få höjd dos.
    Jag har snittat...9kg på nästan 15 veckor? 0,6/vecka va?
  • Anonym (Saga)
    mammacatta skrev 2007-08-22 11:43:15 följande:
    Som spinoff-effekt ja.Drick mer vatten!Vattenbrist står för säkert 95% av all huvudvärk.ex: Bakis och törstig: huvudvärk eftersom alkohol är vätskedrivande.R gör att man blir otroligt torr i munnen, antingen pratar du med vc om tuggtabletter mot det eller så dricker du några liter vatten. Vatten behövs för att gå ner så jag rekommenderar dricka vatten och se om det räcker först innan man ringer vc.
    tack så jätte mycket!!!

känner fortafrande väldig hunger.. men det kanske blir bättre...
  • mammacatta

Anonym (Saga) skrev 2007-08-22 11:55:46 följande:

tack så jätte mycket!!! känner fortafrande väldig hunger.. men det kanske blir bättre...
    Hungern är bra, den säger att du behöver äta. Det är skillnad på hunger och sug!

DET är min favorit med R, att jag känner verklig hunger nuförtiden, inte bara ett ständigt sug efter oral tillfredställelse
  • Anonym (Saga)
    mammacatta skrev 2007-08-22 12:04:25 följande:
    Anonym (Saga) skrev 2007-08-22 11:55:46 följande:Hungern är bra, den säger att du behöver äta. Det är skillnad på hunger och sug!DET är min favorit med R, att jag känner verklig hunger nuförtiden, inte bara ett ständigt sug efter oral tillfredställelse
    sant sant!! Men jag äter ganska mycket.. men det blir säkert bättre, bara 2 tabletten ju

Tack!!
  • CeeJay

Ylwis: Jag har sagt det jag tycker och även du och jag tror inte vi kan säga någonting annat. Personen verkar ändå ha bestämt sig för att inte GE bort så h*n har nog redan gjort sitt val?

Svar på tråden Reductil