• Anonym (nytt liv)

Reductil

Idag fick jag Reductil av min läkare. Detta ska hjälpa mig på traven ner till min målvikt och ett sundare liv. Jag har själv lyckats gå ner 18kg och har inte så mycket kvar att gå ner.
    Min viktuppgång beror främst på en svacka i livet samt min ämnesomsättning.
    Någon mer som precis fått reductil och vill följas åt. Du får om du vill vara anonym liksom jag.
    Jag vet att det finns trådar om reductil men jag har inte stött på någon där man får lov att vara anonym om man så vill.

Jag ska väga mig imorgon på dag 1.

Jag har gått ner mina 18kg genom att ändra kosten samt röra på mig...

• Svar på tråden Reductil
  • mammacatta

Anonym (Jag vill) skrev 2007-08-21 11:39:28 följande:

Tackar!! Gud är så törstig dricker hela tiden.. vilket är bra eftersom jag aldrig dricker vatten knappt annrs..
    Jag har inte använt tabletterna som finns för att bli o-torr i munnen - jag använder det som påminnelse till att dricka mer vatten!
  • Kix01

Jag har fått reductil utan plan och på högkostnadsskydd trots bmi 28. Ska skicka blomma till läkaren!!!!!!!!!!!!!

• mammacatta
    Kix01 skrev 2007-08-21 21:22:39 följande:
    Jag har fått reductil utan plan och på högkostnadsskydd trots bmi 28. Ska skicka blomma till läkaren!!!!!!!!!!!!!
    BINGO!
  • Elias Emil

Det känns som jag taooat motivationen lite... men jag får ta nya tag.
    Tur (kix01) att det finns bra läkare som ser att man behöver hjälp men orättvist är det för dom som verkligen, verkligen behöver hjälp men inte hittar nån läkare som vil skriva ut.

• Kix01

klart det är synd om dem som kämpar för att få tabletter men inte lyckas men det hjälper ju inte dem att inte jag heller får... Det finns ju ingen maxkvot precis som jag hjälpt till att fylla upp på bekostnad av någon annan. Jag har också misslyckats att få det, grejen är att inte ge upp utan vända sig till privatläkare som inte gör allt på rutin utan förstår att man betalar för att få den hjälp man behöver och som lyssnar på vad man har för behov och önskemål. för mig var det värt varenda extra krona att gå privat istället för till vc.

• Anonym (Jag vill)

Jaha då är vi inne på en ny dag... *ler* Åh idag börjar barnen skolan oxå , vilket är positivt för då blir den en extra proemenad från skolan sen idag!! Hoppas ni får en bra dag!!

• Anonym

Får jag fråga en sak..

Någon som har fått huvudvärk av R? Tog första tabletten igår.. Tacksam för svar..

• Anonym (Saga)

Hej får man vara med i denna tråden?
    Skrev en fråga ovan... kom på att jag vill ju vara med här Jag började igår med R. Tanken är att gå ner ca 25 kg.
    Har gått på detta en gång innan, innan jag blev gravid..

Svar på tråden Reductil