• Anonym (nytt liv)

Reductil

Idag fick jag Reductil av min läkare. Detta ska hjälpa mig på traven ner till min målvikt och ett sundare liv. Jag har själv lyckats gå ner 18kg och har inte så mycket kvar att gå ner.
    Min viktuppgång beror främst på en svacka i livet samt min ämnesomsättning.
    Någon mer som precis fått reductil och vill följas åt. Du får om du vill vara anonym liksom jag.
    Jag vet att det finns trådar om reductil men jag har inte stött på någon där man får lov att vara anonym om man så vill.

Jag ska väga mig imorgon på dag 1.

Jag har gått ner mina 18kg genom att ändra kosten samt röra på mig...

• Svar på tråden Reductil
  • Anonym (fet)

FÅR man inte ta Reducil om man äter annat SSRI preparat? På fass står det att man ska vara försiktig, men inte att man inte får??
    Någon som vet?
    Jag har ätit Fluoxetin (fontex) i tio år, men vill gärna pröva reducil...

• Anonym (nytt liv)

Personligen avstår jag från att svara vad man får eller inte får göra med R. Det finns utbildade människor som kan detta bättre så jag hoppas du kan få svar där. Ring sjukvårdsupplysningen eller din läkare dom kanske kan ge dig svar.

• Anonym (fet)

Nytt liv:
    Du har helt rätt... tänkte mest på om någon hade erfarenhet av detta.
    Ska till läkaren snart, har BMI på 30.8 så där uppfyller jag nog kraven iallfall...
    Går på viktväkarna, men är hungrig jämt och jätteledsen...

• Anonym (nytt liv)

Det blir bäst om man kontaktar läkare. Då får man rätt diagnos samt rätt läkemedel. Det som kanske passar en passar inde den andra. reductil är en sådan medicin som man bör vara försiktig med och lyssna främst på sin kropp och den läkare som står bakom en. Ibland behöver man ine ha rätt bmi för att ha rätt till R, det finns fler olika faktorer som avgör. Lycka till...

• Anonym (nytt liv)

Någon med halsbränna eller balongmage? Jag brukar få det såhär ett par dagar efter R start. Fick det förra gången också 4-5 dagar efter start. brukar gå över men känslan att jag ska få halsbränna efter ett litet rap är där hela tiden om ni förstår...någon mer?

• Anonym (Saga)
    Anonym (nytt liv) skrev 2007-09-16 21:22:53 följande:
    Någon med halsbränna eller balongmage? Jag brukar få det såhär ett par dagar efter R start. Fick det förra gången också 4-5 dagar efter start. brukar gå över men känslan att jag ska få halsbränna efter ett litet rap är där hela tiden om ni förstår...någon mer?
    nää det har jag inte känt..
    Jobbigt!

Jag går inte ner nu,,,, *deppar*
  • Barn6

hej på er
    efter en veckas annvänning med reductil så vägde jag mig i morse och gått ner 3 kg, kul

• Anonym (nytt liv)

barn4 grattis! Jag e igen på min första vecka, vägning imorgon...

• Anonym (kanske?)

Hur mycket prover har ni fått ta innan i började med Reductil?
    Jag har fått gå igenom tre stora blodprovssessioner, nu ska jag göra ett omprov imorgon då ett visst blodvärde visade ett konstigt resultat. Hade man ett avvikande resultat på det provet fick man absolut inte äta Reductil eftersom det var risker för stora interna blödningar då.
    Jag tycker att det är bra att min läkare är så noggrann men det känns som att alla andra bara får Reductil utskrivet hur som helst.
    Hur har det varit för er?

• Anonym (nytt liv)

kissprov och blodprov sen blodtryck va allt dom tog på mig...så olika detta...

Svar på tråden Reductil