• HeddaBigBum

Go Fika!

Här håller Go-Fika-gänget till!

Det hela började med en ljuvlig liten tjej i november 2004. Några månader senare hade skaran fyllts på med 4 supersöta flickor till och 2 minst lika gulliga pojkar!

Men vi var inte nöjda där! Oh no! Här produceras småsykon på löpande band!
    Hittills har 4 bakats klart, en kanske är på G i skrivandets stund , och en är fortfarande på jäsning! Flört
    ... och fler lär det bli... planerade eller inte!! Räcka ut tungan
    Life is what we make of it. Always has been, always will be.
  • Svar på tråden Go Fika!
  • Fragglerock

Men det kostiga är ju att Agaton faktiskt aldrig SETT Spindelmannen i någon slags tv-version. Han är helt såld ändå på Spindelmannen. Mest för att de coola 4-åringarna på dagis har massor med prylar med Spindelmannen. Jag vet inte ens om det finns någon "barnvänlig" version av Spindelmannen?! Nån som vet?

Oh no... do you think I was born tomorrow?!? ~Junior Gorg~
  • HeddaBigBum

Nanny:
    Samma här! Dennis & Co. undrade om Luke fick komma in och kolla på en av spindelmannenfilmerna, men njae... inte riktigt barnvänlig.
    Vi tittade på Pay it Forward (eller någon liknande titel) och pojken i filmen rymde hemifrån. Mamman ringde till polisen och efter 7:e samtalen blev hon hysteriskt arg och skrek i telefonen. Luke satt och stirrade med ögon som tefat. De är ju som små tvättsvampar...
    Då fick vi ju förklara att pojken hade rymt och mamman blev rädd och arg. Man får ju inte rymma. Man måste alltid säga vad man ska och om man går ut, osv osv osv. Och Luke blev genast sådär lillgammal och dutti-duktig. Han visste ju visst att man inte får gå ut utan att säga till...........
    Dags att tänka på vad som visas på burken...

• fairymi

Blåst o regn på Öland Härliga sommar...

Cornelia gillar Pippi o Små einsteins. Men härromdagen sprang hon runt o sa att hon var en superhjälte så...kanske har hon influerats av grannpojkarna

Håller på att göra rödvinbärssaft här men kommer inte upp i dina mängder Jessica överhuvudtaget. Men sen ska det plockas krusbär o persikor så det blir nog något gott av det med

• HeddaBigBum

plocka persikor? på öland???

• Maria från Bahia

1. Pippi långstrump
    2. Dora
    3. Emil
    4. Svampbob fyrkant
    5. Spindelmannen

Så tror jag Naomis prioritering är

Nu åter till stöket. Troy har inte sovit på hela dagen utom 20min i bilen idag. Dags att kavla upp ärmarna

• HeddaBigBum

Min telefon är död... om nu någon tänkt ringa eller skicka SMS eller så...
    Vad händer med adressboken? Är den också död? Någon som vet?

• Fragglerock

Jooo, det kan du nog räkna med att den är Hedda. Du kan ju alltid kopiera ett av mina världsberömda mail som jag brukar skicka ut när alla nummer är borta... *hehe*

Oh no... do you think I was born tomorrow?!? ~Junior Gorg~
  • HeddaBigBum

På tal om Spiderman, så ger sig Luke inte. Ikväll tyckte han pappa skulle köpa ett flygplan för alla sina pengar i bilen!
    Precis som Nanny skrev så har Luke inte heller sett filmerna. Spiderman är alltså sååååå himla viktig för "alla andra" har ju allt mellan himmel och jord med spidermantryck. Snacka om peer pressure! Och sen föder ju vi, jag och Dino, elded något ENORMT! Våra kommentarer och komplimanger när det gäller diverse figurer väger ju jätte-tungt... och att man kommer hem med Spidermantröjor gör ju inte saken bättre...
    Som man bäddar får man väl ligga!

• Gruffalo

Åh, igår satt Maja och kollade på Animal Planet och det var ett avsnitt från djurpolisen i...någonting.. I alla fall så var det en katt som ramlade ner från en mur och blev helt täckt med taggar. Det såg verkligen skitäckligt ut men dom visade direkt att katten blev bra osv, MEN vad hon har tjatat om denna katt! *suck* Det spelar ingen roll att vi berättar att den mår bra osv. Snacka om att man får tänka sig för vad dom eller rättare sagt vi tittar på! Annars är inte Maja speciellt intresserad av tv´n. Emil fungerar ganska bra fortfarande, djurprogram och "räkna med skägg" som går på Bolibompa på måndagar.

• hejlis

Vad säger Maja om Hugo då? Är hon Storasyster med stort S eller har hon velat "lämna tillbaka " honom?

Svar på tråden Go Fika!