• HeddaBigBum

Go Fika!

Här håller Go-Fika-gänget till!

Det hela började med en ljuvlig liten tjej i november 2004. Några månader senare hade skaran fyllts på med 4 supersöta flickor till och 2 minst lika gulliga pojkar!

Men vi var inte nöjda där! Oh no! Här produceras småsykon på löpande band!
    Hittills har 4 bakats klart, en kanske är på G i skrivandets stund , och en är fortfarande på jäsning! Flört
    ... och fler lär det bli... planerade eller inte!! Räcka ut tungan
    Life is what we make of it. Always has been, always will be.
  • Svar på tråden Go Fika!
  • HeddaBigBum

Tack Mia förresten!

• hejlis
    fairymi skrev 2007-07-18 23:02:50 följande:
     Mia, du har jättefin mage! min mage låg på övre på båda men med wilmer var den högre... maybe maybe not..du behöver inga mamma byxor förresten? Hittade några i gömmorna.
    Mammabyxor är en ständig bristvara här! Så gärna. Lägg undan dom åt mig om du har ngn vrå ledig...
  • Gruffalo

Helluuu gänget!
    Tack för alla gratulationer!
    Skulle ju på "igångsättning" i måndags men döm om allas förvåning när jag redan var öppen fem centimeter med regelbundna värkar...trots det så står det igångsättning i journalen. Allt gick som sagt bara bra och det var en betydligt mer positiv upplevelse den här gången. Vi fick vara mycket själva och jag använda bara lustgasen på slutet i typ 30 minuter. Det gick fort på slutet så Stefan fick agera hjälp till bm innan uskan hann komma in på rummet!
    Nu till något jag hade glömt....mina boobisar håller på att detonera! Ajajaj....
    Angående namn så blir det "nog" Hugo även om inte Stefan är överlycklig men jag har ju totalratat hans förslag...*suck* Vill ju inte heller köra över honom helt. Vi får prata igenom det här i helgen och komma med ett beslut på måndag.

• JessicaåIda

Lustgas är fiiina grejor det Räcka ut tungan

Mamma till två
  • HeddaBigBum

Här kommer lite bilder från Dinos födelsedag (19:e). Man kan få en rätt smarrig födelsedag, trots att man bara har 55 öre på banken!
    CIMG2338.JPG CIMG2342.JPG CIMG2295.JPG CIMG2296.JPG CIMG2368.JPG

Och sen måste jag bara klistra in en bild från Nallen (Lukes dagis). Det är stängt i 2 veckor, men vi har varit där och lekt några gånger. De som klipper gräset hade lämnat kvar lite blommor i formen av ett hjärta. Det tyckte jag var så himla gulligt!!

• JessicaåIda

Vad fint med hjärtat

Vi har plockat 6 liter vinbär som vi gjort saft av på förmiddagen, gu så gott. Vi ska till lekparken å leka lite samtidigt som vi ska plocka lite mera. Gäller att passa på då det blir gott, är nyttigare än köpes + att det går att äta bär samtidigt som man plockar.

Ska tigga till mig äpplen på måndag då jag ska till en kollega i Tungelsta som har 3 gigantiska äppelträd. Blir nog äppelkaka & paj för hela bunten & kanske lite mos om jag orkar

Mamma till två
  • HeddaBigBum

Nu vet ju inte jag vad det är som regerar hemma hos er med tjejer (Dora hemma hos Naomi förstås ), men bland killarna, dvs Luke & Agge, är det spindelmannen som gäller. HAN är tuff alltså! Och nu har ju Agge gått och fått en spiderman-tandborste (från USA).
    Gissa vem som skulle åka till Grandma NUUUU ikväll???
    Vi sa till Luke att vi får be Grandma köpa en. Vi spelade in ett videoklipp som vi ska skicka till Grandma:
    Please Grandma I have Spiderman toothbrush? Pleeeease Grandma??

Vi förklarade att Grandma bor ju långt borta och att man måste flyga flygplan dit. Då ville han åka direkt.
    Men det kostar jättemycket pengar. Vi kan inte åka nu. Vi får spara.
    Pappa har mycket pengar!
    Har pappa mycket pengar? Vet ungen nåt jag inte vet?? Räcka ut tungan
    JAA!! (det lyser i ögonen) Pappa har mycket pengar i bilen!! Pappa, hämta pengarna i bilen NUUUUU!

Tänk om man kunde åka till Kalifornien för 15kr (kundvagnspengarna som ligger i bilen )

• JessicaåIda

Ida gillar "Shaun the sheep" & Höjdarna.

Mamma till två
  • JessicaåIda

å det blev 8 liter råsaft totalt.....

Mamma till två
  • hejlis

hej hej! Är på plats i dalarna nu. Bilresan gick bra. Lunch på Mc D och sedan osmnade hon faktiskt och sov ca 1 timme, sedan blev det lite sång och musik. rast för att dricka lite och rätt som det var var vi framme. Sov gott i natt! Idag har vi blåst upp poolen som mormor köpt. ca 2,4x2,5 metar med liten rutchkana , palmer å grejer Hon gillade den faktiskt! (badkruka som hon är!!) Men hon hann väl inte få så där jätteskrynklig hud innan det var dags att gå upp...

Hedda: Dino kanske har ett hemligt konto....värsta miljonären!
    Jo, Hanna gillar mest Emil. Teletubbies ibland samt Pelle Svanslös. Hon kollar aldrig på TV, utan vill se det "gamal vanliga" dvs sina filmer.

Svar på tråden Go Fika!