• HeddaBigBum

Go Fika!

Här håller Go-Fika-gänget till!

Det hela började med en ljuvlig liten tjej i november 2004. Några månader senare hade skaran fyllts på med 4 supersöta flickor till och 2 minst lika gulliga pojkar!

Men vi var inte nöjda där! Oh no! Här produceras småsykon på löpande band!
    Hittills har 4 bakats klart, en kanske är på G i skrivandets stund , och en är fortfarande på jäsning! Flört
    ... och fler lär det bli... planerade eller inte!! Räcka ut tungan
    Life is what we make of it. Always has been, always will be.
  • Svar på tråden Go Fika!
  • hejlis

Maria: Nej tyvärr, ingen väska...Kollat Blocket/tradera?

Idag regnar det här. Har varit helt okej väder de andra dagarna. Ganska skönt att det inte är sol från klarblå himmel, med tanke på Hanna. Igår var jag och Rickard till Borlänge. Åkte vid 9.30 och var hemma igen vid 17.30. Hanna var med mormor & gammelmormor. Ganska skönt ibland att gå i egnen takt och bara fönstershoppa. Hann med hela "Kupolen" ( stort inomhus centrum), käka lunch, en sväng till Barnenshus där (måste börja "reka" grejer ) och en glass innan vi åkte hem. Handlade lite "smågrejer", som vi fyndade. Tröja + linne till mig, tröja + cykeltröja till R. tröja till Hanna, en mjuk kylväska (hade ingen alls ), badcape+ bandyklybba och boll till Hanna, nya kökshanddukar, fotoalbum...Blev inte alls dyrt, en tusenlapp inkl. maten, så vi var nöjda.

I förgår var vi på stranden på em. Där var 2 andra barn så Hanna var riktigt i gasen. De sprang och lekte i vattenbrynet och Hanna gick ut till magen utan problem. Liiite skillnad mot förra året då det inte alls var roligt med vatten...Kul!

Idag blev det en promend i regnet till stranden, Hanna gick ut med stövlarna för långt i vattnet, blev blöt åsså fick vi knata hem igen...Nu stror jag hon sitter och kollar in Emil med mormor. Har förresten gort en smörgåstårta till i kväll! Blev så sugen häromdagen och igår köptes det ingeredisenser till en jag hittat här på FL. Meddelar om det blev god eller inte senare!

• hejlis

Just det, fråga: Ni som har Volvo. Vad har ni/har haft för Babyskydd? Är väl olika i olika modeller antar jag, men de flesta volvosa verkar ha korta bälten. Vi lånde en Maxi Cosi till Hanna när hon var liten, men jag tror att bältet var längre i 940 ( än ni v70 som vi har nu)och då var det preciiis. Tittade lite på Gracos, men det var så otroligt STOR...Gillade Maxi Cosin, för den var lätt och enkel, men den kanske inte går att sätta fast då. Också har jag tittat på Britax, kanske kan fungera...Vet att Marie har "varnat" för ngn som Agton blev så svettig i också...

• Fragglerock
    hejlis skrev 2007-07-27 14:24:11 följande:
    Just det, fråga: Ni som har Volvo. Vad har ni/har haft för Babyskydd? Är väl olika i olika modeller antar jag, men de flesta volvosa verkar ha korta bälten. Vi lånde en Maxi Cosi till Hanna när hon var liten, men jag tror att bältet var längre i 940 ( än ni v70 som vi har nu)och då var det preciiis. Tittade lite på Gracos, men det var så otroligt STOR...Gillade Maxi Cosin, för den var lätt och enkel, men den kanske inte går att sätta fast då. Också har jag tittat på Britax, kanske kan fungera...Vet att Marie har "varnat" för ngn som Agton blev så svettig i också...
    Ja, den som Agaton blev varm i är ju en jättebra bilstol/babyskydd men själva materialet är inte så bra. Jag skulle helt klart välja samma babyskydd men med ett mindre glansigt material. Vi har ju Gracon och det är smidigt att ta i och ur och bara "klicka i". Men om jag skulle välja igen så skulle jag köpa till den paraplyvagnen som passar babyskyddet för då är det bara att ta ur babyskyddet och slänga i vagnen och slippa ta en sovandes unge i och ur.

I morgon hämtar farmor & farfar Agaton! Kommer kännas så konstigt att inte träffas på en hel vecka. Men man undrar ju om han har på känn att nått ska hända för han har varit extremt stökig och mammig ett tag nu! Det kommer gå skitbra, men jag börjar ändå få lite ont i magen när jag tänker på det...
    Oh no... do you think I was born tomorrow?!? ~Junior Gorg~
  • HeddaBigBum

Mia:
    Vi fick ett babyskydd av min mamma och pappa, som man trär bältet igenom varje gång. Jag hade nog föredragit en sådan som Agaton hade (som man bara klickar i), men efter ett tag trär man den där bilstolen ganska snabbt. Och våra barn växte inte ur bilstolen så där överdivet fort (Luke var över året och Alexis strax under året). De hade långt kvar till kanten (huvudet) och vikten var också fler kg kvar. Och framför allt sov de ooootroligt gott i den bilstolen, så de satt inte illa heller.
    Jag hade inte heller några större problem att bära bilstodeln i armvecket. Om jag inte minns fel var vår något lättare än Agatons. Så den var smidig på flera vis, men just klicka-in-funktionen hade ju föredragits. Vi har kvar den om ni vill låna!

Nanny:
    Du vet ju som sagt att det kommer bli super hos Farmor och Farfar! Låt honom njuta av att få vara själv med Farmor och Farfar... snart kanske han får dela uppmärksamheten!
    Dino och jag var faktiskt inne i köpingen och shoppade en stund igår utan barn! Haha! Första gången Alexis varit borta från både mamma och pappa tror jag. Hon sa inget när vi gick och tittade knappt åt oss när vi kom hem. Hoppas det är tecken på att dagis kommer går bra och bli kul!

• JessicaåIda

Vem var det som funderade var det fanns halkskydd till badkaret som klistras fast?
    Det finns på www.inreda.com i lite roliga mönster.

Jag är övertygad om att de flesta människor är ungefär så lyckliga som de tillåter sig att vara - A. Lincoln
  • HeddaBigBum
    JessicaåIda skrev 2007-07-27 22:37:32 följande:
    Vem var det som funderade var det fanns halkskydd till badkaret som klistras fast?Det finns på www.inreda.com i lite roliga mönster.
    Det var jag! Tack för tipset!!
  • Fragglerock

JO, det var ju en väldigt negativ sak med Gracon, den är tung. Just därför skulle jag vilja haft paraplyvagnen som passar till. De sitter ju mer inbäddat och man tar liksom bort del efter del varefter de växer så vi fick ju byta till vanlig stol när han var 9-10 månader tror jag. Men jag vet att många tycker att de sitter ostadigt och välter lätt i andra babyskydd. Det gör de ju inte Gracon eftersom de har huvudstödet. Jag gillade att det fanns solskydd på oxå, men det kanske det finns på andra oxå? Jag har inte så bra koll.

Byter man mycket mellan bilar så är det nog smidigare med ett sånt som Hedda och dem har. Vårt måste man nästan ha två basenheter till i så fall. Den går att sätta utan basenhet vet jag men vi gjorde aldrig det. Enligt beskrivning så ska det vara smidigt oxå så... tja... vi har ju vårt babyskydd kvar på mammas vind. Så vill ni låna eller prova Hejlis så säg bara till! Vi behöver det inte på i alla fall ett år eller mer!

I kväll åker Agge till Småland...awwww....

• HeddaBigBum

Det gillade jag med vår också, att huvudet inte for runt. Aldrig att man behövde rätta till deras huvuden i den. Samma sak med Lukes bilstol nu (BeSafe IziKid), men med den Alexis har nu... njae. Den har ställbar lutning i sitsen, men det hjälper inte alltid. Hennes köpte vi på en sån där drive på Babyland. Vi hade inte råd att köpa en likadan som Lukes just då.
    Och solskydd har vi också på babyskyddet, men det är lite ivägen när man sätter in stolen. Lätt att ta av och på, men det blev mest att det var av, när vi ändå tagit av den vid insättning.
    Behöver du inte bära runt så mycket och inte åker längre sträckor så ofta (svettiga tyget), då skulle jag låna Agges om jag var du!

• Maria från Bahia

Jaha, de flesta verkar njuta av sommaren, väder eller ej.

Själv könner jag mig helt utsliten och deprimerad. Att vara hemma med båda ungarna som lever rullan alldeles för mkt, ensam från morgon till kväll flera veckor och mestadels helg när det är så dåligt väder håller på att ta livet av mig. Jag orkar helt inte, brast ut i tårar i morse när mark gick till jobbet.Helgerna går inte att hitta kompisar heller. De flesta är med sina familjer. Tålamodet är lika med noll. Höjer rösten alltför ofta och bara skiter i det mesta.
    Jag vill ha semester!!!!!!!!!!!!!
    Till Öland kom vi ju inte heller för det tillät inte ekonomin.

Börjar längta till att jobba förutom att jag kommer vara själv efter jobbet också....

Har faktiskt påbörjat ett till projekt på kvällarna nu när jag inte orkat springa. Ska börja sälja bröllop och festklänningar på nätet som kunden får uppsydd i Kina. Jättefina och prisvärda. Önskar jag hade den kontakten när jag gifte mig!!!!
    Något kul som håller en uppe men det är lite jobb att sparka igång.

Nu snart dags att städa upp kaoset till Mark kommer hem......

• Fragglerock

I dag när Agaton satt i bilen och skulle åka så ville jag pussa honom. Stopp! Säger han då och sätter upp sin lilla korviga hand som en trafikpolis. Inte pussa mig! Sen vänder han sig mot farfar och säger "åk NU". Typ som värsta gansterfilmen! *hehe*

Han var inte alls ledsen över att åka bort och ville inte på några villkor kramas eller pussas eller ens säga hejdå. Men Agatons mesiga mamma fällde en tår på vägen från parkeringen i alla fall...Gråter

I morgon far vi på vår sex/våldsresa . I alla fall så skall ju Bulgarien vara så om man läser kvällstidningarnaRäcka ut tungan.

Vi hoppas på lite sol/bad/drinkar och mindre våld. Möjligtvis kan det blir våldsamt om jag får syn på DEN handväskan som jag MÅSTE köpa och Danne håller hårt i plånboken. Då kaaanske jag kan bli lite våldsam! Eller hota med att han inte får nån sex på hela semestern!

Cool Solbrillor på... Hejdå!

Svar på tråden Go Fika!