hejlis skrev 2007-07-27 14:24:11 följande:
Just det, fråga: Ni som har Volvo. Vad har ni/har haft för Babyskydd? Är väl olika i olika modeller antar jag, men de flesta volvosa verkar ha korta bälten. Vi lånde en Maxi Cosi till Hanna när hon var liten, men jag tror att bältet var längre i 940 ( än ni v70 som vi har nu)och då var det preciiis. Tittade lite på Gracos, men det var så otroligt STOR...Gillade Maxi Cosin, för den var lätt och enkel, men den kanske inte går att sätta fast då. Också har jag tittat på Britax, kanske kan fungera...Vet att Marie har "varnat" för ngn som Agton blev så svettig i också...
Ja, den som Agaton blev varm i är ju en jättebra bilstol/babyskydd men själva materialet är inte så bra. Jag skulle helt klart välja samma babyskydd men med ett mindre glansigt material. Vi har ju Gracon och det är smidigt att ta i och ur och bara "klicka i". Men om jag skulle välja igen så skulle jag köpa till den paraplyvagnen som passar babyskyddet för då är det bara att ta ur babyskyddet och slänga i vagnen och slippa ta en sovandes unge i och ur.
I morgon hämtar farmor & farfar Agaton! Kommer kännas så konstigt att inte träffas på en hel vecka. Men man undrar ju om han har på känn att nått ska hända för han har varit extremt stökig och mammig ett tag nu! Det kommer gå skitbra, men jag börjar ändå få lite ont i magen när jag tänker på det...