• HeddaBigBum

Go Fika!

Här håller Go-Fika-gänget till!

Det hela började med en ljuvlig liten tjej i november 2004. Några månader senare hade skaran fyllts på med 4 supersöta flickor till och 2 minst lika gulliga pojkar!

Men vi var inte nöjda där! Oh no! Här produceras småsykon på löpande band!
    Hittills har 4 bakats klart, en kanske är på G i skrivandets stund , och en är fortfarande på jäsning! Flört
    ... och fler lär det bli... planerade eller inte!! Räcka ut tungan
    Life is what we make of it. Always has been, always will be.
  • Svar på tråden Go Fika!
  • HeddaBigBum
    Fragglerock skrev 2007-07-23 23:27:56 följande:
    Jooo, det kan du nog räkna med att den är Hedda. 
    Oh no!!! Inte om man har en DIN!!!!
    Nu fungerar t.o.m. #9!!! Jag föreslog att vi skulle slänga den i tvättmaskinen som vi gjorde en gång innan (av misstag), men Dino ville hellre ta fram skruvmejslarna...
    Jag är så glad att min telefon är tillbaka! Jag är ledsamt omotiverad att lära mig något tekniskt nytt just nu (t.ex. en ny telefon). Min telefon må vara stenåldersteknik i jämförelse med de senaste modellerna, men jag kan med den!
    Man kanske skulle ta tillfället i akt och skriva ner alla telefonnummer man har i adressboken... eller näe... det vore kanske överkurs? Räcka ut tungan Bättre att leva lite farligt... hahaha...
  • HeddaBigBum

Ibland märks det väldigt tydligt att Dino har en annan bakgrund och ett annat tänkande när det gäller barnuppfostran. Alexis kommer definitivt bli pappas lilla prinsessa. Luke blir ofta vääääldigt irriterad på Alexis nu för tiden. Han leker ju massa låtsaslekar nu och pratar i olika röster och har en lek utplanerad osv. Och kommer då Alexis och tar en av bilarna som ser ut att bara stå där, då... ja, då blir han inte glad.
    Vid sådana tillfällen kan Dino säga saker som:
    Luke, you have to be nice to Alexis. She's your little sister! You have to protect her!
    Fundersam

Jag tror inte Johan fick några order om att skydda mig när vi var små... Räcka ut tungan

• Gruffalo

Jodå, Maja är storasyster med stort S! Hon vill helst sitta och hålla honom hela tiden och hon är so go med honom, klappar försiktigt, pussar och kramar. Känns kul att hon vill vara med och hjälpa till vid blöjbyte och badning. Första dagarna så ville hon ha full koll att jag och lillebror var kvar efter att hon typ hade sovit och så. Idag drog hon ner min tröja och förklarade att lillebror inte alls ville äta, han ville sitta hos henne...så sött!

• Maria från Bahia

Såååå söt han är Marianne!!!!!! Vill äta upp honom!!

• Gruffalo

Maria: Mmm, fast här hemma kallas han Ronny Raggarbralla pga sin ljudliga pruttar!

• Maria från Bahia

Marianne: Jaha, inte lika smaskig då

Idag höll jag på att lämna båda mina barn i skogen!! Blir så trött. Skulle vara duktig och ta dem ut och plocka blåbär. Gick till spåret där jag brukar springa för då kan man ställa vagnen på spåret och traska bara en liten bit i skogen. Naomi ville inte plocka. Efter 3 blåbär skulle hon ha papper och torka händerna!!! Hade förklarat innan att hon inte fick ha finklänning osv osv men inte räckte det att hon fick vara smutsig med sina "smutskläder". Troy hängde i mina ben och jag fick inte ta ett steg ifrån honom så skrek han som en stucken gris. Nu tycktr jag att om jag tagit dem dit så ska jag i alla fall ha blåbär till en paj. Så de fick varsit kex och där satt de en liten stund. Sedan började det om och Naomi ville gå hem. Hon fick tillslut sitta i Troys vagn. Troy lekte brevid, jag plockade blåbär, Men hon tappade stövlarna och klagade, jag satte på. Då sparkade hon av sig dem för att jag skulle komma igen!!! Seda var det kissdag. Och så skulle jag vidare till nästa blåbärsställe då det inte fanns så mkt just där. Fick knuffa vagn med Naomi och Troy på armen i buschen. Puh!
    Troy insåg sen hur gott det var med blåbär och smaskade förfullt på allt möjligt. Naomi kvar i vagnen och sa läskigt hela tiden.

Efter lite mer än en timme DÅ skulle Naomi plocka och det var kul. Jag var klar, solen tittade fram och jag svettades. Då fick jag inte gå hem!! Suck! Men sen kom en liten valp gående med husse och Naomi sprang glatt efter i en km så hem kom vi

Trött på mina rädda barn. Barnadiset var läskigt, kärlekstunneln på grönan och plocka blåbär likaså. Sänghimlen är nerplockad pga "spöken i den".

Vi behöver ut och resa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• HeddaBigBum

Maria:
    *hehe* Jaadu, det finns definitivt dagar (eller snarare stunder) då man glatt skulle lämna sina avkommor i skogen och bara dra!

Idag har vi varit ute med båten och spenderat några timmar på en liten liten ö i Kalmar Sund, som har en vit sandstrand. Helt malplacerad, men väldigt mysig. Det blåste ganska bra och med 4 vuxna (2 normalstora, 2 fetknoppar) och 2 barn i Mormor och Morfar lilla prutt-prutt-båt... ja... då blir man typ dränkt! Vi kom hem och fick byta allt! Byxor, tröjor, trosor, strumpor... allt var dyngsurt!! Men fasiken vad vackert det är bland alla små öar! Så grönt och någon enstaka röd liten stuga på några av öarna och kanske en brygga med några modiga själar på. Sooooommar!!!

• fairymi

Hedda. persikor ? japp o saftiga o goda är dom eller iaf dom utan tvestjärtar...Sugen Maria?

Igår tog vi en tur till Ronneby där jag bodde ett tag som barn. Shit vad jag kommer ihåg små detaljer. Åkte till huset vi bott, lekplatsen utanför är fortf. densamma. Skolan där jag började 1.a klass såg precis ut som jag minns den. Härliga minnen

• Maria från Bahia

Marie: Nej tack, inga mer tvestjärtar tack!!! Blä!

För er som missat det så kryllar det av dessa små äckliga kryp som jag hatar hos oss och häromdagen drack jag upp en i min latte, eller jag tog ju ut den ur munnen då jag undrade vad det var. Fick en smärre chock! Iack!

Barndomsminnen ja, har ju hunnit med några hus häromkring där jag föddes, farmor bodde, pappa bott och så och de som bor där undrar väl varför man står där och glor med en konstig blick

• Maria från Bahia

Någon som har en gammal resväska typ kabinväska eller lättare mjuk variant på hjul som ni vill bli av med för en billig penning?

Ska inte resa (tyvärr) men är på jakt efter en väska fär Me&I kollektionen.

Svar på tråden Go Fika!