• HeddaBigBum

Go Fika!

Här håller Go-Fika-gänget till!

Det hela började med en ljuvlig liten tjej i november 2004. Några månader senare hade skaran fyllts på med 4 supersöta flickor till och 2 minst lika gulliga pojkar!

Men vi var inte nöjda där! Oh no! Här produceras småsykon på löpande band!
    Hittills har 4 bakats klart, en kanske är på G i skrivandets stund , och en är fortfarande på jäsning! Flört
    ... och fler lär det bli... planerade eller inte!! Räcka ut tungan
    Life is what we make of it. Always has been, always will be.
  • Svar på tråden Go Fika!
  • HeddaBigBum

Haha! Det är definitivt DIN verklighetsuppfattning som är skev! Va´? Trodde du att du var vit? Räcka ut tungan

• HeddaBigBum

Som afro-caribean har jag ganska blev hals/axlar...

• fairymi

Oj jag gjorde fel...jag läste inte färdigt Nu blev det stooor skillnad.haha.

• hejlis

Hedda: Jobbigt med Luke! Men det där med kisseriet kanske är som Marie skriver? Vad bra att du prattade med personalen, och skönt att känna att man blir tagen på allvar! Det kommer att bli jättebra, igen, ska ni se!

Hannas dagis inskolning går än så länge bra. Nu är hon inte det minsta blyg när hon kommer dit utan öppnar raskt dörren och kliver in före mig. Går sedan och börjar leka direkt. Idag fick jag gå ifrån 15 minuter. Var lite osäker på vad jag skulle säga som "förklaring" till Hanna, så jag sa bara " Jag går en stund Hanna, men kommer snart tillbaka och hämtar dig. Lek färdigt med Alexandra du" och sedan bad jag om en puss och det fick jag innan hon lekte vidare. När jag gick hörde jag att hon frågade fröken vart jag skulle, och då sa hon att jag skulle ringa. När jah kom tillbaka "tjyvkikade" jag lite genom glasrutan i dörren först, och hon höll då som bäst på att hoppa/slänga sig på stora madrassen de har på golvet. Såg inte mig när jag kom utan jag fick säga till att jag var tillbaka, då bara sa hon " titta mamma när jag kastar mig" också fortsatte hon med det hon höll på med. De sa sedan att hon inte reagerat alls när jag försvunnit, eller frågat efter mig sedan heller. Och som sagt, verkade inte bry sig at jag var tillbaka heller.

Idag då vi kom hem från dagis så tog jag fram strykbrädan Förvånad osh sedan fram med alla kläder + namnlapparna som kommit med posten. Som tur var så rensade jag bland kläderna igår (la undan allt som blivit för smått med som legat kvar i hyllan "ifall att" "kriskläder" typ) så jag hade iallfall det gjort. Sedan var det bara att sätta igång att stryka...Plockade ihop en hög med extrakläder till dagis också. Det var svårt! Vill ju inte att hon ska ha värsta "lumpen" på sig om hon behöver använda de kläderna, men samtidigt inte ha bra kläder liggandes i en låda...Jaja , kom fram till ngt mellanting. Måste handla lite "höstkläder" till henne också, nästan alla byxor är nu på gränsen. och likadant med tröjor, nästan urvuxna men går ett tag till. Men det ser inge skönt ut när tröjorna börjar bli så där lite lagom för korta.

• JessicaåIda

Ida vaknade just & hade värsta mardrömmen men hon kunde inte berätta om vad. När jag lyfte upp henne ur sängen för att krama om henne så kissade hon på sig.... på mig.

Bara att lugnt gå till duschen med henne runt kroppen & kisset på magen , skvalpandes. Där kliva i badkaret & med lugn röst säga att det är Ok och att vi ska tvätta av snippan & kroppen lite granna & sedan dricka lite välling. Gick bra men vad drömde hon?? Monster, mamma som är arg, ensam .... tja endast john blund & hon vet.... Lill hjärtat mitt.

Jag är övertygad om att de flesta människor är ungefär så lyckliga som de tillåter sig att vara - A. Lincoln
  • HeddaBigBum

Jessica:
    Vad skulle man inte göra för att drömma alla deras mardrömmar åt dem?

Luke hade haft en bra dag. Tack för att ni lyssnar och kommenterar! Han hade inte riktigt fått av sig byxorna tillräckligt snabbt precis innan jag kom och hämtade, men det är ju en helt annan femma. Att man inte alltid hinner fram eller får av sig byxorna tillräckligt snabbt är ju inget ovanligt när man bara varit torr i några månader.
    Så jag hoppas som ni säger att det är en period bara. Att när det blir vardag på dagis igen, så kommer gamla Luke tillbaka. Killen som frågar om han kan gå till dagis samma sekund han vaknar.
    Och jo, jag är jätteglad (och lättad) att personalen är så förstående och vill hjälpa/rätta till. Jag visste inte riktigt hur jag skulle bemötas i och med att det var första "oron" eller liknanade jag haft sen den nya personalen börjat.

• Fragglerock

Agaton har förvandlats till en grinig tonåring!

Närå, skämt å sido. Han blir så himla trött nu när han äter Kåvepenin och är svår att väcka i vanliga fall, men NU, jösses!

I morse när jag skulle väcka honom så tittar han upp på mig med ett halvt öga öppet. Sedan säger han "nej mamma, jag vill sova mer". Då är klockan 07.40 och han har sovit längre än vanligt redan...
    Sen när jag försöker prata med honom så drar han täcket demonstrativt över huvudet, fnyser åt mig och försvinner in i duntäckets varma och goa' värld. Då försöker jag prata högre för att höras genom duntäcket.
    Då hör jag bara en liten sur kille som morrar "SLUTA PRAAAAAAAATA MAMMA*

Oh no... do you think I was born tomorrow?!? ~Junior Gorg~
  • fairymi

Om man ändå HADE morgontrötta barn säger jag Jag vill kunna kliva upp lite innan dem för att vakna till själv, dricka en kopp rykande varmt te eller kaffe, titta lite på morgonnyheterna, men ICKE isåfall får jag ställa klockan på 5 o det blir lite väl tidigt tycker jag.

Ja det här med kläder, nu när det inte är kjol väder har ju byxorna åkt fram o de är som hejlis konstaterat liite på gränsen för små. men å andra sidan så har jag inte köpt ett endaste par byxor till lillfröken det senaste året. Så det blir till att vända på kronorna för att införskaffa lite nytt.

• JessicaåIda

Min pappas kompis hade ringt honom idag & berättat att det snöade hemma hos honomFörvånad
    ... men han bor iof i Kiruna.

Jag är övertygad om att de flesta människor är ungefär så lyckliga som de tillåter sig att vara - A. Lincoln
  • HeddaBigBum

Snö????
    Min son totalt vägrade ta på sig jacka i morse, så han knallade till dagis i t-shirt (9 grader). Jag frös i långärmat. Men han -ville- gå till dagis, så jag tänkte då verkligen inte förstöra den känslan med ett kläders-slagsmål. Jag hängde hans jacka på hans krok och sa till fröknarna att han HAR en jacka, och fryser han säger han väl till?
    (Kanske ska tillägga att han hade på sig en av sina poliströjor, så han kanske ville att den skulle synas bara? Hade han haft 7 poliströjor hade han varit polis 7 dagar i veckan. Nu har han "bara" 2 tack och lov...)

Jag vill också shoppa. Jag gillar Lindex mjukisbyxor (3 för 2) till Alexis. Hon börjar växa ur 9-månaders-byxorna nu *hehe*. Än så länge kan vi handla på bebisavdelningen och det blir lite billigare ju.

Svar på tråden Go Fika!