Hedda:
Jobbigt med Luke! Men det där med kisseriet kanske är som Marie skriver? Vad bra att du prattade med personalen, och skönt att känna att man blir tagen på allvar! Det kommer att bli jättebra, igen, ska ni se!
Hannas dagis inskolning går än så länge bra. Nu är hon inte det minsta blyg när hon kommer dit utan öppnar raskt dörren och kliver in före mig. Går sedan och börjar leka direkt. Idag fick jag gå ifrån 15 minuter. Var lite osäker på vad jag skulle säga som "förklaring" till Hanna, så jag sa bara " Jag går en stund Hanna, men kommer snart tillbaka och hämtar dig. Lek färdigt med Alexandra du" och sedan bad jag om en puss och det fick jag innan hon lekte vidare. När jag gick hörde jag att hon frågade fröken vart jag skulle, och då sa hon att jag skulle ringa. När jah kom tillbaka "tjyvkikade" jag lite genom glasrutan i dörren först, och hon höll då som bäst på att hoppa/slänga sig på stora madrassen de har på golvet. Såg inte mig när jag kom utan jag fick säga till att jag var tillbaka, då bara sa hon " titta mamma när jag kastar mig" också fortsatte hon med det hon höll på med. De sa sedan att hon inte reagerat alls när jag försvunnit, eller frågat efter mig sedan heller. Och som sagt, verkade inte bry sig at jag var tillbaka heller.
Idag då vi kom hem från dagis så tog jag fram strykbrädan
osh sedan fram med alla kläder + namnlapparna som kommit med posten. Som tur var så rensade jag bland kläderna igår (la undan allt som blivit för smått med som legat kvar i hyllan "ifall att" "kriskläder" typ) så jag hade iallfall det gjort. Sedan var det bara att sätta igång att stryka...Plockade ihop en hög med extrakläder till dagis också. Det var svårt! Vill ju inte att hon ska ha värsta "lumpen" på sig om hon behöver använda de kläderna, men samtidigt inte ha bra kläder liggandes i en låda...Jaja , kom fram till ngt mellanting. Måste handla lite "höstkläder" till henne också, nästan alla byxor är nu på gränsen. och likadant med tröjor, nästan urvuxna men går ett tag till. Men det ser inge skönt ut när tröjorna börjar bli så där lite lagom för korta.