• HeddaBigBum

Go Fika!

Här håller Go-Fika-gänget till!

Det hela började med en ljuvlig liten tjej i november 2004. Några månader senare hade skaran fyllts på med 4 supersöta flickor till och 2 minst lika gulliga pojkar!

Men vi var inte nöjda där! Oh no! Här produceras småsykon på löpande band!
    Hittills har 4 bakats klart, en kanske är på G i skrivandets stund , och en är fortfarande på jäsning! Flört
    ... och fler lär det bli... planerade eller inte!! Räcka ut tungan
    Life is what we make of it. Always has been, always will be.
  • Svar på tråden Go Fika!
  • JessicaåIda

Hatar helger (bla dagis är stängt & Ida får för lite aktivitet) , att vi inte längre är aktiva personer utan personer med barn vlket begränsar + att bo i lägenhet.....

Jag är övertygad om att de flesta människor är ungefär så lyckliga som de tillåter sig att vara - A. Lincoln
  • Maria från Bahia

Jessica: Vet precis vad du menar.....Naomi har fått bygga med lego, lera, målat naglarna mm men inte så lätt med en vilde som vänder upp och ner på allt och klättra överallt. Trots detta är det raseriutbrott stup i kvarten! Vi bor ju dock i hus men det lockar inte att gå ut i stormen. Vi har fortfarande "pyamas" på oss "rodnar". Nu ska jag laga middag sedan bege mig iväg och handla.....

• HeddaBigBum
    JessicaåIda skrev 2007-08-25 14:05:16 följande:
    Hatar helger (bla dagis är stängt & Ida får för lite aktivitet) , att vi inte längre är aktiva personer utan personer med barn vlket begränsar + att bo i lägenhet.....
    aj då... trist dag?

Vi har varit på loppis idag, och vår lilla kära Poppy Alexis har HUMÖR! Hon skulle ju ha varenda leksak vid varenda stånd och vi fick lyfta en skrikandes, sparkandes unge från stånd till stånd. Och till Luke säger vi bara (och har alltid gjort utan problem) att "den ska vi inte köpa" och han går snällt vidare.
    Ni som har en av varje; har flickorna varit/ är flickorna trotsigare? Är era pojkar en lugnare modell?
    Alexis är egentligen inte överdrivet trotsig/jobbig/hemsk, men i jämförelse med Luke är hon det. *haha* Aldrig att vi behövt bära honom skrikandes någonstans!

Luke fick en, i hans ögon, supercool lastbil, som man kan öppna och dona med. Alexis fick en liten korg med hjul med grönsaker i. När vi kom hem satt grannen (1½ år) i sandlådan och Alexis gick fram och tog hennes hink. Jag sa att man kan inte bara ta andra leksaker och sen gav jag tillbaka hinken till flickan. Alexis får spel och skriker och vrålar. Flickan blir livrädd. Några minuter senare går Alexis in och snor en annan leksak inne på flickans tomt. Igen, Alexis arg som ett bi för att hon inte får, flickan livrädd för Alexis.
    Alexis små utbrott varade max 1 minut, men inte grannens... hon grät fortfarande när vi gick därifrån.
  • JessicaåIda

Bättre nuRäcka ut tungan

Jag är övertygad om att de flesta människor är ungefär så lyckliga som de tillåter sig att vara - A. Lincoln
  • JessicaåIda

Var å spenderade lite pengar på mat & pelle lekte med Ida. Har en förkylning som ligger å vänta5r på att bryta ut, kanske det som gav humörsvängningen?

• HeddaBigBum

Någon mer än jag som tycker att sensommaren är härlig! Inte för varmt, men fortfarande varmt nog för shorts/t-shirts. Man kan vara ute länge och bara va' och umgås/leka (eller sitta inne och surfa Räcka ut tungan... man måste ju in och laga mat förr eller senare ju! Flört).
    Sensommar, höst och vår... det gillar jag!!!

• Maria från Bahia

Hedda: På mina barn är det inte någon skillnad på tjej och kille. Troy är nog snäppet VÄRRE än Naomi men det tror jag bara beror på att han har en bra lärare. Han härmar allt hon gör och hon ääääälskar det!
    Den typen av utbrott som med hinken upplever jag varje gång vi går tex hem till grannen med hennes barn eller ca 10ggr per dag syskonen emellan. Ibland är båda lika hysteriska och vrålar så mycket det går och tårarna sprutar. Naomi tar Troys sak - han blir hysterisk - jag säger åt Naomi - hon blir hysterisk. Och så skriker båda två tills.....ja? Vet inte. DET är en av anledningarna att det är sååå jobbigt att vara själv hemma med dem.
    Dock leker de ihop och har roligt mycket också. De leker jättebra faktiskt. Trodde inte så små som Troy kunde det, men han härmar ju bara efter och skrattar bara när Naomi kör rugby med Troy så han ramlar framlänges om och om igen.

Troy skriker också hysteriskt varje gång mankommer in, eller stänger altandörren, fäller ner grinden, inte får upp diskmaskinen, inte får vara i sopskåpet - you name it. Och det låter som om jag håller på att döda honom. Börjar bli lite orolig vad grannarna tänker!! Men han lär sig väl tillslut han med
    Någon tror han ska bli sångare när han blir stor

• HeddaBigBum

hmmm... ok... vem har Alexis lärt sig av då?? Räcka ut tungan

Våra två leker också bra ihop för det mesta och jag tycker det är så himla mysigt. Ibland kan jag sitta och smygtitta, för då är det ingen som börjar apa sig för att få min uppmärksamhet.

Precis som mellan T & N, så ser ju Alexis upp till Luke som ingen annan. Vi har ett antal videoklipp där hon härmar Luke med att stå på ett ben (det var ett par månader sen och partisk morsa som man är, så blev jag faktiskt imponerad), hon snurrar runt runt som Luke och låtsas ramla, hon ställer sig vid träd och låtsas kissa när vi är ute. SÅ sött! För det mesta leker de superbra ihop, men... ja... det finns stunder. Vi har inte så många skrika-ikapp-stunder, men Luke kan bli så himla irriterad när hon förstör hans bil-lekar och hon blir då krokodil-tårar-ledsen för hon inte får vara med.

Men ok... könet har alltså inget med saken att göra. Då skyller vi på Dinos gener... haha!

• Maria från Bahia

Änskar åtminstone en hade blivit påverkad av Marks gener!!! För mina är det ju. Mamma bara skrattar åt allt jag berättar och säger bara: Jag vet en dam så var likadan

Tex när hon lägger sin pippi (hunden) framförs sig och gapar åt mig att hon ska ha honom och "mamma kan hämta pippi". När jag inte gör det är det som om det blivit krig på en gång. Hon skriker tills hon inte orkar längre eller om på kvällen tills hon somnar.
    Mamma sa att jag gjorde likadant med min napp!!

• HeddaBigBum

Coop är nu klara med ombyggnaderna och när vi var där fick barnen varsin engångskamera. Och nu har Dino förklarat för Luke att man måste titta i hålet innan man klickar och sen får vi åka till affären och lämna in kameran och SEN får vi se våra bilder. Luke tittade på Dino som om han var ett UFO. Hahahaha! Jag dör!!!

Svar på tråden Go Fika!