• HeddaBigBum

Go Fika!

Här håller Go-Fika-gänget till!

Det hela började med en ljuvlig liten tjej i november 2004. Några månader senare hade skaran fyllts på med 4 supersöta flickor till och 2 minst lika gulliga pojkar!

Men vi var inte nöjda där! Oh no! Här produceras småsykon på löpande band!
    Hittills har 4 bakats klart, en kanske är på G i skrivandets stund , och en är fortfarande på jäsning! Flört
    ... och fler lär det bli... planerade eller inte!! Räcka ut tungan
    Life is what we make of it. Always has been, always will be.
  • Svar på tråden Go Fika!
  • hejlis

Imorgon börjar Hanna på dagis!!! Spännande!!!

( Maria, japp, som Jessica skrev: Allt utom mögelostar går bra)

• Fragglerock
    hejlis skrev 2007-08-21 22:11:55 följande:
    Imorgon börjar Hanna på dagis!!! Spännande!!!( Maria, japp, som Jessica skrev: Allt utom mögelostar går bra)
    Åh, va spännande! Hoppas allt kommer gå som en dans och att hon inte gör en Agaton i repris!
    Oh no... do you think I was born tomorrow?!? ~Junior Gorg~
  • hejlis

Gick bra idag. Det  ar iofs bara 45 minuter idag, men hon hade kommit igång att leka bra, och ville gå tillbaka vid ett tillfälle på eftermiddagen.

Usch, känner att mitt tålamod/humör inte är det bästa just nu...Och Hanna märker det (tyvärr)
    I söndags när vi var hos min farmor skulle Hanna kissa, och ville inte gå på toaletten utan sitta i gräset. Okej, sa jag, men sätt dig vid buskarna och inte "mitt på". Hon gick bort en bit och frågade "Här?" Ja , det blir bra, svarade jag. Detta upprepades 3-4 gånger. Varvid jag troligtvis då höjde rösten ngt för var gång...Hanna säger då " Skrik inte åt mig"
    Häromdagen frågade hon också " mamma, glad på mig? " Generad  Oj, vilket dåligt samvete jag fick, hade väl förmodligen låtit lite irriterad tidigare...Hon fick en stor kram också sa jag att jag självklart var glad! Inte slutar det med detta nejdå: Idag så, kommer inte ens ihåg vad det var...Men Hanna säger iaf: " Inte låta så sur mamma" Också tittar hon på mig och lägger huvudet på sne´....Fick ju bli stora kramen igen då....och ett förlåt....Generad

Så jag måste verkligen skärpa till mig!

• HeddaBigBum

Mia:
    Ja, usch de kan verkligen få en att känna sig rutten ibland. Luke brukar säga: Nu är du inte arg på mig längre, mamma. Nu är du glad!
    Det är mer som en koll, alltså inte så mycket ett konstaterande. Jag får nog vara mer tydlig när jag är "klar" med att vara arg. Usch, vad dåligt samvete man får då. Jag brukar säga saker i stil med: Jag blir arg på dig när du inte lyssnar!
    Det är nog viktigt att jag kommunicerar att min ilska inte varar allt för länge. Han kan ju inte gärna veta hur mina känslor förändras.

Luke har en Pixi-bok om Bo som ska till dagis. Bo sölar och de håller på att missa bussen, etc. Bo tror mamma är jättearg och börjar undra om hon verkligen kommer och hämtar honom från dagis efter jobbet, eller om hon är så fly förbannad på honom att han får vara kvar där för alltid.
    Jag har aldrig varit arg eller irriterad när jag lämnat Luke på dagis, men just den boken har fått mig att tänka till. En 2½-årings verkligehet skiljer sig ju något från en vuxens...

Det är inte lätt att vara förälder alla gånger (någon gång??)!

• hejlis

Hedda: Du tog ju ut fp för Alexis innan hon var född? Eller hur? När Like hade börjat på dagis. Men hur sjutton gör man då? När jag anmäler fp för Hanna har jag ju hennes personnnr att "anmäla". Den i magen har ju varken namn eller personnr? Kommer du ihåg?

• HeddaBigBum

Du kan ta ut 2 månader innan bf... så det är väl snart? Och då står det något i stil med:
    barn med bf 071025

• JessicaåIda

Ida har samma bok om Bo *hehe* Hon brukar säga - Jag skyndar mig mamma men vi ska INTE åka buss för det gör vi inte! Kan man annat än skratta & inse att vi lever i olika världar(bara sätta sig på huk & titta på världen) Denna kommetar kommer när jag står med en skrikande unge som jag försöker knyta fast i schalen samtidigt som Ida vägrar att ta på sig sina skor & vill ha hjälp med detta, jag får ett spel & med bestämd (och hög röst?) säger -Du kan själv, skynda på nu!

Jag är övertygad om att de flesta människor är ungefär så lyckliga som de tillåter sig att vara - A. Lincoln
  • HeddaBigBum

Det står så på min "föräldrarpenninssida" nu också tror jag... alltså, att jag potentiellt kunde var gravid med nr 3... vilket jag inte är!!!!

• HeddaBigBum

Alltså, mitt barn har verkligen liiiiiite intresse av att klä på sig. Klä av sig kan han och vi får många kommentarer från familjen i väst att Luke är naken på många kort. Jo, men han ÄR verkligen naken så fort han får chansen. Men att ta på sig är inte intressant. Och skor... 80% av gångerna tar han på dem på fel fot. Varför inte 50-50 om han inte har koll, liksom? Men han verkar då inte tycka det är obekvämt. Och påpekar man att det nog blev fel fot, då kan han titta ner och blåneka. Ja, ja... det är ju du som snubblar, inte jag...

Jag tänkte på det när vi lekte med Agaton i helgen att han alltid frågade om det var rätt fot. Luke bryr sig verkligen inte. Och får han var barfota, desto bättre. Neadertalare??

• hejlis

Jessica: Hehe... Ja, ibland måste man ju bara skratta!

Ja, jag ska ringa fk i nästa vecka och be att få papper. Moderskapsintyget skickade jag för flera veckor sedan så det borde ju ha kommit in. Men jag måste be att få nya inkomstblanketter. Kom faktiskt på här när jag fick sista lönespecen att jag har högre lön nu än innan Hanna. Så några kronor extra borde jag ju få då! Rätt ska vara rätt.  Jag ska jobba 1/2 tid nu "så länge jag orkar" typ, och när Hannas inskolning är klar blir det så bökigt med timmar hit och dit när jag jobbat/ tagit ut Fp och när hon går på dagis. Så för att det inte ska bli ngt tjafs om att hon gått på dagis ngn timme när jag INTE jobbat, så tänkte jag att jag jobbar + tar av den lilles dagar istället. För Hedda: Visst var det så att man inte fick vara "hemma" för den ofödde utan att ta ut FP INNAN förlossningen (efter går det ju bra). Då blir det iaf inte fel. Eller borde inte bli fel iaf...Jag har supersvårt att TÄNKA just nu. Ibaldn är det helt STOPP! Så var det INTE när jag väntade Hanna. Men nu är det riktigt läskigt ibland...Kan verkligen koncentrera mig och tänka efter, länge, på ngt som jag VET att jag kan. Men ändå inte komma på det!

Svar på tråden Go Fika!