• HeddaBigBum

Go Fika!

Här håller Go-Fika-gänget till!

Det hela började med en ljuvlig liten tjej i november 2004. Några månader senare hade skaran fyllts på med 4 supersöta flickor till och 2 minst lika gulliga pojkar!

Men vi var inte nöjda där! Oh no! Här produceras småsykon på löpande band!
    Hittills har 4 bakats klart, en kanske är på G i skrivandets stund , och en är fortfarande på jäsning! Flört
    ... och fler lär det bli... planerade eller inte!! Räcka ut tungan
    Life is what we make of it. Always has been, always will be.
  • Svar på tråden Go Fika!
  • HeddaBigBum

Jag har hört (kommer inte ihåg källan, eller om den ens är trovärdig), men jag har hört att det finns mycket fler fästingar söderut (t.ex. Småland) än i Stockholm, men att fästingarna här är "farligare".
    Vi har aldrig fått några fästingar här, men sist vi var nere hos mina päron hade jag 2-3st som kröp på ben och armar. Men, min kusin bodde på Öland när hon fick borrelia, så... man kan nog aldrig vara för försiktig!

• HeddaBigBum

Vad tycker ni är rimligt för ett par barnskor?
    Jag vet inte om jag lever i någon slags dimma, med tanke på att vi fått ärva så mycket (det mesta) till Luke och hittills har skor för 59kr från H&M varit perfekta till Alexis... men 250kr för ett par gympaskor i storlek 20... på Skokanonen. Jag tycker det verkar mycket. Och dessutom hade jag fått för mig att Skokanonen var billigt. Är 250kr billigt?
    Jag åkte till Skopunkten istället och hittade ett par på rea för 99kr. Det fanns ca 6 par kvar, alla storlek 20.
    Det enda kruxet; de är cerisa... Kalla mig fåfäng, men jag tycker det är lite kul om man kan matcha lite med resten av kläderna.   

• Fragglerock

Tja Agaton har ju praktiskt taget käkat jumpadojjor i sommar och vi är inne på 3.e paret nu som tack och lova farmor och farfar pröjsade förPenga mun. Men de andra två paren har vi köpt på Skokanonen för ungeför 100:-. Men de har ju faktiskt inte alltid så superbra kvalité och man får nog lite vad man betalar för tror jag! Så för 250:- får du nog bra skor antar jag!

Men jag håller med dig, man blir lite gniden när man alltid får saker ellr lyckas hitta billigt. Å andra sidan, jumpadojssäsongen är ju snart slut så de cerisa kanske räcker? Snart är det ju ändå dags för vinterpjuck liksom! *suck* Å dä kostar massa pengar. Faktiskt så köpte vi strl 24 på ett par vinterskor förra året som sedan visade sig vara för stora, så dem kan Agge ha i höst/början på vintern i år! *cashing* Spara lite pengar i alla fall!

I morgon ska jag äta kräftor! MUMS! Som jag har längtat! Agtons gudfar kommer och hälsar på och Linda (en god vän) hennes kille från USA kommer i morgon oxå. Så vi blir nog en trevlig liten grupp som kommer slaffsa, slurpa å snapsa i morgonkväll!

Oh no... do you think I was born tomorrow?!? ~Junior Gorg~
  • Fragglerock

Å ja, Hedda. Färstingarna här är farligare här (kustområdet i Sthlm) för man kan få TBE och det kan man till och med dö av. Därför är kön för vaccination tre mil lång varje sommar utanför COOP när man får sprutor. Men som sagt, tydligen så kan se Småländska fästingarna bitas oxå för det var ju en sån som bet Agge!

• Maria från Bahia

Hedda: Jag brukar handla på skopunkten eller skokanonen. Jag köpte nu till Naomi för 250kr och 150kr till Troy på Skokanonen. De känns som "bättre" skor typ som när man köper springskor så tyckter att ok. Men det berodde mest på att Naomi storlek ALLTID är slut i de billigare på Skokaonen och i alla på Skopunkten.

Vill bara kolla av då jag ska handla mat ikväöll när Mark kommer hem från jobbet (istället för kräftskiva) ont om tid!!!
    Vilka kommer på Måndag?

JA:
    Marie N
    Jessica
    Mia

?
    Hedda
    Marie
    Marianne

• Maria från Bahia

Hedda: Jag brukar handla på skopunkten eller skokanonen. Jag köpte nu till Naomi för 250kr och 150kr till Troy på Skokanonen. De känns som "bättre" skor typ som när man köper springskor så tyckter att ok. Men det berodde mest på att Naomi storlek ALLTID är slut i de billigare på Skokaonen och i alla på Skopunkten.

Vill bara kolla av då jag ska handla mat ikväöll när Mark kommer hem från jobbet (istället för kräftskiva) ont om tid!!!
    Vilka kommer på Måndag?

JA:
    Marie N
    Jessica
    Mia

?
    Hedda
    Marie
    Marianne

• HeddaBigBum

Jaha... *suckar uppgivet*... Jag har alltså levt i en dimma. Men jag gillar ju min dimma! Oskyldig

Maria:
    Jag kan nog tänkas dyka upp ja me´...

• Fragglerock

Maria: Nej jag kommer inte på måndag.

Svar på tråden Go Fika!