• MissHellen

Unga som längtar efter barn

Nu håller ju tråden på att ta slut, så vi måste fixa en ny :)

Välkommna alla gammla o nya, nu är de bara och prata en massa strunt och allvar!

• Svar på tråden Unga som längtar efter barn
  • MissHellen
    Butikslager skrev 2007-09-13 10:22:51 följande:
    Guud vad roligt lovvely! :) Jag vill också må illa och spy.. (av rätt anledning alltså!)Söker lägenhet som en tok, och försöker hitta en billig bil att köpa.. Någon som har en skrotvolvo till salu? :)
    Jag vill oxå

Nja, Vi har en skrot golf till salu bara

Hur går de med jobbet då? Trivs du?
  • Butikslager
    MissHellen skrev 2007-09-13 10:25:10 följande:
    Jag vill oxå Nja, Vi har en skrot golf till salu bara Hur går de med jobbet då? Trivs du?
    Hur mycket ska ni ha för den?! :)

Det går JÄTTEBRA på jobbet. Jag trivs verkligen. Kvinnan jag jobbar med är fortfarande lika trevlig och hennes hundar är jättesnälla. :) Det här kan jag verkligen jobba med i flera år till!

Nu vill jag bara hitta en lägenhet så jag och gubben kan få eget och så jag kan börja bearbeta honom för en knodd. Jag menar, om vi båda har fast jobb, lägenhet och han har alla bilar och skotroar han vill ha, vad står då ivägen?! :)
  • MissHellen
    Butikslager skrev 2007-09-13 10:27:57 följande:
    Hur mycket ska ni ha för den?! :) Det går JÄTTEBRA på jobbet. Jag trivs verkligen. Kvinnan jag jobbar med är fortfarande lika trevlig och hennes hundar är jättesnälla. :) Det här kan jag verkligen jobba med i flera år till!Nu vill jag bara hitta en lägenhet så jag och gubben kan få eget och så jag kan börja bearbeta honom för en knodd. Jag menar, om vi båda har fast jobb, lägenhet och han har alla bilar och skotroar han vill ha, vad står då ivägen?! :)
    Ingen aning Haha, De är min sambos bil. Men de blir ju ett par mil för dej o åka oxå, vi bor ju en bit i från varandra

Okej, Vad har hon för "fel" då? Skönt att du trivs

Är de dåligt med lägenheter eller? Klart att han vill ha en liten Män måste bearbetas först bara..
  • Butikslager

Hehe, jo det är ju som en bit.. :P

Hon har råkat ut för en olycka, är förlamad från brösten och ner ungefär.. Jättetrevlig tjej! :)

Sviindåligt med lägenheter om man inte vill köpa.
    Har stått i bostadskö 2år men får inga erbjudanden.. Och vill man köpa så är det dyyrt. Eller kanske inte om man jämför med vad en lägenhet kostar där nere hos er, men jämfört med vad det brukar gå på. Tvåorna får man betala över 100 000 för..
    Men priserna går ner och allteftersom LKAB börjar bli färdig med det nya verket så flyttar folk härifrån och det blir lättare att få lägenhet. Sen är det ju bara ungefär fyra lägenheter ute per vecka.. Just nu är det nog tre tror jag..

www.kirunabostader.se

• MissHellen
    Butikslager skrev 2007-09-13 10:47:02 följande:
    Hehe, jo det är ju som en bit.. :PHon har råkat ut för en olycka, är förlamad från brösten och ner ungefär.. Jättetrevlig tjej! :)Sviindåligt med lägenheter om man inte vill köpa.Har stått i bostadskö 2år men får inga erbjudanden.. Och vill man köpa så är det dyyrt. Eller kanske inte om man jämför med vad en lägenhet kostar där nere hos er, men jämfört med vad det brukar gå på. Tvåorna får man betala över 100 000 för..Men priserna går ner och allteftersom LKAB börjar bli färdig med det nya verket så flyttar folk härifrån och det blir lättare att få lägenhet. Sen är det ju bara ungefär fyra lägenheter ute per vecka.. Just nu är det nog tre tror jag..www.kirunabostader.se
    Haha, Ja. Mitt i Sverige bor ju vi

Okej, Hur gammal är hon då? Va härligt o trivas, de gör mycket! Jobbar du ensam eller tillsammans med nån?

Ojdå. Nja, Vi köpte vår lägenhet för 20 Men de är en bit utan för stan, när "Birsta centrum" som dom så fint har döpt de Om du vet var de är haha.
    Men ni vill bara hyra? Vi har alltid varit inne på de vi med, men skit svårt o hitta en i bra prisklass som inte ligger allt för avsides, så hitta vi denhära Ska o skriva på kontraktet i kväll, om de har kommit.
    Oj, de var få! Men hoppas att ni hittar en snart i alla fall
    Vad säger killen om barn nurå?
  • Butikslager

Hon är 38.. Men beter sig inte så.. Är mycket yngre i sinnet! :) Och hon ser inte ut att vara över 30, om ens 25.. :P Jag jobbar enam, men då har jag ju henne och tre hundar till sällskap. :)

För nåt år sen så var lägenheterna så billiga. Men Kiruna är ju inte stort, och det spelar som ingen roll vart man får lägenhet, det är ändå nära till allting.. :) Så allt är som att bo i stan nästan.
    Kul att ni hittat en bra lägenhet! Hur stor är den och vad är det för hyra?

Killen säger några år.. Men jag vill börja nästa år! :)

• TheLove

jag kan säga! Ni kan ju alltid längta till ni är gravida men illamåendet är inget att längta efter, inte heller alla andra saker man mår dåligt över och oron... nej tack men jag älskar att vara gravid! Det är det bästa jag någonsin gjort

• MissHellen
    Butikslager skrev 2007-09-13 11:16:24 följande:
    Hon är 38.. Men beter sig inte så.. Är mycket yngre i sinnet! :) Och hon ser inte ut att vara över 30, om ens 25.. :P Jag jobbar enam, men då har jag ju henne och tre hundar till sällskap. :)För nåt år sen så var lägenheterna så billiga. Men Kiruna är ju inte stort, och det spelar som ingen roll vart man får lägenhet, det är ändå nära till allting.. :) Så allt är som att bo i stan nästan.Kul att ni hittat en bra lägenhet! Hur stor är den och vad är det för hyra?Killen säger några år.. Men jag vill börja nästa år! :)
    Okej Härligt med sånna personer! Ganska skönt o jobba själv kanske, många viljor annars

Jaja, Men snart hittar nå nått säkert!
    De är en 2:a på 61kvm o hyran är på 3500 med tv, internet o motrovärmare, sedan bestämmer vi ju lite själv hur vi vill lägga upp lånet, men de är billigare än o hyra där i alla fall Men vi ska ju renovera lite oxå, men de ska bara bli kul

Men han kanske ändrar sej snart Nu när allt går så bra med jobb o allt, speciellt när vi får lägenhet Letar ni tillsammans eller?
  • MissHellen
    TheLove skrev 2007-09-13 11:19:38 följande:
    jag kan säga! Ni kan ju alltid längta till ni är gravida men illamåendet är inget att längta efter, inte heller alla andra saker man mår dåligt över och oron... nej tack men jag älskar att vara gravid! Det är det bästa jag någonsin gjort
    Jo, Jag längtar ändå
  • Butikslager
    MissHellen skrev 2007-09-13 11:21:15 följande:
    Okej Härligt med sånna personer! Ganska skönt o jobba själv kanske, många viljor annars Jaja, Men snart hittar nå nått säkert! De är en 2:a på 61kvm o hyran är på 3500 med tv, internet o motrovärmare, sedan bestämmer vi ju lite själv hur vi vill lägga upp lånet, men de är billigare än o hyra där i alla fall Men vi ska ju renovera lite oxå, men de ska bara bli kul Men han kanske ändrar sej snart Nu när allt går så bra med jobb o allt, speciellt när vi får lägenhet Letar ni tillsammans eller?
    Men det var ju billigt!! Fan, jag måste nog flytta ner till... Eh, Birsta? ;P

Ja, vi letar lägenhet tillsammans.. Och han vill ha barn, men inte just nu. Doh. Men jag ska bearbeta honom..
    Jag äter inge piller eller har p-stav eller annat prevetivmedel och han vet att blir jag med barn så gör jag inte abort.. Så vi håller oss till kondom oftast. Och annars vet han vad som kan hända.

Men jag vågar inte bli gravid nu eftersom han inte vill ha barn, och då skulle jag vara "tvungen" att göra abort. Och det vill absolut inte jag.. Vill ju inte tvinga honom att bli pappa och vill inte göra abort. Värsta dilemmet isf. Så jag håller mig till att inte bli gravid, riktigt än.
Svar på tråden Unga som längtar efter barn