• Dulia

Sollentunamammor!!

Det skulle vara roligt att komma i kontakt med andra mammor som bor i Sollentuna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-08 22:19:00:
    Även gravida är välkomna att delta i tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-17 09:30:12:
    Fika- och presentationstråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22862893.html
  • Svar på tråden Sollentunamammor!!
  • Armino
    Krodan --> Om jag går utan kjol tror jag ingen mår bra. Och dessutom kommer jag att blända alla bröllopsgäster med mina blå-vitskimrande ben... Gråter Men jag kan ju alltid vägra lära honom att dansa vals som jag lovat...

Lillmondino --> Vilken gullig grej! Och vilken gullig sambo. Då kanske ni fick användning för sonens kådisar då? Förvånad *skrattar så jag skakar*. (F'låt, jag var tvungen! Skrattande)

Ja vad kul att vi verkar träffas utanför den virituella världen också. Jag stötte på Cas på bussen innan jag träffade Dulia på stationen. Hon såg ut att ha det bra. Och hennes små tvillingar var sååå söta! Fast den varma, klibbiga, gamla, oventilerade sl-bussen tyckte varken de eller Armica om Ledsen Att de inte kan byta ut de där gamla bussarna?! Det är ett rent helvete att ta sig på och av med de där förbannade trappstegen!

Det där med mammagrupper förresten! Jag har inte fått nån grupp tilldelad mig än. Är det nåt man ska ligga på bvc om eller? Jag känner att jag har ett rätt bra stöd härifrån och sen har jag ju de som var med i Våga Väga-projektet på Danderyd också. Men tycker ni att jag ska kräva en grupp ändå?
    Det man inte har i huvudet får man ha i bensintanken.
  • strojes

camilla: Den föräldrakurs vi gick handlade säkerheten om säkerhet i hemmet. Mbrescue kan jag verkligen rekomendera! Man får lära sig att göra mun mot mut på sin bebis och hur man gör när något fastnat i luftstrupen. Sådant tar inte bvc upp (inte på tureberg familjecentral iaf). Både jag och min man har gått den.

• Mondino

Camabo: Hahaha, kanske det du... Måste kolla om det finns bäst-före-datum, vad kan det vara på kondomer?? 1 år... skulle ha köpt ett 5-pack!! , Men sonen kommer väl inte ha några problem att göra av med ett 20-pack, MEN INTE FÖRRÄN HAN ÄR 15!!!!
    Jag tycker absolut att du ska bli inbjuden till en BVC-grupp. Men kanske berott på sesmestrar att det inte blivit nån grupp än.
    Jag ska kolla på BVC nästa gång jag e där, för jag har inte heller blivit inbjuden (undrar om man ska ta det personligt )

• BeccaGrodan

min bvc grupp kom inte igång förens Alvin va typ 3 månader...

jaha ännu en inte jätte skoj natt o fortfarande inga tänder som tagit sig igenom tandköttet, buhuu... nu somnade han igen iaf o jag funderar på om jag ska passa på att göra mig i ordning eller gå o sova det blir nog sova, klockan är ju inte så mycket än så
    maken jobbar 9-23 nu i 3 dagar i sträck, stackarn o trist för oss... för på vardagar har ju folk tid att ses men på helger så är vanliga män lediga o kan va hemma med familjen o då är det ju ingen som har lust att umgås.. hehe... jag ska försöka få lite nytta gjort under helgen i form av, sätta in bilder i fotoalbum, skriva in saker i Alvins "mina förssta år bok" och sänt dära pill...

nä det blir nog sängen nu.. god natt!!!

föresten, Camilllla: den där kursen vill jag gå, antagligen maken oxo kan vi inte göra en intresselista här o se om vi får ihop folk så kan vi kanske fixa det.. behöver man ha någon lokal att vara i? kan antagligen få låna/hyra någon av inspiras öppna förskolor isåfall.....

Att man kan älska någon så mycket så fort!
  • strojes

beccagrodan: Det går utmärkt att vara hemma hos någon. Vi var hemma hos en i vår mammagrupp när vi gick.

• BeccaGrodan

skydiver: ja oki ja då är det ju inga problem alls!

jaha det vart ingen säng för mig, jag kom fram till att jag faktiskt har sovit tillräckligt med timmar o att jag nog bara va trött för att jag fortfarande satt i morgonrocken o varken gjort mig i ordning eller druckit kaffe så jag gjorde mig i ordning o nu sitter jag här med en kopp kaffe o undrar vad tusan jag ska göra hela dagen
    Alvin är i en lite knepig period, han vill så mycket men kan inte... jag inbillar mig att han blir lite nöjdare när han lär sig krypa, nu är han visserligen inte speciellt onöjd överlag men senaste veckan, vekorna har det ju vart små kinkigt o det är nog inte bara pga tänderna, jag märker att är vi bara hemma en hel dag blir han kinkigare, han vill bli road.. haha jag är dock av den uppfattningen att barn inte ska roas jämt utan att de måste lära sig leka själva o kunna ha tråkigt, att man inte ska behöva flänga runt på femtioelva olika aktiviteter jämt o ständigt.. men änsålänge är han ju för liten för att förstå det så för min egen skull är det bäst att försöka hitta på nått litet att göra varje dag annars blir det gnälligt, bära bära bära o inte alltför skoj här hemma... sååå vad ska jag göra nuuuu då?

haha det känns som jag sitter o snackar massa gojja mest för mig själv...

• Mondino

Becca: Men vi hör och ser dig , prata på du så lyssnar vi
    Om jag vore dig skulle jag åka in till tantolunden och gå på smakrunda. Det är nån smaklust-festival där man kan prova massa olika svensk mat!

• BeccaGrodan

lill: (hoppas oki att jag förkortar dig lite ;)) ja jag såg just det på tv o funderade på om man skulle orka sig in.. fast samtidigt som jag vill göra nått så är jag lat oxo, haha det är nog därför jag gillar öppna förskolan för dit åker man o bara är
    Alvin är vaken igen o är pipig... nu roar hans ig dock en stund i gåstolen medans jag bara slösar tid här datorn borde ha lås på sig eller nått jag gör av med allt för mycke ttid här..

• Dulia

God morgon!

Jag har väl ca 2 min innan Alma inte vill sitta i babysittern längre. Jag är så trött för jag får aldrig sova ordentligt! Alma äter var 3:e tim om nätterna och eftersom hon bara kan flaskmatas så måste jag först gå ner i köket och göra iordning maten innan jag kan sätta mig och mata henne. Dessutom äter hon så långsamt. Allt jag begär är att hon kan börja sova lite längre perioder i sträck på nätterna. Hon är ju faktiskt 3 mån snart så så hugrig kan hon väl inte vara jämt?

Nu vill hon inte sitta själv längre...

• BeccaGrodan

Dulia: förstår att du blir trött... medans jag ammade va jag inte trött trots amning varannantimme men nu är jag dö trött när jag måste gå upp på natten o söva om o du som då måste "laga" till käk oxo mitt i natten...... seeegt...

jaha tiden bara går o jag vet fortofarande inte vad jag ska göra av dagen, haha jobbigt att vilja göra nått smatidigt som man är så lat som jag är blir nog att åka till jobbet vid 14 tiden men fram tills dess då? hmm får väl masa mig ut på en promis iaf eller så :)

Svar på tråden Sollentunamammor!!