• Dulia

Sollentunamammor!!

Det skulle vara roligt att komma i kontakt med andra mammor som bor i Sollentuna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-08 22:19:00:
    Även gravida är välkomna att delta i tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-17 09:30:12:
    Fika- och presentationstråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22862893.html
  • Svar på tråden Sollentunamammor!!
  • Armino

Ååååååååååååå!! Jag har så tråkigt!!! SÅÅÅ tråkigt!  Jag sitter på mitt tråkiga telefonjobb och lyssnar på tråkiga människor som är tråkigt snuskiga och som tråkigt nog inte fattar vinken när jag slänger ut dem. Och jag har tråkiga kläder och tråkigt hår. Tråkiga skor och tråkig väska och tråkig hjärna också! Blä!

Det man inte minns, har inte hänt.
  • Siljelin

Snabb fråga i sista minuten, hoppas på snabba svar!

Vi ska på babysim i morgon och trodde att det skulle funka med Jessicas ärvda simbyxor, men de är alldeles för stora. Nån som vet om man kan köpa såna på Vattenhuset i infra city (redan före kl 9)? Eller är det såna man kan köpa i flerpack från t.ex. pampers, och som alltså borde finnas på coop?

fasen, hon kommer ändå skrika hela tiden, så varför bry sig om badbyxor...

• Frediza1980

halloj!!!! Vad dårlig jag är att skriva här... hinner inte fattar inte vart tiden tar vägen.
    I helgen hade vi dop för Linnéa det gick super, hon passa på att skita i prästen famn, vilket var lite kul  eftersom prästen hade mic på sig..... behöver inte säga mer

Nu på lördag ska vi på bröllop det ska bli super kul, och på söndag börjar baby sim vilket ska bli ännu roligare. Hoppa satt prinsessan tycker det är lika kul att bada som vanligt.
    Kram på er så länge

• Armino
    Siljelin --> Jag tror att de "blöjbadbyxorna" som finns på coop, ica mm bara finns i större storlekar. Vi kollade på Ica på såna till Armica och de fanns bara från 10 eller 12 kg tror jag. Men de borde ju ha badbyxor att köpa på Vattenhuset. Jag läste precis på deras hemsida att man måste parkera barnvagnar utanför så ta med hänglås om du tar vagnen med dig! Om du inte hittar några så har jag ett par till Armica som du kan få låna. Sen kan du ju lämna dem i receptionen så tar jag dem när jag kommer dit kl 11.30

Frediza --> Var ska ni på bröllop nånstans? Vi ska också på bröllop på lördag. I Nacka. Ha ha ha! Vad kul med bajs i stereo Skrattande
    Det man inte vet, har man ingen aning om.
  • Frediza1980

camabo: vi sk atill katrineholm, dom ska gifta sig i en kyrkoruin utomhus, låter jättefint bara hoppas att det inte börjar att regna

• Krodan

Siljelin: Tja, det finns engångs, ring nu till scandicrecep Telefon: +46 (0)8 517 344 00, de har ju öppet och fråga om de säljer där. annars öppnar tyärr ica 9 på lördgara. Alternativet är ica i sollentuna centrum som öppnar 8.

• Armino
    Frediza --> Wow! Det lät faktiskt jättefint! Ja, det bröllopet vi ska på ska också hållas utomhus så jag hoppas också på fint väder. Och dessutom får man inte ha barnvagnar med sig in i lokalen sen på middagen så jag vet inte hur vi ska göra med Armica. Det känns ju lagom kul att lägga henne att sova utomhus Fundersam Det får nog bli så att jag åker hem tidigt med Sköldpaddan så får Jörgen festa hur mycket han vill. Men det passar bra för då har jag ju en hållhake på honom om jag skulle vilja ha en gentjänst nån gång
    Det min man inte har i huvudet, får jag ha i benen.
  • strojes

Siljelin: Du har ju ICA Maxi vid Häggvik också och Coop Forum, båda har öppet 8-22 (så du hinner ju tom dit ikväll). Hur mycket väger hon?

• Camilllla

Becca: De jag hört ifrån har haft med de små, det är nog anpassat så... Sen om man själv har möjlighet att fixa barnvakt och tycker det känns enklare är nog det också helt okej

Siljelin: Vi har flerpack från Libero, de är från 7 kg...

• 5088

Oj vilken dag vi haft här pust!!
    Först mammatäff efter de börjades de bakas här hemma
    De va köttfärspaj, toscakaka, bärkaka m.m. allt står mig upp över öronen nu.
    Vi ska ju ha kräftskiva imorgon o massa saker som ska donas o fixas! Nu har ja fått hjärnsläpp !!

Jas mofar o morbror va här på besök skoj länge sedan vi träffade dem. Brorsan min ska flytta hit till stan. EN 20 årig kille som studerar (låter ju som vi får matbesök en hel del framöver hehe)!! Ja ska minnsann kräva barnvakt i gengälld!! "Tjoohoo"

Många som ska börja på babysim hörs de som!

Frediza1980: Vart ska ni gå någonstanns på babysim på sön??
    Själv ska vi gå vattenhuset (Väsby) på sön.

Svar på tråden Sollentunamammor!!