• Dulia

Sollentunamammor!!

Det skulle vara roligt att komma i kontakt med andra mammor som bor i Sollentuna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-08 22:19:00:
    Även gravida är välkomna att delta i tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-17 09:30:12:
    Fika- och presentationstråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22862893.html
  • Svar på tråden Sollentunamammor!!
  • Mondino

Camabo: jsg tycker det är lättast att känna om dom har feber genom att lägga mina läppar mot barnets panna, då brukar skillnaden mellan min normala temp och barnets kännas lite lättare...

• 5088

Siljelin: Jasmine sov nästan ingenting på dagarna när hon va yngre o gör dessvärre inte de nu heller. Under nätterna sov hon som en pingla och kom i säng runt 19, vaknade sådär 10-11 tiden hade 2 morgon amningar ca kl 6 och 8.

Nu sover hon betydligt mindre , lägger sig senare på kvällen runt 22 vaknar ca 6. Om man har tur o inte sambon förstör genom o slamra o greja så mycke när han går upp så somnar hon om efter amning och sover till 8-9. På dagarna kan man bara glömma sömn har jag tur somnar hon annars e hon mest vaken o vill busa. Har en riktig liten social/nyfiken rackare här hemma!

Dulian: Ja säger som camabo självklart passar overallen och mössa/vantar ihop!

Camabo: Ja kommer ihåg när Jas fick sin spruta att hon mådde ganska dåligt på eftermiddagen/kvällen hon va mysket grinig o varm/trött. Jag gav henne alvedon på eftermiddagen/ kvällen när hon blev för skrikig. Dåsig o trött va hon i ca 2 dygn innan de släppde, de tog 2-3 dagar innan hon blev sig själv.
    Instämmer me de övriga att de märker, ser o känner man.

Snart e de dax för Jas andra spruta o gruvar mig lite mer för den eftersom nu e hon ju mer medveten om vad som händer. Tror inte de kommer bli så populärt!! Usch o fy

Oj va trött ja börjar känna mig, borde vila.........

• noodle

Dulia säger som övriga, tycker det passar bra med röda vantar och mössa :)

Camabo ja ush, jag håller alltid på att börja lipa när det är dags för spruta :( Jag får verkligen panik av att veta att nån ska göra illa min lilla bebis även om det är det bästa i slutändan. Och om feber säger jag som de andra, det brukar märkas ganska tydligt. Felix grät som en liten tok hela kvällen och var helt otröstlig när han fått spruta, och man känner ganska tydligt att de är varmare än vanligt. Suppar brukar funka snabbast och effektivast mot feber.

Kommer ihåg att det var väldigt upp och ner med Felix sovtider i början oxå, men så småningom så börjar de väl stabilisera sig.

Idag fick jag hem en singelvagn som nu står monterad i hallen :) Kom fram till att vi väntar lite med att köpa syskonvagn tills vi ser att vi faktiskt behöver en. Bebis kommer ju i stort sett garanterat behöva plats i vagnen, men Felix kanske bestämmer sig för att han inte alls vill åka vagn när det är dags. Och skulle han vilja det så får jag väl ta bebis i bärsjalen ett tag och sen tvinga sambon att köpa en syskonvagn ;)

• BeccaGrodan

Dulia: ja man kan ha det tillsammans men själv skulle jag inte ha det men jag är lite extrem på det dära med matchning, jag skulle nog inte reagera om någon hade röda vantar o mössa till den overallen men själv skulle jag välja annorlunda

vi har vart i kista o ätit o vart på bio ikväll, mamman min har vart barnvakt, hade gått fin fint, fast Alvin hade inte velat äta så mycket till middag  o inte heller välling innan han somnade, dock har han vart lite kinkig på mat senaste dagarna o jag trro det har med tänderna som är på g att göra, får ta o amma när han vaknar i natt...

ska nog snart krypa ner i sängen, hans nätter har ju vart lagom roliga här några dagar o dessutom vill han upp redan 5 på morgonen, kul :/

jag ska kolla allmenackan å återkommer i träff tråden ang måndagen....

Att man kan älska någon så mycket så fort!
  • Armino

Tack för alla febertips hörni! Nu känns det lite lugnare ifall det skulle hända nåt feberaktigt i kväll/natt.

Idag var Jörgen och klippte sig eftersom vi ska på bröllop på lördag och när han kom hem visade det sig att han nästan rakat bort allt skägg också Förvånad Nu har han bara lite kort skägg kvar. Och jag som förbjudit honom att göra det!! Skrikandes Nu ser det ut som om han har värsta mes-hakan! Jag sitter och funderar på vad jag kan göra som hämnd...

Det man inte har i huvudet får man ha i armbågarna.
  • Dulia

Nu har jag bestämt mig för overallen jag länkade till. Det blir en röd mössa till, dom andra grejerna har jag kvar lapparna på så dom kan jag lämna tillbaka.

• Krodan

Camabo: Jag skrattar så jag dör åt dig "värsta mes haka" Ja hämd, du kan väl gå utan kjol på bröllopet Eller Bara köra puschuppkorsett??

• rooos

Oj vad det skrivs här!! Vi har varit på semester i nästan två veckor :) Först blev det en tur ner till västkusten och sen upp till Dalarna, mycket bilåkning men det har gått jättebra med Harry. Däremot har sovtiderna vi hade innan vi åkte helt rubbats :( Han kunde sova från 20-04 tiden vilket va jääääättebra för att vara Harry. Nu är vi tillbaka där vi var för ett antal veckor sedan..han vaknar ofta under natten och är snuttig och vill äta flera gånger. Jättejobbigt!! Känns som att så fort man tycker att man fått in rutinen på nåt så ändras det..men det är väl bara att börja om och försöka få honom att sova längre. Blir bara såå himla trött av att bara sova 2-3 timmar i stöten!!!
    Det är i alla fall väldigt skönt att vara hemma igen! En vecka hos svärföräldrarna kan bli liite mycket;)

• Dulia

rooos, välkommen hem

Idag åkte jag till Sollentuna C och när jag stod och väntade på bussen här hemma så kom AnkFisk fram och sa hej. När jag var i centrum så var jag inne på Pressbyrån och när jag var klar och vände mig om stod noodle där. Och när jag skulle åka hem hamnade jag på samma buss som camabo.

• BeccaGrodan

Dulia: haha värsta FL träffar dagen

jag har vart o simmat, duktig jag jag hade visserligen tittat fel på öppettiderna för dagen så jag han bara med 600m men i hyfsat tempo iaf, i tisdags simmade jag 1000meter fast då lite långsammare...

i morgon är första dagen på länge då jag inte har nått alls planerat, funderar på att hälsa på mitt jobb dock, får se hur det blir, beror lite på vädret, hälsar helst på om det är fint o de är ute så man slipper alla dagisbaciller....

Att man kan älska någon så mycket så fort!
Svar på tråden Sollentunamammor!!