• Dulia

Sollentunamammor!!

Det skulle vara roligt att komma i kontakt med andra mammor som bor i Sollentuna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-08 22:19:00:
    Även gravida är välkomna att delta i tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-17 09:30:12:
    Fika- och presentationstråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22862893.html
  • Svar på tråden Sollentunamammor!!
  • BeccaGrodan

men herregud oavsett värme eller ej så lämnar man väl inte ett barn i 40 min själv i en bil? stackars barn bra att folk reagerade o ringde....

Att man kan älska någon så mycket så fort!
  • 5088

God förmiddag!!

Så fort man inte varit inne på ett tag har de skrivits som sjutton!! Här hinns inte de! Får ingen lugn stund över
    Hinner tyvärr inte läsa va som skrivits o svara får sätta mig i i de någon annan dag!

Idag ska vi på mammaträff så måste typ kila, ska bli kul o träffa alla igen efter semstängningen! I Helgen blir de kräftskiva skojsigt

Söndag ska vi på babysim första gången spännande o se hur skruttan reagerar. Hon e ju så himmla nyfiken av sig, undra om de gäller en stor bassäng me vatten oxå hihi

Trevlig helg allihopa :)

• Armino

Det krävs tillstånd bara för att kunna låna böcker på biblioteket. Men vem som helst får skaffa barn... Go figure...

Dulia --> Det måste vara jobbigt att gå upp så ofta. Men när du blir gammal och grå så får Alma gå upp och mata dig. Det kan du ju trösta dig med Flört

Becca --> Om du inte har nåt att göra får du gärna komma hit. Vi kan göra nyckelringar av plastsnoddar. Jag fick ett sånt kit av Jörgen så att jag inte skulle ha tråkigt när jag skulle amma och vara hemma så mycket Glad Han är bra söt ibland. Men han har fortfarande mes-haka...

Lillmondino --> Vilken bvc går du på? Tureberg? Vi kanske hamnar i samma grupp. Synd om de andra i gruppen i så fall som inte kommer att få en syl i vädret Räcka ut tungan Är det inte längre bäst-före-datum på kondomer? Jag trodde det var typ 10 år eller nåt. Tur att jag inte använder kådisar då. Då hade jag väl varit 5-barnsmor vid det här laget Flört

Det man inte har i huvudet får man ha i handväskan.
  • BeccaGrodan

camabo: tack.. men nu har jag äntligen bestämt mig för att det blir en tripp till jobbet för att hälsa på, morgonen/fm gick rätt fort trots att vi mest bara gosat, gnällt och pussats
    men jag kommer gärna en annan dag det lät spännande det där haha...

jag har stoora problem, jag kan inte sluta kika på hemnet... o vi ska inte flytta o jag trivs här men ständigt denna längtan vidare, större, mer, vilket jävla HA begär jag har.. haha stackars min make

• Camilllla

Vore ju super att kunna ordna till en sån utbildning här i närheten... Frågan är när det passar alla? Kvällstid vore väl troligen bäst om man vill gå båda två..?
    Ska vi göra en intresselista så länge så kollar vi datum och tid senare om passar alla?

Intresselista MB rescue
    1. Camilla
    2. Johan
    3. Rebecca
    4. Christoffer?

Sen lokal får väl bli ett senare problem, det går ju alltid att ordna.. Vet inte om vi kanske kan klämma in oss här hos oss? Kan ju va enklare att sköta sina små samtidigt i hemmiljö med micro och allt...

camabo: Fråga på bvc om mammagrupp! Min sköterska pratade hela våren om att det va på g så även om det kom igång ganska sent kände jag mig inte bortglömd...

lillmopndinos: När fyller sonen 15 egentligen?

Becca: Vi hade ett samtal igår kväll om att jag ville åka nånstans där man inte brukade vara jämt.. Så nu ska vi nog åka till Uppsala och gå runt lite idag.. Men nu verkade din dag redan räddad?

Dulia: Kanske ska försöka vänja henne av lite med nattmaten på nåt sätt..? Eller har du provat det?

• Armino

Becca --> Du är så välkommen så! Jag laddar med plastsnoddar och bruksanvisning Skrattande Ja, vad är det de brukar säga? "Den som har mest saker när han dör vinner." Så börja samla du så behöver du ju snart ett större hus Glad

Oj, nu vaknade Sköldpaddan vilket betyder att mjölkfabriken sätter igång sin verksamhet inom kort.

Det man inte har i huvudet får man ha mellan benen.
  • Armino

Det där lät intressant. Vi hänger gärna på!

Intresselista MB rescue
    1. Camilla
    2. Johan
    3. Rebecca
    4. Christoffer?
    5. Camilla
    6. Jörgen

• BeccaGrodan

Intresselista MB rescue
    1. Camilla
    2. Johan
    3. Rebecca
    4. Christoffer
    5. Camilla
    6. Jörgen

ja vi är med båda två oxo.. men alltså ska man ha med sina små? jag har ingen aning men när jag har tänkt på sånna kurser så har jag nog trott att man inte har med sina små

Svar på tråden Sollentunamammor!!