• Dulia

Sollentunamammor!!

Det skulle vara roligt att komma i kontakt med andra mammor som bor i Sollentuna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-08 22:19:00:
    Även gravida är välkomna att delta i tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-17 09:30:12:
    Fika- och presentationstråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22862893.html
  • Svar på tråden Sollentunamammor!!
  • Armino
    Lillmondino --> Tack, det värmer att höra! Kul att nån tycker jag är rolig. På mitt snuskjobb får jag bara höra att jag är en kärring, bitch, dum i huvudet mm... Men det är jag alltså inte då. Då kan jag pusta ut Glad Nu ska jag gå och sova och drömma om cup cakes och glasriket.
    Det gäller att hålla tungan i rätt mun.
  • Armino

Camilllla --> Ja, jag tycker också det är svårt att se om hon verkligen upptäckt händerna eller om det bara är en reflex att ta tag i saker och ting. Och det där med att rulla runt känns som att det är lite tidigt. Hon är ju bara tre månader. Eller...? Jag har noll koll på när saker och ting "ska" ske. Man kanske ska läsa några böcker... Eller så får man bara ångest över allt som man borde göra men som man inte orkar med så det kanske är lika bra att låta bli Fundersam

Det gäller att hålla tungan mitt i handen.
  • Nisa

Läste att ni diskuterade hormonprickar. Min tjej har oxå fått massor nu och jag vet inte riktigt vad det beror på. Tycker inte att jag äter något konstigt... Undviker choklad tex. Vad är det mer man bör "akta" sig för?

Funderar på om järntabletterna, som jag måste äta, kan ha ngt med saken att göra. Eller hur är det med nyponsoppa? Usch, man glömmer verkligen fort :).

• GoåGlad

lillmondinos... - Jag känner mig oxå lite som en hemska mamma för jag kom ju på efter att jag skrev inläggen om hans kräkningar o prickar att jag åt en supermogen brieost när vi var på middag hos vänner i torsdags. FörvånadTänkte när jag smakade på den att ..undrar om det här verkligen är bra. Men min vän som har en dotter på 3,5 år sa att det inte skulle vara nån fara. Så nubliven mamma som man är så lyssnade jag ju på henne o inte på min instinkt (Dumt!!). Nu är jag ju övertygad om att hans illamående ,kräkningar (hela fredagen) samt alla små prickar (som började komma fredag och ökade i går) förvärrades av den hemska brieosten. Jag har slarvat o ätit mycket choklad tidigare oxå men har försökt akta mig för det senaste tiden. Men jag läste idag på nätet att just choklad , stark ost, nötter o citrusfrukter kan förvärra hormonprickar (bebisacne), som ju annars beror på att bebisen får i sig mammans hormoner via bröstmjölken. Även att det brukar vara som allra värst vid 4 v åler (vilket Isac är nu) för att sedan klinga av. Han har ju haft nån enstaka prick tidigare men senaste två dagarna har dem ju exploderat. Så jag får väl ha lite koll så att det inte sprider sig ännu mer o sen kolla med Bvc när vi ska dit på torsdag.
    usch va jag känner mig taskig..men men man lär sig nåt nytt varje dag. Glad

5088- verkligen strongt gjort att åka på sån semesterGlad. Låter härligt (o lite jobbigt).

Trevlig söndag kväll på er!

• noodle

Tillbaka från kryssning :)

Nisa grattis!! :D

Och grattis beccagrodan! :)

5088 vilken bitvis härlig semester ni verkar haft ;) Låter verkligen fullpackat. Skulle oxå vilja åka till Ullared! Fanns det mycket barnsaker?

Dulia oj va skönt att det har lugnat ner sig med slagsmålen hemma :)

Camabo vad jag längtar efter min lilla plutt i magen när du skriver om att upptäcka händer ;) Kommer ihåg hur kul det var att se all utveckling med Felix. Såg lite bebisar nu på kryssningen, och bara en sån sak som vecken på babyarmarna kan få en att längta lite extra mycket ;)

• Armino
    noodle --> Ja, jag blir lite nostalgisk bara av att se Armicas blöjor som hon hade när hon föddes. Och de kläder i stl 50 och 56 som vi fått lägga undan gör också att det pirrar i hjärttrakten Glad 

Men i vår släkt har vi ett mönster som måste följas så det blir inte barn än på ett tag. Det är nämligen 13 år mellan min pappa (född 1954) och hans yngsta syster (1967). Sen är det 13 år mellan henne och mig (1980). Därefter är det 14 år mellan mig och hennes äldsta son (1994) och 14 år mellan honom och Armica. Och det betyder att *räkna räkna* vi måste skaffa barn nästa år. Och mönstret måste ju följas. Det finns inget jag kan göra åt det Flört Sen får Jörgen säga vad han vill...

Och nu kom jag på att vårt tilltänkta nästa barn inte har nåt alls med mönstret ovan att göra. Jag vet inte hur jag tänkte... Men i alla fall...
    Det gäller att rätta magsäcken efter munnen.
  • Camilllla

Camabo: Såg precis i min lilla anteckningsbok och där var det strax efter tre månader Noel rullade från rygg till sida.. men sen var han omkring fem månader innan han lärde sig rulla runt helt..! Rulla från mage till rygg har han dock kunnat i princip sen han lärde sig ligga på mage ordentligt, vilket visserligen var ganska sent, också kring tre månader eller så... Sen är det ju som vanligt såå olika när barnen lär sig allt...
    Ja fy vad hemskt det var att lägga undan de första kläderna i 50 och 56... Nu när vi börjat lägga undan 68:or är man så van så det gör inte så mycket längre

Fy min "space"-tangent håller på och gnisslar... Kan det bli mer irriterande?

• noodle

camabo haha rolig uträkning ;) Synd bara att en bebis nästa år inte passade in :D Fast du kan ju vara det svarta fåret som bryter mönstret.

Ska bli så kul att plocka fram de där 50-56 kläderna igen ;) Gick precis igenom dem för att se om det är något jag ska sälja. Så otroligt små och söta.

• strojes

Hej på er!
    Kanske ska skriva något här. Har smygläst tråden ett tag men inte kommit mig för att skriva något.
    Bor i Viby med man och 2,5årig dotter. Väntar tvillingar som beräknas komma i slutet på november.

• Armino
    Skydiver --> Välkommen välkommen! Viby är fina trakter! Där bor jag också. Med dotter Armica, 3 månader, Jörgen 360 månader och katten Asrael 60 månader Flört
Svar på tråden Sollentunamammor!!