• Dulia

Sollentunamammor!!

Det skulle vara roligt att komma i kontakt med andra mammor som bor i Sollentuna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-08 22:19:00:
    Även gravida är välkomna att delta i tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-17 09:30:12:
    Fika- och presentationstråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22862893.html
  • Svar på tråden Sollentunamammor!!
  • Dulia

skydiver, välkommen!!

Bianca har feber så idag är vi hemma och tar det lugnt. Båda barnen sover och jag har all tid i världen till att göra annat och så sitter jag här...

• AnkFisk

Halloj!
    Jag är lite av en periodare jag . Skriver mycket ibland men så har jag stunder då jag inte skriver alls. Men jag läser mest hela tiden

Nu har jag en liten fråga.
    Är det någon som vet hur det funkar med barnbidraget? Ida föddes den 25 juli och jag trodde nog att vi skulle få hennes barnbidrag denna månaden men när jag kollar kontot är bara ett barnbidrag där? Och flerbarnstillägget, får man det efter två eller tre barn?

Dulia: Stackars Bianca som har feber, men skönt för dig med en lugn stund . Förresten, jag har ju förstått att ni inte haft det så lätt med hur storasyster behandlar lillasyster. Kommer du ihåg när det började för er? Var det så från början eller växte det fram senare?
    Hanna är än så länge snäll mot Ida, men har börjat lite smått att skrika "TYST!!" när hon tycker att Ida låter för mycket *s*. Och enstaka gånger har hon förstås testat hur hårt man kan klappa henne på huvudet utan att mamma säger till, men över lag tycker jag att hon är väldigt duktig med lillasyster! Ida blir 4 veckor på onsdag.

• Krodan

Ank fisk: Tror man får det första månaden när man passerat den 20:e. Så inte aug, men spet. sen får man flerbarns tillägg på 100 kr efter ett barn. så då får du 2200

Jag är oxå periodare i tt skriva

• Dulia

AnkFisk, alla barn som föddes i juli kommer få barnbidrag nu i aug men det kan ta lite tid. Alma föddes den 31 maj och vi fick barnbidrag utbetalt i slutet på juni så dom båda barnbidragen kom inte samtidigt. Och precis som Krodan skriver så är det 100 kr i flerbarnstillägg
    Jag har faktiskt inte skrivit när det började exakt med Biancas värsta svartsjuka men det har nog varit lite hela tiden som sen blivit värre och värre. Jag tror det var när Alma var 3-4 veckor som Bianca började slå henne hårt. Det var nog i samma veva som min man började jobba igen.

• Camilllla

Hörni måste fråga er om ni kan rekommendera nåt bra ställe i närheten för massage?

Har ju haft konstant ont i rygg och nacke ett par månader och det vore skönt att gå till nån som dels kan sina muskelknutor men också erbjuder massage... Har sparat pengar sen jag fyllde år för detta ändamål men sen har det inte blivit av och jag vet itne vart det är bäst att vända sig...

Känner inte för att åka in till stan bara för det, nåt ställe i närheten borde väl duga?

• strojes

camilla: Har inte testad de men jag vet att på Friskis och Svettis i Sollentuna jobbar en eller två massörer. Och så har jag för mig att i anslutning till Scandic hotell vid Sollentuna centrum finns nått friskcentrum med massage och dylikt. Har inte testat de heller.

• BeccaGrodan

välkommnen skydiver!
    spännande med tvillingar

camilla: hälsobadet.se  ligger uppe längst upp i scandic vid sollentuna centrum, jätte mysigt!!!

Att man kan älska någon så mycket så fort!
  • MinMindra

Någon här som vet när ÖF Kosmos i Rotebro börjar igen

♥ (¯`°?.¸ ♥ Rasmus f. 030601, Mindra f. 070602 ♥¸.?°´¯) ♥
  • GoåGlad
    Camilla- så synd att jag precis sålt min massagebänk annars kunde jag ha knådat dig lite..  Jag rekommenderar ju såklart salongen jag själv jobbar på men det är ju en bit att åka för dig eftersom den ligger i Täby. Flört.

Va trevligt det var idag på Mysebo. Kul att se er och era bebisar på riktigt. Tack Beccagrodan för dem fantastiskt goda bakverken!!Skrattande Nu blir det många, långa promenader i veckan..haha

Nu kommer svägerskan på besök så jag måste börja med middagen.
    Hörs o syns.
  • Armino

Jag hade jättekul idag hör ni! Och muffi... förlåt! Cup cakesarna (och tårtan) var jättegoda! Jag kommer att gå dit så ofta jag kan så om nån har tråkigt en tisdag mellan 13.30 och 16 så kan ni komma dit och blir underhållna av mig och Armica. Jag ska lära henne att steppa och spela dragspel så att vi kan roa er fullt ut Glad Eller så kanske jag skaffar ett positiv som jag kan hala. Så kan hon vara den lilla apan som hoppar runt och samlar in pengar från folk. Märks det att jag är trött och flummig...? Jag ska gå och sova nu innan jag börjar babbla alldeles obegripligt.

Det kommer att bli som att trä en nål med en höstack.
Svar på tråden Sollentunamammor!!