• Dulia

Sollentunamammor!!

Det skulle vara roligt att komma i kontakt med andra mammor som bor i Sollentuna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-08 22:19:00:
    Även gravida är välkomna att delta i tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-17 09:30:12:
    Fika- och presentationstråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22862893.html
  • Svar på tråden Sollentunamammor!!
  • 5088

Hmm sitter o funderar...

Ja har hört de e bra o ta me sig bilbarnstolen till babysimmet o ha dem i när man duschar, klär på sig m.m. o efteråt! Om de e så man vill stanna kvar o fika umgås/prata me de andra i gruppen.

Va tror ni om de??

• Armino
    5088 --> det låter som en bra idé. Det ska jag också köra på! Fast när jag var med Christine på Williams babysim så hade de speciella "bord" som man kunde lägga bebisarna i medan man duschade. Men för säkerhetss skull så kan det ju vara bra att at med stolen. Jag och Armica ska på babysim imorgon med fotografen mamma som släptåg. Jag undrar hur det kommer att gå... om hon kommer att kunna hålla sig ifrån att kommentera och "hjälpa till"... Fundersam
    Det ordnar sig aldrig.
  • 5088

Camabo: Jasså finns de sånna bord Ska köra på stol iaf ja me! Joo återtår o se om morsan din lägger sig i då! Ska inte Jörgen till simmet??

Idag har vi gjort (Farmor Monicas) köttfärspaj (mums).
    Hoppas gästerna kommer att uppskatta den bland alla dessa kräftor!

• Siljelin

Om badbyxorna: de jag har ärvt är från 7 kg och jag har sett på liberos hemsida att deras minsta engångsbyxor också är från 7 kg. Jessica väger 5,2... Annars skulle vi nog svänga förbi coop imorgon och köpa. Camabo, hur små är dina då? och hur får jag tag i dem nu... annars får vi fråga där i morgon om våra duger eller om de har några att köpa, annars får vi väl skippa första besöket...

• BeccaGrodan

ang badbyxorna till babysim så vet jag inte om man "får" ha sånna dära engångsbadbyxor, men om det är för en gång för att ni inte hunnit fixa andra borde de väl kunna ha överseende..

camilla: ja oki, Alvin är ju inte världens gladaste på kvällen så honom lämnar vi nog helsthemma om man inte måste ta med honom

Att man kan älska någon så mycket så fort!
  • Armino
    Siljelin --> Mina är nog i stl 62. Och de får du nog inte tag i förän jag kommer hem vid 23 ikväll. Det är iofs helt ok att komma förbi då men du kanske ska i säng tidigt? Det är även helt ok att komma förbi imorgon bitti.
  • strojes

Vi gick på babysim på Scandic hotell i Upplands Väsby (Trampoolin är det som håller i den) och där var minst en som hade engångsbadbyxor på simmet.

• BeccaGrodan

skydiver: ja dåså. är väl kanske företagen som gärna vill sälja sina.. iofs är ju engångssimbyxorna mycket klumpigare men det kanske inte bebisarna bryr sig om

Att man kan älska någon så mycket så fort!
  • Armino
    5088 --> Å, den pajen är supergod! Pappa har haft den på nån av sina kräftskivor och den var mycket uppskattad. Nej Jörgen ska inte med. Han  ska ju vara marsalk på bröllopet imorgon så han ska vara på plats redan kl 9 på morgonen och bära stolar och flytta bord och sånt.
    Det som göms i snö är ofta skit.
  • Armino

Men alltså... En kanske dum fråga: Jag har köpt badbyxor för spädbarn på PoP. Och då sätter man alltså bara på dem utan blöja under? Eller sätter man på blöja och sen badbyxorna?

Det som inte härdar, det stärker.
Svar på tråden Sollentunamammor!!