• Dulia

Sollentunamammor!!

Det skulle vara roligt att komma i kontakt med andra mammor som bor i Sollentuna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-08 22:19:00:
    Även gravida är välkomna att delta i tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-17 09:30:12:
    Fika- och presentationstråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22862893.html
  • Svar på tråden Sollentunamammor!!
  • noodle

Oj vad ni skriver :)

Dulia fick Bamseoverallen högst betyg av alla? Fick POP och HM bra?

Idag ska vi ut och leta födelsedagspresenter åt Felix, ska bli roligt :)

• Siljelin

Jo, babysimmet gick över förväntan. Visserligen fick hon sitta lite mot axeln ibland och inte bara ligga och flyta i vattnet som simfröken ville, men vi var i bassängen hela tiden och hon skrek inte. Vi chansade med de ärvda byxorna och försökte inte visa dem så mycket för fröken. Inte heller protesterade vi när hon sa att hon kollat att alla bebisar verkligen var 3 månader, hihi.

Efteråt somnade hon direkt, utan mat ens. Kan vara värt hela kursavgiften bara att hon sover lite mer på lördagarna :o)

Sedan bar det av direkt in på Barnens Hus att köpa minsta sorterns badbyxor (varför är de svarta mycket större än de röda-nuttiga fast det står samma vikt och ålder angett på dem???) och ett nytt myggnät, för jag måste tappat mitt på mysebo eller på bussen hem.

• Bess

CAMILLA: Ja man kan ju undra vad jag gjorde upp då. Jag somnade då jag ammade Algot kl 22, och vaknade sen vid 02:30. Jonny jobbade, så ingen kunde ju väcka mig heller.

Ja det e ju lite dyrt med 600 kr, men på samma gång så kan det ju oxå vara en billig livförsäkring. Måste fundera....jag kan ju HLR och sånt redan, från jobbet. Men vill heller inte missat nåt som gäller barn. Vi e dock inte så rika just nu, med massor med oförutsedda utgifter

• Dulia

Det finns ju även ett företag som heter Första hjälpen som utbiladar. Vi har några grannar som jag har sett jobbar där (dom har reklamen om det på sina bilar) och jag har tagit mod till mig och frågat kvinnan om vad dom kan erbjuda. Tyvärr hann hon inte säga allt eftersom hon var tvungen att åka iväg men vi skulle prata mer sen. Om dom är billigare kanske det kan vara ett alternativ?

• CaS

Har verkligen varit frånvarande här! Sorry! Är mest inne på en tvillingtråd för sthlms mammor och den tråden är ännu mera aktiv
    än den här! Och här verkar det skrivas en hel del...:) Nä, jag har fullt upp att hänga med där:) Men allvarligt. Det vore ju jätte kul att träffa lite hemma mammor här i krokarna också!

Just nu sitter jag på golvet med laptoppen. Stor te kopp och twinsen ålandes runt omkring:) Fick snillebilxten att dra ut vår 180 bäddmadrass på golvet. Där kan de sitta och kryp öva utan att halka eller ramla på golvet. De verkar gilla det iaf så jag känner mig jätte fiffig. *Hehe*

cambo: Vad kul det va o se dig och din lilla stumpa (för de va en tjej va?) härom dagen! Tänk va? Tänkte de va lika bra att fråga. Och jackpott! Alla hänger på familjeliv:)

• GoåGlad
    Heij hopp. har suttit o läst igenom allt jag missat i tråden så nu kan jag allt om babybadbyxor, täta overaller och fulla grannar haha. 

Vi har varit hos vänner i Vallentuna o fikat idag. Dem fick en dotter den 10 juni, deras andra dock så vi ligger ju lite i lä. När vi kom hem var vi så trötta så hela familjen slocknade tillsammans i sängen. Sååå skönt. Nu är vi vuxna i alla fall uppe och sitter framför varsin dator haha.. varför kommunicera med varandra när man kan sitta framför varsin dator med familjeliv.Flört 

I kväll såg jag lite på nån dokumentär på tv3 som hette "Jag ångrar mitt barn". Nån som såg den?? Ja, som titeln låter så handlade det om föräldrarollen och hur jobbigt, stressigt och hemskt det var att vara hemma med små barn. I och för sig ville ingen leva utan sina barn i slutänden men jag upplevde att alla bara klagade. En tanke slog mig- varför får man aldrig höra eller se nån berätta om att det faktiskt kan vara roligt, intressant och givande att vara hemma med, och leva ihop med barn. Även när jag var gravid så tyckte jag att jag bara fick höra varnande ord om all stress, sömnlösa nätter, skrik och ingen sex mer med din man osv, som jag skulle komma att få uppleva. Och visst, jag har inte haft barn mer än 6  veckor, och jag förstår självklart att jag kommer få uppleva sömnlösa nätter, skrik, stress och brist på kärleksliv med min man. Men ändå hade det varit skönt att nån gång få läsa, höra eller se på tv o i tidningar om det positiva sidorna med barn. Är det nån som håller med om att det är brist på det??

Jo, vi är förresten oxå intresserade av kursen, om vi kan och har råd när det nu blir av. Men vi skriver upp oss så får vi se.

Intresselista - livräddnings/säkerhetskurs inriktad mot barn, 300 kr/vuxen www.mbrescue.se

1. Camilla
    2. Johan
    3. Rebecca
    4. Christoffer
    5. Camilla
    6. Jörgen
    7. Jennie
    8. Claes

Trevlig lördagkväll på er. Njut av era fantastiska barn. Kom ihåg att vi har valt att skaffa dem och inte tvärtom.Skrattande
  • Mondino

Nu har ni ju skrivit som tokiga sista dygnet, man har jämnt skägg å hinna med.. haha.. å du Camabo har ju bara mes-skägg hemma. Jo jag tillhör Turebers familjecentral,så förmodligen hamnar vi nog i samma grupp... hahaha.. kanske räcker med dig å mig neeej.. vi får lägga band på oss!!
    Camilllla: sonen blir 15 om ett halvår;- (svar bättre sent än aldrig)
    Neej, nu har jag äntligen landat efter en nästan en hel dag i ishall med stora sonen. Lilla sonen sover för natten och vi ska slå till med filmkväll! Får se hur länge jag håller mig vaken eftersom avresan till ishall med söner, barnvagnar, hockeytrunkar etc gick kl 6.15 imorse... herregud, tänk igenom det här med idrottsvalet för era barn!!!
    Sov gott!!

• BeccaGrodan

GoåGlad: såg inte programmet men läste om den i en annan tråd här på FL, håller med dig fullt ut att det tyvärr är brist på att få höra om hur underbart det är att vara förälder... jamenar det är klart det är jobbigt ibland o slitigt o tung men det förstår man väl innan man skaffar barn att det kan/kommer kunna vara!? självklart kan man inte veta exact hur det kommer kännas, lika lite som man kan veta hur otroligt mycket man kan älska sitt barn men förhoppningsvis förstår man innan man får barn att livet kommer förändras rätt ordentligt och att det kommer finnas många jobbiga o tuffa dagar o nätter men för min del väger ju allt det positiva upp 1000gånger om o då känns det lixom inte som att jag har nått alls att klaga på... även fast det just nu är rätt sömnlöst på nätterna för att tänder är på väg men vad gör det när han på dagarna lyser upp min tillvaro så otroligt mycket!!!!

haha vi brukar oxo hamna framför varsin dator på kvällen när Alvin sover.. undra hur tusan vi ska kunna få till nått syskon egentligen

Att man kan älska någon så mycket så fort!
  • Lily75

Hej!
    Är en Sundbybergs-mamma som vill ha ett tips från Er Sollentunamammor!
    Jag har hört om en klädbytardag som brukar vara i Edsberg.
    En var 22-22 april. Undra nu om nån vet när och var den är till hösten.
    Kunde ej gå på den i april då vi hade dop för vår dotter då.
    Tacksam för alla svar!

• 5088

Intresselista - livräddnings/säkerhetskurs inriktad mot barn, 300 kr/vuxen www.mbrescue.se

Vi vill jättegärna oxå gå kursen om det är så vi har råd!!

1. Camilla
    2. Johan
    3. Rebecca
    4. Christoffer
    5. Camilla
    6. Jörgen
    7. Jennie
    8. Claes
    9. Karin
    10 Mattias

Svar på tråden Sollentunamammor!!