Heij hopp. har suttit o läst igenom allt jag missat i tråden så nu kan jag allt om babybadbyxor, täta overaller och fulla grannar haha.
Vi har varit hos vänner i Vallentuna o fikat idag. Dem fick en dotter den 10 juni, deras andra dock så vi ligger ju lite i lä. När vi kom hem var vi så trötta så hela familjen slocknade tillsammans i sängen. Sååå skönt. Nu är vi vuxna i alla fall uppe och sitter framför varsin dator haha.. varför kommunicera med varandra när man kan sitta framför varsin dator med familjeliv.
I kväll såg jag lite på nån dokumentär på tv3 som hette "Jag ångrar mitt barn". Nån som såg den?? Ja, som titeln låter så handlade det om föräldrarollen och hur jobbigt, stressigt och hemskt det var att vara hemma med små barn. I och för sig ville ingen leva utan sina barn i slutänden men jag upplevde att alla bara klagade. En tanke slog mig- varför får man aldrig höra eller se nån berätta om att det faktiskt kan vara roligt, intressant och givande att vara hemma med, och leva ihop med barn. Även när jag var gravid så tyckte jag att jag bara fick höra varnande ord om all stress, sömnlösa nätter, skrik och ingen sex mer med din man osv, som jag skulle komma att få uppleva. Och visst, jag har inte haft barn mer än 6 veckor, och jag förstår självklart att jag kommer få uppleva sömnlösa nätter, skrik, stress och brist på kärleksliv med min man. Men ändå hade det varit skönt att nån gång få läsa, höra eller se på tv o i tidningar om det positiva sidorna med barn. Är det nån som håller med om att det är brist på det??
Jo, vi är förresten oxå intresserade av kursen, om vi kan och har råd när det nu blir av. Men vi skriver upp oss så får vi se.
Intresselista - livräddnings/säkerhetskurs inriktad mot barn, 300 kr/vuxen
www.mbrescue.se
1. Camilla
2. Johan
3. Rebecca
4. Christoffer
5. Camilla
6. Jörgen
7. Jennie
8. Claes
Trevlig lördagkväll på er. Njut av era fantastiska barn. Kom ihåg att vi har valt att skaffa dem och inte tvärtom.