• Dulia

Sollentunamammor!!

Det skulle vara roligt att komma i kontakt med andra mammor som bor i Sollentuna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-08 22:19:00:
    Även gravida är välkomna att delta i tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-17 09:30:12:
    Fika- och presentationstråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22862893.html
  • Svar på tråden Sollentunamammor!!
  • Modesty2000

Nu är vi tillbaka efter en hektisk semestervecka nere i Skånetrakten...först 3 dagar hos Fias farmor som jag avskyr men Fia och farmor tycker om varandra så det är väl det som räknas. Sen några toppendagar i Malmö hos bästa väninnan som har en liten tjej på 7 veckor. Fia är inne i en fantastisk period och jag börjar verkligen uppskatta mamma-livet! Hon är så glad och lär sig så mycket nytt hela tiden...insåg att jag i princip förträngt hennes första månader då hon bara hade magknip och jag hade sömnbrist...

I fredags var jag och väninnan ute på Malmöfestivalen och såg Melody Club. Till middagen drack jag lite, lite rödvin och herregud vad gott det var!!! Efter konserten tog vi en öl men som de mammor vi är satt vi och räknade ut när vi skulle kunna amma nästa gång :D! Fia ställde upp och sov hela natten så jag behövde inte bekymra mig och lilla Irma sög glatt i sig från flaska. Detta var första gången jag hittade på något på egen hand utan Fia och det var på tiden!

• Bess
    Intresselista - livräddnings/säkerhetskurs inriktad mot barn, 300 kr/vuxen www.mbrescue.se

Vi vill jättegärna oxå gå kursen om det är så vi har råd!!

1. Camilla
    2. Johan
    3. Rebecca
    4. Christoffer
    5. Camilla
    6. Jörgen
    7. Jennie
    8. Claes
    9. Karin
    10. Mattias
    11. Eva
    12. Jonny
  • Camilllla

Är det lättare för alla att ha råd att gå kursen om vi tar det i slutet av nästa månad eller så, alltså efter löning och sånt..?

Bess: Kan hålla med dig, visst är det dyrt.. Samtidigt en billig försäkring som du säger..

Dulia: Vad fick du veta av din granne? Fördelen med just MB rescue kan ju vara att den rekommenderats av många, men om du får tillfälle att ta reda på vad den andra kostar så kan du ju gärna göra det

CaS: Bra idé, då skulle man ju kunna småslumra på madrassen utan att behöva oroa sig för att Noel ska ramla i golvet Fast frågan är om vår madrass får plats nånstans.. Och lite bökigt verkar det..

Goåglad: Åh det är mysigt att slockna tillsammans i sängen på dagen Var ett tag sen det hände här, Noel börjar nog få för mycket rutin på sovandet...
    Kan helt hålla med dig om att det är ont om dokumentärer som handlar om hur härligt det är att vara hemma med sitt barn. Och vem får egentligen för sig att ställa upp i en dokumentär som heter "jag ångrar mitt barn"..? Fast de som var med kanske inte fick veta innan vad den skulle heta...

Men nu när jag tänker efter kan det nog va lätt som förälder att till andra blivande föräldrar bara nämna det som kan vara jobbigt... Men minns att det var en pappa som sa till oss innan vi fick barn att det sliter väldigt men är så härligt också.. Nu kan jag känna att visst är det jättejobbigt ibland när man bara inte orkar... Men vad värdelöst livet skulle kännas om vi inte hade Noel utan bara satt och glodde på TV vi två hela kvällarna!

lillmondinos: Vad tror du om golf? Om vi får bo här där vi vill så ligger golfbanan en kilometer bort och då är de ju upptagna några timmar Dessutom golfar syrrans sambo så han kanske kan ta hand om allt förutom kostnaderna

Modesty: Finns det nån mamma som är nöjd med sin svärmor? Skönt att Fia giller henne iaf...
    Låter roligt att va ute med en kompis i samma situation men ändå utan barnen

• noodle

Camilla jag är faktiskt nöjd med min svärmor :) Det enda som är lite synd med svärisarna är att de oftast är borta på helgerna så att vi inte kan få barnvakt allt för ofta. Men annars är de supergoa :)

Det är säkert lätt att koncentrera sig på det jobbiga när man är mitt uppe i det. Det är svårt att se de ljusa stunderna när man är är supertrött, men visst är det konstigt att man först och främst berättar om allt negativt :) Kanske man tar för självklart att andra ska förstå hur underbart det ändå är att få barn?
    Det finns stunder när jag önskar att mitt liv såg ut som det gjorde innan jag fick barn, men aldrig ångrar jag Felix! Om jag måste välja så väljer jag 100 gånger av 100 att ha barn :) Det går verkligen inte att förstå innan hur stor den kärleken är. Även om man varit störtkär i killar så falnar ju den kärleken oftast efter ett tag, men kärleken till ens barn verkar ju bara bli större och större. Känslan av att kunna göra vad som helst för någon annan är häftig men samtidigt läskig.

• Camilllla

noodle: Vad roligt att du är nöjd med dina svärisar
    Tror också det är så, folk tar kärleken och lyckan med sina barn så självklar att det bara blir det negativa man berättar om.. För jag kan inte svära på vad jag själv säger till andra..!?

• Mondino

Jag har världens bästa svärföräldrar!! (kanske hör till saken att dom är lite yngre?? Farmor:52, och farfar 55) Men dom (läs farmor.. hon styr och farfar sitter bak ) är så lyhörd och ändå så med. Gör inte saken sämre att dom "kammat" hem ett par arv sista åren, så med glädje plockade dom upp plånboken när dom fick veta att dom skulle bli farmor o farfar för första gången . Jag har nåt den åldern där jag slutat vara prestigefull och envisas att klara mig själv . Jag tackar å tar emot! Det kommer aldrig bli några problem med barnvakt där inte. Och aldrig dom skulle lägga sig i hur vi gör med Theo. Hon säger alltid: Det är erat barn och ni ska göra på erat sätt!! Miljoner rosor till mina svärförädrar!!
    Nu åker taxin till ishallen igen, men idag blir det "bara" förmiddagspasset. Sen blir det fika med nybakad kaka hos svärföräldrarna

• Mondino

camillla: Golf.. hmm.. ja, kan ju bli bra pengar.. är en bra årstid, rätt skönt att va ute.. men kaaan bli tidiga mornar..Svårt att frakta sig själv med golfset jaaa.. tror att det alltid är tidiga mornar med goltävlingar...
    , neej.. tåls att fundera på det där med sporten

• Lily75

Hej igen!
    Nån som vet nåt om klädbytardag i Edsberg i höst?

• 5088

E de någon av er som vet om de är öppet köp på badkläder??

• 5088

Vet ju att de inte har de i vanliga butiker men köpte babysimbyxor på babyland åt lillan. de va lite i minsta laget!

Svar på tråden Sollentunamammor!!