• Dulia

Sollentunamammor!!

Det skulle vara roligt att komma i kontakt med andra mammor som bor i Sollentuna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-08 22:19:00:
    Även gravida är välkomna att delta i tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-17 09:30:12:
    Fika- och presentationstråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22862893.html
  • Svar på tråden Sollentunamammor!!
  • Modesty2000

EFTERLYSNING: är det någon i tråden som har kvar en gammal freestyle fö kassettband? Jag är nämligen med i en bokcirkel på Sollentuna bibliotek och jag vill försöka "läsa" en av böckerna som ljudbok men har inte kvar något att lyssna på den med. Jag skulle gärna vilja låna en! Gör som mamman jag läste om i tidningen...kan hyra den mot nybakat bröd eller kaka eller en middag (lagar stor omgång av soppa/köttgryta/vad du vill och lämnar över)!

Vilken natt!!! Nu får hon eget rum på prov för det här går inte! Från det att Mark gick och lade sig vid 24 så har hon legat och småpratat i omgångar fram tills 7 då vi gav upp! Hon är inte hungrig för när jag ger bröstet tömmer hon bara 1 efter mycket trugande...och så somnar hon inte ens om!
    Dessutom sover hon dåligt på dagen om hon inte får ligga i min famn...

Idag ska hon få sin 5-månaders spruta och om hon inte blir allt för ilsk blir det en sväng till Väsby Centrum för att se om jag hittar en fin fleecedress eller så...kanske en overall till och med! Och ett par vantar...min plan är att jag ska promenera en timme om dagen och lyssna på kassettbok och det börjar blir kallt för loppa nu...

• AnkFisk

Hej!
    Är det någon som vet vilken dag det är öppen mottagning på bvc på Sollentuna sjukhus? Förut var det ju mån och ons men nu har de ju ändrat till bara en dag. Om jag inte minns fel är det måndagar nu, stämmer det?

• Siljelin

AnkFisk, tror att det är onsdagar, faktiskt. Men är inte 100.

Modesty, jag har INTE sovit som nån prinsessa! Skulle vara som prinsessan på (den enorma) ärten i så fall... Vaknade redan halv tolv (på natten alltså) för att kissa och då hade jag hunnit vakna till minst fem gånger före det och förvirrat tänkt saker som ?oh, vad gott jag sover med öronproppar, nu är det nog snart morgon?. Och detta var alltså FÖRE midnatt. Klockan ett vaknade Jessica, ammade, lekte med bröstet, stånkade, sög, släppte, sprattlade. Hon var helvaken och hellycklig ända fram till 3, då hon somnade mot min axel efter två frusna timmar i soffan. Ok, jag ska vara glad att hon var vaken och glad och inte vaken och skrikig, men klockan 3 på natten skulle jag vara glad om hon inte vore vaken överhuvudtaget. Men sedan gick hon faktiskt att lägga i egen säng och jag kunde sova lite halvtaskigt (med öronproppar som jag vaknade och tog ut då och då för att lyssna på Jessica) ända till kvart över sju. That?s that.

Lillmondino, efter två asgriniga veckor i mitten av augusti blev hon mycket bättre och gladare och självständigare, och är det fortfarande, men på kvällarna kan det blir gnälligt och vråligt, det är väl helt naturligt. Värre är då detta med att man ska vara vaken flera timmar mitt i natten!

Modesty (igen), jag har en sån freestyle. TROR att den funkar, har inte provat på länge. Hoppas du har egna lurar, för jag behöver mina själv.

Snacka om egotrippat inlägg, hoppas nu du vill låna freestylen, så har jag gjort NÅGOT osjälviskt idag :o)

• GoåGlad

Camilllla- jag var oxå på Stinsen igår. Lyckades ju dock bara träffa Becca o Alvin haha. Men just den tanken slog mig oxå när jag såg alla barnvagnar och mammor som var där. Jisses det är bara "vi" mammor som är här nu tänkte jag..Glad Nu har man blivit en  dem berycktade, ibland hatade, i barnvagnsligan hahaSkrattande.

Modesty- Usch det låter jobbigt men en liten som inte vill sova utan bara snacka. Hoppas det blir bättre med eget rum.

Jag har just fixat en kompis som ska på frackbröllop på Riddarhuset idag. Hjälpte henne med makeup o håruppsättning (makeupartist/hårstylist o hudterpaeut som man är haha)Hon blev superfin. Isac var en guldbebis och sov hela tiden från halvtio till nu. Nu ska jag vila lite oxå.Glad

I kväll tänkte jag ta ett varmt bad och ett glas vin. Längtar!!
    Ha en trevlig helg allihop.

• Camilllla

Siljelin: Du får skriva egoinlägg, det låter inte alls kul det där! Hoppas det blir bättre snart... Sover hon på dagarna?

Modesty: Jag troor att jag också har en sån freestyle här i en låda nånstans... Typ från början av 90-talet eller så Men det kasnke är säkrast att kolla Siljelins i första hand för det kan hända att min ligger hemma hos mina föräldrar...

GoåGlad: Det var ju tråkigt att vi inte såg er då Vad var det för webadress till ditt jobb nu igen? Har tänkt kolla där igen men glömt det och nu har den säkert hamnat långt bak... vart i Täby ligger det ungefär?

• Modesty2000

Tack Siljelin och Camillla men när jag var på biblioteket och läste deras kriterier för att man ska få låna deras talböcker så stod det inget om bebis-mammor med sömnbrist och amningsludd i hjärnan...bara synskadade osv :(.. Boken jag ville ha är så gammal att det inte finns på de nyare talböckerna som alla får låna men det kan ju bli aktuellt till nästa gång så snälla, släng inte era reliker från 90-talet :D!

Förresten: ni som har koll, brukar det komma in mer fleecekläder lite senare på hösten? Jag har nu kollat i alla affärer med barnkläder och jag skulle vilja ha en fleecetröja samt fleecebyxor men det finna bara hela overaller....Jag tror det blir för varmt eftersom jag ska ha en åk-påse i vagnen oxå...Ett alternativ är ju att köpa en varm jacka men jag vill fortfarande hitta ett par fleecebycor...Jag hör till den udda skaran som HATAR att handla och gå i affärer och idag fick jag en överdos i Väsby-centrum...

• Camilllla

Modesty: Dåligt av biblioteket
    Noel har en jacka från PoP som består av en täckjacka och en fleecejacka. Fleecen har vi tagit ur och använder nu, och till den jagade jag rätt på ett par fleecebyoxr på Tradera.. Känns som det är lagom såhär i höst. En overall kan ju också funka om man väntar med åkpåsen... Jag är snarare den typen som vill köpa allt som finns till Noel så jag har en fleeceoverall också (och en vinteroverall..) som jag tänkt använda närmare vintern, typ för bilfärder och så...
    Tror att det mesta i fleeceväg borde ha kommit in i affärerna vid det här laget... Min rekommendation är att kolla på Tradera annars

Svar på tråden Sollentunamammor!!