• Dulia

Sollentunamammor!!

Det skulle vara roligt att komma i kontakt med andra mammor som bor i Sollentuna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-08 22:19:00:
    Även gravida är välkomna att delta i tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-17 09:30:12:
    Fika- och presentationstråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22862893.html
  • Svar på tråden Sollentunamammor!!
  • noodle

Mjao folköl funkar väldigt bra annars om man fortfarande vill dricka något alkoholhaltigt. Man får i sig mer vätska och hinner lixom aldrig bli särskillt onykter heller :)

• BeccaGrodan

noodle: det är sant, tänkte lixom inte ens på det då det inte fanns någon folle där, skulle tänkt på det o tagit med oss, hehe... näe jag sparar mitt öldrickande till någon folle till maten eller på en fredagskväll hemma, haha jag har väl blivit gammal men jag ser inte så mycket tjusning i att festa längre, va länge sen jag gjorde iofs... men de flesta av mina vänner umgås fortfarande mest på det sättet...

Att man kan älska någon så mycket så fort!
  • GoåGlad

hej på er. Oj vad det varit lugnt i tråden haha. Ja, vi har haft full rulle i helgen. I går var vi på Ikea halva dagen och handlade grejer till Isac o käkade köttbullar. I dag har båda systrarna, syskonbarn och en kompis varit på besök...puh... Vilken fart det blev!
    Beccagrodan-jag bakade cupcakes i helgen oxå, dem blev bra men inte lika goda som dina var Flört Bättre lycka nästa gång kanske.

Vi kommer oxå till Mysebo på tisdag :) Jag kommer nog ha med mig en gäst från en annan tråd här på FL. En mamma jag träffat några gånger  och som fick barn i augusti. Hon blev intresserad när jag berättade om Mysebo och ville hänga på. Snart kommer vi väl fylla övervåningen där oxå hahaha. Visst var det tygtryck på Mysebo på tisdag?? Funderar på om jag har nåt jag skulle vilja trycka nåt fint på...Fundersam

• BeccaGrodan

GoåGlad: va kul att du tar med dig en till mamma :)
    ja just ja det är tryck där den här veckan, hmm man kanske kan trycka barnets hand o fot? men på vad är väl frågan, jag skulle kunna tänka mig att bara trycka på ett tyg o sen sätta i en ram eller nått, funkar det tror du?

näe jag ska nog sova nu, får sova hela natten för Christoffer tar natten o jag morgonene :)

• noodle

Beccagrodan samma här ;) Kan bli sugen på känslan av att ha en fest att gå till, men när det väl kommer till kritan så stannar jag hellre hemma ;) Är kallt och mörkt och jobbigt att ta sig, och det blir aldrig så kul som man förväntar sig.

Goåglad oh vad blev det för inköp? :)

• BeccaGrodan

noodle: näe eller hur haha dumt det där att man kan känna att ja gud va kul med fest men när det kommer till kritan mest jobbigt, näe tacka vet jag middagar hemma hos sig själv eller andra, god mat och kanske lite sällskapsspel, haha jag låter ju som värsta tanten

• GoåGlad

Haha ja man vet väl att man gått in i föräldrarollen när man tycker att god mat o sällskapsspel med lite cola till är bättre än en fest eller gå ut på krogenGlad Jag håller helt o fullt med er.
    Noodle- tja det blev inte så roliga inköp som jag tänkt först, mest kräklappar, handdukar, haklappar, påslakan, två mattor o kuddar. Vi hade tänkt köpa babygym men det såg så trist ut tyckte jag. Jag har sytt en lekfilt och gjort en egen mobil och än så länge tycker Isac om att ligga o titta på den.
    Syrran kom idag med en hel Ikeapåse full med babyleksaker så det var ju tur att vi inte inhandlade nåt sånt, plus att hon tänker ge oss hennes spjälsäng och det stod vi oxå o kikade på. Bra med syskon som redan har barn. Glad Längtar efter att få göra ordning Isacs rum, som just nu fungerar som kontor.

Becca- jag funderade oxå på att trycka Isacs händer o fötter, men som sagt på vad. Men vanlig lakansväv skulle ju funka. Eller på en liten body kanske.. ja, vi får se.

• Camilllla

Becca: Noel verkar också bli less av att bara sitta hemma och titta på mamma och pappa Idag skulle vi ut och gunga men då började det regna.. Som tur var hade han fått gå med pappa ner till sjön och mata ankorna tidigare

Haha jag har alltid tyckt sällskapsspel är rätt kul men nu har jag nog inte spelat nåt på bra länge.. Inte sen Noel kom iaf..

Hmm tygtryck.. Jag är ju absolut ingen sömmerska som har lite tyg liggande nånstans.. Och antar att det inte är resistenta färger så man kan trycka på kläder? Ja jag får se om ni kommer fram till nåt bra

• Issa98

Hej alla!

Det blev en William

Född: 27/8
    Vikt: 4435g
    Längd: 54cm

Nu är jag också snart med på alla träffar, vi ska bara landa lite

• Camilllla

Issa98: Grattis! Ganska stor kille (men helt säkert pytteliten mot min jätte på ett halvår..), var han på övertid i magen..?

Svar på tråden Sollentunamammor!!