• Dulia

Sollentunamammor!!

Det skulle vara roligt att komma i kontakt med andra mammor som bor i Sollentuna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-08 22:19:00:
    Även gravida är välkomna att delta i tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-17 09:30:12:
    Fika- och presentationstråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22862893.html
  • Svar på tråden Sollentunamammor!!
  • Modesty2000

Förresten...hur ska ni göra med det nya Penumokock vaccinet (sorry för stavningen...)? Känner mig velig, vill inte utsätta loppan för fler sprutor i onödan...hon har fått sitt 5-månaders vaccin idag och är jätteeländig...men samtidigt är jag ju som det flesta mammor vansinnig nojjig för att hon ska drabbas av något livshotande...

• 5088

Nu har man hittat hit igen !!

Modesty: Va e Penumokock vaccinet mot nu igen, tycker de finns så mycke olika vacciner som man kan ta. Fick ju någon folder förut om nått på R (Rotarix?) el va de nu hette.
    Vill heller inte utsätta tjejen för så mycke sprutor eftersom de hon tagit har hon reagerat (negativt) på.
    Hon tog sin 5månaders igår, hon fick feber blev gnällig och dåsig. Idag har hon varit tröttare än vanligt!

Har oxå varit o kollat runt på vinterkläder till gumman men tycker de e svårt. Vet inte hur mycke man behöver?? Verkar som de e svårt o få tag i overaller m.m.(stor åtgång).

Jag va på stinsen idag och tycker de alltid e någon man stöter på från fl. Säger som goåGlad börjar bli en riktig liga här i sollentunaområdet.. Nu e bara frågan va ska vi kalla oss?? (haha)

Siljelin: Hoppas de löser sig me lillan och att hon börjar sova bättre på nätterna.

Camillla: Funderade på den där kursen och kom på att den 28/9 passar inte för oss.

• Modesty2000

Hittade lite info här om p-kockerna: www.wyeth.se/dyndefault.asp

Verkar ju bra iofs men skyddar de i såna fall mot de stammar som är antibiotikaresistenta? Vissa barn är ju "öron-barn", men varken jag eller min karl har varit det så hur stor är risken att Fia blir ett?

Iaf...inatt blir det första natten för loppan i eget rum. Spjälsängen står bredvid gästsängen så om det är så att hon vaknar mycket kan en av oss lägga sig bredvid och eftersom jag alltid har suttit upp och ammat kvittar det om jag får gå till ett annat rum....tror jag... Inatt lär hon sova iaf, fick ju sitt vaccin idag och det har varit elände hela dagen...jag är alldeles matt! Fia har ju alltid varit en bebis som kunnat sova själv i vagnen och roat sig på egen hand men nu är det ba famnen som gäller....shit vad frustrerad man blir!

• Camilllla

Modesty: Jag tror helt enkelt inte jag orkar bry mig om vaccinet... Det finns så mycket andra sjukdomar ändå och annat hemskt som kan hända och allt går ju tyvärr inte att försäkra och vaccinera sig mot...

5088: Bra att du säger det, jag kopierade in listan till ett Word-dokument på datorn och skriver upp när alla inte kan.. Så får vi hoppas vi kan få ihop nåt

• Modesty2000

Camillla: jag är nog inne på din linje...men min bättre hälft är en nojjig förstagångspappa som helst av allt skulle vilja linda in loppan i bubbelplast tills hon är sådär 35...

Har under kvällen gått igenom loppans kläder för att plocka i ordning högar med strl. 68, 74 och 80. Fick lite kläder av en familj min mamma umgås med som kommer från Libanon...och det är så mycket broderier, applikationen, spets och pastellfärger att jag nu tog mig i kragen och rensade ut dem i "insamlingshögen"...jag kommer inte ens att använda dem som kris-kläder så de går bort! Dessutom har vi fått så mycket skumma grejer av Marks mamma...

Däremot hittade jag en heldress i orange sammet a lá 70-tal som jag tror loppan får testa i morgon...så retro att det blir bildbevis om hon kan ha den!!!

• BeccaGrodan

hallå vi kan ju inte låta tråden va såhära död... vad har alla haft för sig i helgen då?
    hösten verkar vara här men tycker det är rätt skönt...
     har typ en fullbokad vecka framför oss..
    i morgon bvc o sen babysim, tisdag öppnis på mysebo, onsdag klippa mig inne i stan, torsdag träffa mammagruppen från bvc. fredag är enda dagen utan planer... pust... fast jag märker på Alvin att han behöver hitta på mer saker än tidigare, förr kunnde vi va hemma hela dagen o han vart tillräckligt stimulerad av att ligga i sitt babygym eller springa runt i gåstolen men nu vill han ut o upptäcka världen tss mammas lilla sötnos!

Att man kan älska någon så mycket så fort!
  • noodle

Beccagrodan: har varit inne i stan och träffat 11 andra tjockisar som oxå väntar barn :) Och så har jag haft en kompis från Åland på besök idag och letat höstskor åt Felix. För att inte glömma ätit god mat och kollat film :) Vad har du själv gjort?

• BeccaGrodan

noodle: låter trevligt :)
    vi va på inflyttningsfest igår o inte för att vi drack mycket men vi har mått lagom kul idag, urk inte alls värt det, nästa gång jag går på fest (det dröjer nog iofs) så ska jag dricka cola :) idag har vi bara segat o myst med Alvin

• noodle

Ja att vara bakis är något jag inte saknar ;) Jag är sån där som blir megasuperduperbakis oxå och knappt kan resa mig ur soffan, skakar och har ont i hela kroppen typ.

• BeccaGrodan

noodle: jamenar vi drack inte ens mycket men ändå har vi mått peck, jaja cola säger jag bara hehe

Svar på tråden Sollentunamammor!!