*Välkommen hit! :-D
Välkommen hit!
Välkommen hit!
Apropå sf-mått, vad har vi för sfmått härinne? Jag hade 32 i v. 31 - men så hade jag ju lite vaddering innan också som bidrar. Ni?
Idag är en skitdag, ont i huvudet som inte går över m. alvedon, illamående, trött, och massa skoljobb som jag måste göra tills imorgon. Men hjärnan känns som gröt. *tycker synd om mig själv*
bonanza: jag tror jag låg på 31-32 sist, i vecka 33.
lillinda: japp, mig går det att lita på!! ;)
lill linda; skulle nog också säga pojke... för den liknar min (men större) som alla säger är en pojkmage...
Idag har jag fått besök här hemma och det piggade verkligen upp lite i tristessen! Min "tonårssbästis" (fortfarande närmsta vän) Kajsa kom hit med sina döttrar, Ida snart 4 år (min guddotter) och Freja 2 år. Ungarna pratar massor om och med min mage och längtar tills bebisen kommer! Jättekul med sällskap och gott med muffins! Nu är jag alldeles slut efter det "äventyret"! Det blev en fika som övergick i lunch som övergick i en fika till! KUL!
Oj vad många här som träffat sina partners på nätet! Jag och Tobias träffades för första gången på en tyska-lektion (parallell-klass gymnasiet) för 13 år sen. Då var det bara en liten flört och en oskyldig kyss, men sen sprang vi på varann igen för drygt 6 år sen och då sa det "KLICK"!
I morrn ska Tobias på pappakurs på vår MVC tillsammans med en annan blivande pappa i vår bekantskapskrets. Vet inte riktigt vad den handlar om, men hoppas de får trevligt!
Vi ska nte på förlosssningsförberedande-kurs förrän i maj, sista kurstillfället är 24 maj -hoppas mina förvärkar lugnar sig tills dess, så jag hinner gå klart kursen!!! Men det ska nog gå bra om jag håller mig lugn. Jag gör ju ingenting just nu och läkaren har dessutom gett oss sex-förbud!
Det är så mycket jag vill shoppa till nya lägenheten och bebisen -det är så frustrerande att bara ligga hemma och inte kunna göra det. Försökte mig på en runda till IKEA med sambon i helgen, men då fick jag smärtsamma förvärkar som inte gav med sig och vi fick vända... Blir så besviken på att inte kunna göra nånting!!!
Hoppas det blir varmare snart så man kan sitta på balkongen igen!
KRAM KRAM / Elin
Mitt sf-mått ligger på 33 i v 33+1. (Börjar närma mig normalkurvan
)
Undrar också hur stort sf-måttet blir som mest.
kollar journalerna igen... ver några veckor sedan sist, ska dit i morgon nästa gång - få se vad den ligger på nu. i 28 fulla veckor låg den på 25,5, dvs mitt emellan normalkurvan och underkurvan. Ligger lite under normalkurvan, men känner mig inte så orolig för det. har fått mammas journaler från då hon väntade mig och hennes sf mått i v 39 var 31cm, dvs sa 1cm under underkurvan, och jag var fullt normalstor för det så... är snarare rädd att jag ska ha en jättebebbe i magen om jag brås på henne...
ser föresten att jag ljög om sf måttet ovan, det är efter 41 fulla veckor normalkurvan är på 36, vid 40 är den strax över 35.
Är det förresten nån som har tips på baby-shopping på nätet? Det skulle ju jag kunna roa mig med just nu! Behöver bädd-set till vagn, pyamasar mm...
Jag och min sambo träffades på jobbet, samma jobb som jag är kvar på fortfarande, han har bytt. Jag var ihop med en annan kille, men så fort jag såg H så kunde jag inte låta bli att titta efter honom.
I ett och ett halvt år gick jag och sneglade på H, och så fort det var fest eller pub så "råkade" vi alltid hamna vid samma bord etc. Tills en gång som det verkligen hettade till, han tog min hand under bordet och jag fick en godnattpuss. Efter det började vi träffas.
Har aldrig varit hemligt förälskad i någon så som jag varit i H, och nu när vi äntligen är ihop så har jag aldrig varit så kär!!! Vi har varit ett par i två och ett halvt år, men jag har varit betuttad i fyra år!
Lilaki: kika in på min då och våga dig på en gissning...det är svårt med kort jag vet! Syns inte så mycket bakifrån men framifrån. Har 32 cm i SF-mått v. 32!
Mitt sf mått var ju alltså 32 i v. 31 + 4 så i v. 32 enligt min räkning men 31 enligt bm. Samma som du börnen?