• lill linda 82

*Välkommen hit! :-D

Välkommen hit!

• Svar på tråden *Välkommen hit! :-D
  • A lie

Just ja, massage var det ni pratade om också... På förlossningsvisningen visade Bm hur man kan använda "massar" ni vet sådanadär grejjor i trä med huvud och fötter i form av träkulor som man har när man masserar, för att lindra vid tex värkar. jag har exakt sådana och nu har aken plockat fram dem brevid sängen när han fått lära sig av ett profs hur de ska användas (att jag visat hur han ska göra innan har han inte velat lyssna på riktigt...) kan hur som helst vara ett tips till Vonkis och er andra som vill bli masserade att är man osäker att massera med händerna kan ett sånt där hjälpmedel vara skönt det med och lättare för honom att använda kanske?

• lilaki

När ska ni fika på måndag? Kanske man kan haka på...

Jag har också spanat in de där 10 tvättlapparna på ikea..

Vad har ni tänkt ha i vagnen? Lakan och täcke? Sovpåse? Bara filt?
    Jag lutar åt att kanske sy en mjuk filt i flanell och frotte eller bara ha nån liten fleecegrej eller så ska jag spana in de där sovpåsarna på POP.

Apropå könet. Jag är helt inställd på att det är en kille. Var jag än går, när jag handlar i en kiosk eller väntar på bussen så pratar folk med mig om min stora mage. Och nästan alla undrar om jag tagit reda på vad det är för kön, när jag säger nej så säger alla att de tror att det är en liten grabb.
    Dessutom drömde jag härom veckan att jag födde en kille, ut genom ljumsken (!), och han var jättefin!!! MEn nu får jag ju för mig att det blir akutsnitt bara för att jag drömde att han föddes ut genom huden i ljumsken.... hoppas verkligen inte det.
    Vi skulle i alla fall bli mycket förvånade om det var en tjej! Men precis lika glada såklart!!

• A lie

lillaki: Känner igen mig ggr2. Här tror också alla som vågar tro att det är en kille (fast min mage är ganska liten...)
    Drömmer också att bebisen kommer ut genom magen och har tänkt i banorna att tänk om det betyder snitt?? Vill verkligen föda vaginalt, varför vet jag inte men...

• lilaki

a lie: ja, drömmen var helt knäpp. Det började med att mitt vatten gick, så mage blev helt punkterad. Jag tittade ner på magen och såg precis hur bebise n låg, huden hade lagt sig som en fuktig handduk över ansikte och allt. Sen så gick det jättefort och han bara gled ut genom ljumsken och började amma. Alldeles blond var han, vilket han förmodligen kommer att bli, jag är rödblond och sambo superblond. Men det härligaste var att pojknamnet vi hade tänkt ut passade så himla fint!! Jag gick omkring med lyckorus hela den dagen!!!
    min mage är superstor, jag börjar bli lite less på alla kommentarer, typ ska du ha i morgon? det måste vara bara sista dagarna? etc.

Nu har jag druckit en hel kanna med yogi-te. Det är ju så himla gott och jag tycker att det hjälper mot halsbrännan. Men man blir ju så vaaaarm!!!

• triump

gnuggar mig i ögonen, Alie vilken insats, vilken uppsats du kör den effektiva varianten sammanställer och kommenterar allt i ett istället för att hänga här timme efter timme hihiii ,,kul läsning iallafall.

gnuggar mig iögonen ännu mer vaddå ses på måndag???? har jag missat något... ja skall ta och läsa vad som skett igår medan jag var på ikea och sprang...ps massor av gravida var det där...

tror ni inte jag glömde lappet,,,babyland kungenskurva.....
    vad spännande med boxen och meh vad mycket kul di fått med den.

hadde köpt tecke till vagnen men iochmed ikea besöket igår tänkte jag snabbt till att det oav får bli filt ja eller så får man turas om.. köpte inte nytt tecke till spjälsängen.....räknar ännu med en varm sommar...

• triump

fortsätter lite till innan jag skall till mvc...

missisola vi har ännu inte köpt blöjor eller hygienarticklar men för varje dag som går kommer vi närmare och närmare dom hyllorna i affären .. ps tror med att våtserv. är ok i skötväskan men i hemmets vrå är det nog lika bra att blöta upp själv.

ps även här har vi numera en skimrande blå badbalja.. ikea..

Vonkis det låter som sammandragningar.. och har själv nyligen fattat att det är så det känns! ibörjan spännde jag mig mer när det kom en och därav höll de i sig länge--tror att det finns ett samband iallafall.--

ha en underbar dag tjejjer..

• Missisola

Triump: I dag var du uppe före mig=) Ska till läkaren här i Gubbis kl 9 så jag tog mig en sovmorgon..Skööööönnntt
    *hehe* Glömde du lappen...Man skulle ha en personlig assistent faktiskt!!!

• triump

missisola jag skall till läkaren här i dalen..eller här och här..lämna urinprov för att utesluta uiv. iochmed att smärtan bara fortsätter .
    ja hur kan man glömma lappen
    skall du äntligen tala om ev sjukskrivning hos dr:n. lycka till.

• Missisola

Triump: Nä..jag kanske nämner..men det är vanlig vårdcentralen jag ska till för min allergi..får inte använda mina vanliga piller när pollena anfaller så...
    Men tror du att du har UVI??? På vilket sätt gör det ont???

• triump

nä jag vet inte längra vad som är vad men bm tycker att det är bättre att utesluta. de trycker på i magen och strålande smärta i ryggen och ner till låren.. ja och sen den vanliga smärtan av foglossningar....det gör oont..som Lena Ph så vackert sjunger....dessutom har jag mitt i allt detta sammandragningar . återigen refererar jag till Lena Ph: det gör oooont..
    men försöker hålla humöret på topp.

Svar på tråden *Välkommen hit! :-D