*Välkommen hit! :-D
Välkommen hit!
Välkommen hit!
Vonkis: det lär säkert vara massor av reklam.... prover och sånt.. Kollegan min säger att jag ska köpa blöjor redan nu när affärerna har erbjudande...Hmmm
Är det nån som köpt blöjor än???
vi snacka om det hemma också...om vi kanske skulle börja köpa nått paket i månaden nu i slutet så man delar upp kostnaderna lite innan man börjar med föräldrarpenningen som inte är jublande hög*hmm*
så det är nog en ganska smart ideé.....
Vi - affären hade nån kupong denna vecka..Om man skulle ta och köpa sig ett paket kanske...till att börja med. Tänkte tvättservetter - men så läste jag på Aftonbladet att tvättservetter innehåller giftiga ämnen... Nautusans innehåller inga bra saker...
Coops Extra hade minst "giftiga" våtservetter...
Men bäst var mild tvål och vatten....
våtservetter är nog helt oki om man ska ha i skötväskan, hemma kommer jag ha små handukar med bara tvål och vatten tror jag...
känns mest naturligt. och jag köpte på ikea små handukar 10 st för 29 kronor på babyavdelningen, jätte fina
Såna små handdukar finns nog i många hem*hehe*...i vårt tex*ler*
IKEA har bra saker när det gäller slitochsläng/enkla..Man måste inte handla allt på Babyland...
nä verkligen inte!! då skulle det bi dyrt om man köpte sådana saker i de affärerna som är "lite" dyrare
ikea är perfekt när det kommer till det här...köpte en badbalja för 59 kronor och hade kolalt på en som kosta 179 på ett annat ställe, typ lika dan*s*
Jag har hämtat min babybox idag
*hehe* Jepp Ikeas badbalja finns här oxå*ler stort*....
Meh - vad var det för kul i boxen?
Missisola - det var några blöjor, en liten haklapp, och dinapp till flaska m m. Sedan en hel del reklamblad
Ojojoj.. inte kunnat gå in på FL sedan igår förmiddag och hittar här 15 sidor olästa!!! Så en ren omöjlighet att kommentera dem alla, men jag har läst allt...
Ser att här har diskuterats att träffas via nätet, var en del.. kanhända är vi överrepresenterade iom att detta också handlar om att träffas och prata med folk på nätet... Träffade nästan min man på nätet... Vi träffades på högskolan först, men sedan träffades vi på spraydate och utvecklade ngn slags spänning bestämde oss för att träffas, och kom på att vi träffats förr... fast första gången var det ingen direkt kärlek, även om jag tyckte han såg bra ut så var det inget mer med det... men den fanns där direkt andra gången vi träffades...
F-n vad avis jag blir då jag läser om vad du fått i din box meh. I min var det blöjor, amningsinlägg och våtservetter och en liten nall, så stod det att där skulle vara bröstvårdskräm, men icke...
Hmmm tänker så det knakar... vad mer hade ni skrivit om...
verkar vara många som har svårt att sova och vända sig på natten - prisar min lilla mage
har inga problem att vända mig, visst att jag inte gör det i sömnen men... Klarar mig också i bra sovställning genom att stoppa en bit av täcket mellan benen och under magen - suveränt... Dock var INTE sängen i natt 8ribbotten) spec skön. hade eg bara gått med på att sova borta om vi fick sova i svärföräldrarnas sängar, men så somnade jag på soffan och orakde inte flytta sängkläderna från gästrummet då jag mer eller mindre gick i sömnen kl 24... Sov alltså inte så bra i natt, men behövde inte upp på toa förrän 7.30 -rekord
Det var mer jag tänkte på, men kommer inte på just nu, får kolla tillbaka lite sedan...
Igår var vi på förlossnings och BB visning. Förlossningen kändes Ok, inte så mycket för sjukhusmiljöer, men personalen verkade trevlig och verkade mkt tillmötesgående så det kändes som man kommer att hamna i trygga händer... BB kändes hemtrevligt, eller ja så hemtrevligt nu en "sjukhusavdelning" kan kännas.. skönt då jag känner att jag inte vill hem direkt och maken förmodligen inte kommer att sova kvar (sjukhusskräck, svårt att sova på främmande ställen + att hunden behöver honom här)
Efteråt åkte vi direkt ut på landet till svärföräldrarna - vilka inte var hemma. har deras+våran gemensamma stuga eller eg två små stugor på samma tomt ca 800m från deras bostadshus (de köpte huset nära stugan istället för att bygga nytt på samma tomt som majken...). hade tänkt sommarfixa i vår stuga, men satt bara på svärföräldrarnas tomt och solade medans maken hade storrengöring av bilen - vinterdäcken igår och invändigt idag... dammsög mm i 3h och fick verkligen bort ALLA hundhår - imponerad!!!, tyvärr är de vl snart tillbaka igen - inte ville han ha någon hjälp heller.. men jag fixade i varjefall mattorna... var väl hans sätt att be om ursäkt för sitt sviniga beteende i helgen? Hur som helst är han förlåten i så fall, fast han får inte göra om det... har erbjudit ryggmassage till sänggåendet, tog nog n hel el på ryggen med allt damsugande + fönstertvätten av bakrutorna av alla små hundnosmärken...