*Välkommen hit! :-D
Välkommen hit!
Välkommen hit!
Kan inte hjälpa att jag får dåligt samvete och känna mig som en dålig "mamma", men det ÄR faktiskt inte kul i längden...det gör ont, man mår illa och man får ALDRIG vara helt i fred...inte ens när man sitter på toan.
De dagar då man känner sig pigg och glad så är det bara mysigt...men sedan när man är trött och hängig och deppig...då kan det faktiskt vara riktigt jobbigt...fast det skäms man nästan för att säga...
Fast EGENTLIGEN så är det väl mysigt...
Börnen: det kan alltså vara så...ojoj... För det känns som en stor klump ligger lååångt ner...men ändå kickar h*n massor..
Nåja - jag får hålla mig till tåls...:) Bara den ligger rätt när det är dax
Missola--> Jag har fortf. "hela havet stormar" i magen!!
Barnmorskan sa att det var skönt att hon fixerat sig nu iaf eftersom att hon är så livlig... Nu sitter hon med huvudet där hon ska iaf! ;)
Sen kan hon ju fortsätta sprattla bäst hon vill ändå därinne! ;)
Hej tjejer. Läste att många fått sova gott inatt, samma här! Gud välsigna alla nätter jag får sova
Min bäbis är oxå fixerad men inte det minsta lung. H*n sparkar på och gumpar sig precis som innan. Mysigt förutom när jag har växtvärk. Har kännt av växtvärken sedan igår. Kanske pyret bestämmt sig att h*n ska vara tyngre än tänkt när h*n kikar ut
Pyret82: Jag kände en stor lycka då jag fick reda på att lill*n hade vänt sig och va fixerat. Hur känner du det?
Förlossningen närmar sig nu med stora steg och verkligheten kommer ifatt en. Lite skrämmande men samtidigt helt underbart. Nu är vår lägenhet också (mer eller mindre) färdig. Så nu är det fritt fram att börja handla & hämta hem saker till vår lill*
Wwwiiiiii... 50 dagar kvar idag!!!
meh: Lycka till!!!
De kan tom vända sig med ryggen från sida till sida (ha ryggen omväxlande mot höger och vänster sida så att säga), trots att de är fixerad enligt min BM. Detta har Mini provat ett antal gånger nu...och det stämmer som BM sa!
Både händerna och fötterna är ju fri efter fixeringen och de rör den alldeles förskräckligt...dessutom blir hickan kraftigare och kraftigare och mer och mer...
Hickan har blivit kraftigare här oxå - i går kväll hicka drutt så magen gjorde små skutt;)
Jag känner av lill*ns hicka varje dag. Ibland flera ggr per dag. Har läst att det är för att den övar andningen och då drar in vatten i lungerna... stämmer detta?
Nova76: den ligger och övar andningen hela tiden, dvs "andas" in vatten i lungorna, och ibland när den gör det så får den hicka, vilket också kan ses som en naturlig träning för diafragman och andningen så att den ska fungera när de kommer ut! Så JA, det stämmer!
Nova 76-->
Jag instämmer.. det känns bra, det närmar sig med stooora steg! "45dagar" kvar!! ;)
Börnen& Missisola-->
Samma här, pyret hickar så hela magen gör små skrutt och hon verkar "byta sida" trots att hon är fixerad för ibland känns/syns hickan mest på höger men oftast på vänster sida..
(Förmodligen där ryggen ligger?) ;)
Sådär håller min mini på oxå, o flyttar sig sida till sida. Fast h*n är fortfarande rörlig. Hickan har oxå blivit kraftigare, känns konstigt då man känner den i blygdbenet.. *S*
Har lagt ut nya bilder på magen nu i galleriet... fast jag vet inte om det är så stor skillnad sedan v32.. ?? Vad tycker ni?