*Välkommen hit! :-D
Välkommen hit!
Välkommen hit!
triump: Visst är det de. Va dumt ändå att ni inte får en till som vi. Man är ju intresserad och nyfiken på hur bebben ser ut där inne, hur långa fötter den har, vad den väger etc.
Jag har varit på TRE st UL!!
Det i vecka 18 var roligast.... =)
Nova 76, hjälp!! Vi gjorde ett privat UL i v. 26 och fick då reda på att killen i magen skulle väga ca 3600g, vilket lät helt ok
Men om din kompis hade fått samma uppgifter och födde en son på 4100g så visar ju det att beräkningarna inte behöver stämma så väl...
Är i valet och kvalet om man ska ta med en dv-kamera till BB (måste isf köpa en, vi äger ingen). Hur kommer ni att göra? "Alla" verkar ju ha inställningen att man "måste" filma förlossningen (eller kanske inte just själva förlossningen, men ni förstår...) men jag vet inte... Ska ni filma?
Så har man varit hos BM - allt verkade reko=)
Hon sa att jag hade järnvärde likvärt med en idrottsman*hehe* och eg. inte behöver proppa i mig mina piller...
Blodtrycket var inte lågt längre och Sf måttet var 29(v 33)
Frågade henne ang fixering - och hon sa att bebisen mycket väl ligger där nere, men att hon kollar ordentligt om några veckor - för även om den ligger där när hon kolla så kan den busa runt i kväll*ler*...(och det vet jag att den gör)...
140 slag...
Ang UL så är det ju här i Sthlm ett UL som ingår..det i v 18-20
Vi gjorde ett VUL när vi var hos gyn i v... typ 13 eller nått(och NUPP)
Vet att det i tex Malmö ingår ett i v 32 och det tycker jag ska vara för alla...
Hallå! Allt bra med er idag?
Ang. ul. så har vi här i Växjö bara ett i vecka 18-19. Hade gärna gått på fler.
Limpis: Vi hade tänkt ta med oss videokamera och filma på BB. Kanske inte just under förlossningen som du säger, men efteråt...tror att det är kul att ha sen.
Nej, nu ska jag ner en runda till stan. Ska köpa lite bebbekläder tänkte jag.
När vi väntade vår dotter så gick vi på massa överburenhetskontroller eftersom jag gick över 3 veckor. Då beräknade de barnets vikt till drygt 4100 och att den helt enkelt var klar så vi blev igångsatta.
När tjejen kom ut så vägde hon 3595 g så det där kan slå åt båda håll. Det är sällan de "prickar rätt" på vikten.
Vi ska inte filma förlossningen. Vi kommer nog nöja oss med digitalbilder eller fota med vanlig kamera.
Sist så antecknade sambon dessutom hela händelseförloppet i en anteckningsbok (korta meningar) och det var jätteroligt att ha sen.
Limpis: Vi ska ta med digitalkameran och ska både filma o ta kort. Vi har sagt såhär...Många bilder före och efter förlossningen, men inte under själva födseln. Men däremot då barnet kommit upp på magen och navelsträngen ska klippas ska det tas kort. Inga närbilder på underlivet eller så...huaaa, sånna vill jag absolut inte ha!
Det får nog bli en kamera till förlossningen och till BB. och det är ju så behändigt att numera kan man filma små kortisar med digitalkameran....måste bara komma ihåg att jämt ha batteriet laddat..för det har vi tidigare slarvat med....
Missisola bra att allt var reko
Vilket underbart solsken det är idag. har solat ett par timmar och vart tvungen till att ta en paus... tyvärr binder man lätt mer vatten i värmen.. så numera hinkar jag i mig vatten.
Triump: Har du bergis en balkong med sooooool på??
Vi ska ha m dig.kameran men även ladda den vanliga med svart-vit film...Det blir ju helt annorlunda(och finare) bilder...
Inga blodbilder eller så...
Sambon kommer ha fullt upp*hehe*
Nä hä - dax att pallra sig till tuben och åka och jobba - seg som bara den. Ska ha utskolning med 3orna på em och sen stänger jag!
solsken hela fm på balkongen
och dagens projekt blir en liten fika på stan vid tresnåret... så det är med gott samvete jag tar det lite lugnt.... skall även kolla upp var de har Maj brasa häromkring....
Vilket tips klart att den vanliga skall laddas med sv rulle, blir ju klassiska och tidslösabilder