*Välkommen hit! :-D
Välkommen hit!
Välkommen hit!
Hello girls! I småland lyser solen och förvandlar vår inglasade veranda till ett veritabelt växthus. Värsta idyllen att knata omkring gravid och påta i de små tomatplantorna medans hundarna sover i solen
Var hos bm igår, nu hittar de nya fel på mig hela tiden. Förra gången hade mitt hb kraschat, och jag fick två veckor på mig att försöka få upp det. Igår hittade hon högt undertryck, så jag får komma in i nästa vecka och lämna nya prover. Men hon kollade inte blodvärdet, vilket jag tyckte var märkligt med tanke på vilket ståhej det var kring det förra gången. Själv tycker jag att jag mår förhållandevis bra (förutom sedvanliga krämpor), och plutten förefaller utvecklas som han ska. Nästa vecka får jag nog också träffa min egentliga bm. Det blir min fjärde!
Missisola, vilken härlig kommentar!
Inga "blodbilder" illusterar precis vad jag känner... Hihi. Bra idé med svartvitt!!! (Hade faktiskt inte tänkt på det i det här sammanhanget, men det blir ju SÅ fina foton.)
Tack för alla kommentarer om filmningen. Vill ju inte ha någon lång dokumentär, men man ångrar sig kanske om man inte bevarar så många minnen som möjligt.
Någon mer vars mage har "försvunnit"? Helt plötsligt ser min mage ut som den gjorde runt v. 20 ungefär.. Detta trots att den förra veckan växte sig ENORM och slog alla rekord.. Är lite orolig att det ska vara något fel.. Den har dessutom flyttat sig nedåt och ser mer fläskig ut än gravid..
Liten: min har inte försvunnit, men däremot blivit lägre. Beror nog lite på hur bäbis ligger, om den ligger mer utåt eller mot ryggraden.
Min mini håller på med nåt jätteskumt, gjorde det hela dagen igår oxå...Trycker sig utåt så det ömmar rejält i skinnet på mig, är så öm i revbenen o runt naveln nu att jag knappt kan ta där. Går knappt att gäspa, eller andas djupa andetag för att skinnet inte går att töja mer känns det som...
ickelpicka
jag är inte förvånad. Tycker inte att mvc verkar klara av att ha fokusera på mer än en sak i taget och just det att det är ett fasligt rabalder om något ena gången sen kollar man inte ens upp det nästa... IRRITERANDE
Här är det ett fasligt hålligång i magen sedan igår, och det märks att det börjar bli trångt. Hela magen hoppar omkring. Mysigt men lite jobbigt, det blev inte mycket sömn i natt.
ickelpicka: Visst är det konstigt att dom hittar fel fastän man inte själv känner att nåt är konstigt??
Min bm var lite orolig över att jag är så skakis om händerna, fingrarna skakar o så då jag håller ut handen. Skulle ha uppsikt över det där , så att dom inte domnar o så. Hade tydligen nånting med sköldkörteln att göra. Skulle även få en efterkontroll efter förlossningen på grund av det.
Ja, eller hur!?!
Man blir helt uppstressad över att någonting verkar vara på tok, men sen blir det ingen uppföljning på det. Jag frågade tom om hon inte skulle ta något blodprov, men nej, det gör vi nästa gång minsann.
Jag hade sambon med på kontrollen, hans kommentar var att bm måste hitta fel på di gravida, annars har hennes jobb ingen mening..
Angående SvartVita bilder vill jag bara säga tat det brukar vara jättedyrt att framkalla de fotona sen... Om man fotar digitalt så kan man ju själv göra bilden SvartVit i datorn och sedan spara den och skicka på framkallning... då kostar det precis som vanligt.
Min mage har oxå sjukit ner och blivit liksom "liten".
Förra veckan sa alla "Oj, vilken stor mage du har. När ska du föda?" och nu säger de att det är jättestor skillnad från när de såg mig förra veckan för nu är magen liksom mer som en kula, lite toppig (spetsig), men lägre ner... konstigt.
Visst känner jag av att det trycker regält neråt numera men jag vill ju inte att magen ska "försvinna".
Jag känner igen mig jättemycket med smärtan i skinnet. Känns nästan som ett jätteömt blåmärke. Bara man rör där så gör det ont. Men det där "blåmärket" ändrar läge och gör ont på olika ställen hela tiden... skumt!
Jag tycker också att min mage är lite mindre nu än för kanske en månad sedan. Hela jag känner mig smalare, liksom. Har en teori om det, att min vikt har ju stått still nu i typ 6 veckor, men bebisen lägger ju på sig 250g i veckan ungefär såhär på slutet. Att helt enkelt den tjyvar av mitt underhudsfett. SF-måttet stiger ju kontinuerligt, men det känns som att min midja har mer kommit tillbaka nu.
Min mage har äntligen börjat växa, så jag förstår inte alls vad ni pratar om