• lill linda 82

*Välkommen hit! :-D

Välkommen hit!

• Svar på tråden *Välkommen hit! :-D
  • Nova76

lill linda: Håller med, känns väldigt konstigt! Inte alltid så mysigt.

Tack Björnen för svaret. Då har lill*n tillstånd att hicka så mycket den vill. Träna träna träna

Känner ni samma overkliga känsla angående att man ska bli Mamma. Mamma på riktigt. Jag har mycket svårt att fatta, det känns så vansinnet stort!!!

• N i n n i e

Lill linda: Jo visst är det skillnad! Fiiin mage!

Mycket hicka här också! Ibland blir man galen när det hickas och sparkas hysteriskt och man själv vill sova. Håller med Björnen: man känner sig som en dålig mamma när man blir irriterad!

• molle76

gomorron!
    Igår var jag och några kompisar och fikade,då en av kompisarna plötsligt berättade att hon var gravid .Så rooliiigt!!! I slutat av november ska det bli...

• Nova76

Missisola: Ja fy, tänk dig 5 stycken där inne! Undra hur det funkar... då får man definitivt aldrig sova! Nej, en räcker för min del... jobbigt nog i mellan åt!

• lill linda 82

Jo visst känner man sig dum då man blir irriterad, min sambo har börjat märka det tydligt på mig tror jag... Han säger ofta nu att jag är så duktig o ger mig en kram o mjuk klapp på huvudet då jag kommer o suckar o stånkar.

Jo kanske e det lite skillnad på magen, man ser det ju inte så tydligt själv då man har den där hela tiden..

• Missisola

Sitter nu och blir lite depp... har en kompis på MSN som helt enkelt rackar ner på mig för jag pratar om bebisen... Hon menar på att det finns annat livet och att jag haft ett liv innan jag blev gravid osv... Hon vill inte alls höra om bebisen och gör nästan narr av mig och idiotförklarar mig för jag tänker på kickern där inne...
    Hon fattar inte vad som rör sig i huvet ju närmare Bf man kommer...
    Vad ska jag prata om då? Jag har ju inget spännande liv just nu - halvtidsjukskriven, skruttig, trött... ...
    Är jag knas ??

• lill linda 82

missisola: Låter ju konstigt om hon klankar ner på dig, kanske är avis helt enkelt??
    Det där har jag tänkt på... måste ju igentligen vara lite jobbigt att man pratar förlossning o bäbis hela tiden. Men iofs är det ju det enda som rör sig i huvudet på en nu, man kan inte hjälpa det. Jag ska ge alla mina kompisar en stoor bukett blommor sen som stått ut med allt bäbistjat.

• Missisola

LillLinda: Grejen är att hon aldrig frågar hur det är med mig och bebben... utan tjatar bara om hur värdelöst hennes liv är... Jag hade oxå ångest ett tag på jobbet - där man är mest... att jag bara bubbla bebbe, men en kollega sa att jag var normal...hon har själv tvillingar och känner igen sig... Sen så i alla andra fall är det folk som frågar mig och vill känna mage mm. Jobbar ju dessutom med barn och de är ju där och undersöker varje dag!

• lill linda 82

Missisola: välkommen till klubben... jag har oxå en kompis som är så. Förstår verkligen att du tycker att det är jobbigt. men jag har nått den gränsen att jag inte orkar höra på allt jobbigt negativt snack från hennes sida så hon får höra av sig om det är nåt viktigt numer...Förstår liksom inte på mig folk som bara sitter o gnäller om negativa ting utan att göra nåt åt det...Det finns ju en lösning, men oftast gör dom precis motsatsen, gör allt ännu värre.
    Det trycker ju ner alla positiva glada känslor man har som gravid att behöva höra sånt. Man kan ju intressera sig lite för andra oxå inte bara sig själv, trots att man har det jobbigt. Ialf är jag sån person om jag nångång har det jobbigt.

Svar på tråden *Välkommen hit! :-D