• lill linda 82

*Välkommen hit! :-D

Välkommen hit!

• Svar på tråden *Välkommen hit! :-D
  • Missisola

Meh: Ska ringa och fixa tid och tandläkaren så jag kan gå innan det är tajm, men de tar alltså inte bilder???
    Vad kostar det eg. att gå...var förra året, men minnet är ju som en ärta så...

• meh

Missisola - priset är nog olika beroende på om du går privat eller hos folktandvården. Jag går privat, men fick bara betala 380 kr för undersökning. När det gäller röntgenbilder, så tror jag också det är olika från tandläkare till tandläkare. En del gör det, men har ett "större" röntgenskydd, andra gör det som vanligt och andra gör det inte alls. Min gjorde det inte alls, vilket jag är glad för, eftersom man inte vet hur sådant kan påverka.

• Missisola

Meh- kan ju säga att han får skippa bilderna denna gång... lika bra tycker jag.... däremot får han nog ta bort lite tandsten...
    Jag går hos folktandvården nuförtiden... Gick hos min farbror till jag var 25 som är privat...men ja.. tyckte nog jag vill byta(inte var han nå billig heller)

• meh

Missisola - ja, det är säkert inga problem att be dom skippa bilderna, för säkerhets skull.

• lill linda 82

meh: vi är lika senila du och jag då med andra ord..

Då jag va till tandis, eum, var det i februari kanske? Jag går oxå hos en privat, lagade ett hål samtidigt, kostade drygt 1000kr om jag minns rätt. Jag fick ta bilder, men där hade dom ett jättestort skynke så det var ingen fara.. Sköterskan var otroligt noga med att informera om det och att bedövningen var ofarlig för fostret.

• meh

Japp, lill linda, det verkar inte bättre

När det gäller att ta bilder hos tandis, så är det nog väldigt olika. Kan ju vara olika beroende på hur långt gången man är ockå. Själv är jag bara glad att jag inte hade några hål

• Missisola

Ja tjejer ..det är mycket med det jordiska att vara en havande kvinna... Tänk va okomplicerat livet var innan plusset*ler*...

• lill linda 82

Weeiii.. nu är det big brother.. det måste man ju bara se idag!! Nu när klas o elita "fått ihop det"..

• Liten

Fy f*n vad arg jag är nu!! Har fått brev från familjerätten att de ändrat våran tid att skriva på faderskapsbeviset till 24 maj! Vi som tyckte 3 maj var sent.. >_

• Missisola

Liten: Va?? Värkar..ska du föda..har jag missat nått...Eller ska ni åka in till förlossningen för att kolla upp??? Nu la denna hjärna av...

Och faderskapsintyg...ska man skriva på det innan bebben kommer*argh*

Svar på tråden *Välkommen hit! :-D