*Välkommen hit! :-D
Välkommen hit!
Välkommen hit!
meh: tror den är lika stor fast annan form...
har totalt glömt det där med att tvätta babykläderna....kasnke dags snart att göra det så man inte står med skägget i brevlådan en dag när det väl sätter igång, vem vet man kasnke får åka in någon vecka tidigare än man tänkt sig
vågar man köra allt i ett fast ljust och mörkt, och är det lätt att dessa kläder krymper tro??
Jag tänkte göra så. Köra en maskin ljust och en mörkt. Kläder, lakan och filtar. Är i v 32+5 nu, är det för tidigt? Nervös!!!
Lena A: har du redan sakerna gör det väl ingen större skillnad, jag är iof väldigt skrockfylld men de flest abarnen överlever ju efter gravv. 32 så slappna av och tvätta du
Åh nej - tvätta babykläder ska man kanske göra oxå...
Jag trodde jag var fix och färdig med vagn och vagga.... men mycket ska blir mer...eller?
Det jag blir förbryllad över är alla saker mamman ska ha...en massa amningsinlägg och kuddar och och sånt..
Vissas listor är så långa att man inte orkar läsa klart dem!!!!
Eller är det en sak som hör till...att skriva listor???
Har just kommit på att det faktiskt kommer ett barn om inte allt för lång tid och vi ahr inte förberett ngt. Var ska den ha sina kläder ? Måste hitta på ngt smart skåp som får plats. Och som sagt tvätta upp kläder och kolla att/var vi har allt och skriva en namnlista och kolla vem som kan ha Emma med kort varsel och kolla i genom vagnen och flytta tillbaka cykeldatorn till den (världens bästa ide förresten, jättekul att ha koll på alla mil man går med den där vagnen)...
ja, vi tar det en annan dag... nästa helg eller helgen efter eller...
Jag hade köpt amningsinlägg, köpte senare en amningskudde som jag var så nöjd med, köpte en mjölkuppsamlare eftersom jag sympatiläckte så mycket och Niklas fick köpa mig en amningsbehå, fast det är nog bra att ha en vanlig sportbh först för brösten krymper då de stabilicerat sig och det var nog allt.
Uxka: Ja vi har inte heller ordnat med förvaring av Tyra! =)
Ursul: tvättar jag så är de liksom mina. Annars kan man ju alltid ge bort dem i present (ja jag vet att jag nojjar, har bara så dåliga erfarenheter!)
Ucka: Vad roligt med cykeldator på vagnen! Det ska jag skaffa! Tack för tipset!
...Oftast finns ju apoteket i närheten av BB så amningsinlägg kan du köpa där om du behöver det...
Tokstora, mjuka bindor, däremot, ska jag handla innan (för det vill jag inte skicka min man att göra (lite fånigt, jag vet))