*Välkommen hit! :-D
Välkommen hit!
Välkommen hit!
Jag förstår dig, hade knappt ordnat något alls till Tyras födelse men jag tror det blir ett sätt att förneka det och det var nog inte så bra för nog hjälpte det mig nog att dtababs av den där förlossningsdepressionen ändå, så det är kanske bättre att räkna med att NU satan ska vi få med oss än bebis hem, än att förbli lugn trots att läkarna undersöker möjligheten att bebisen lider av kromosonfel som innebär att den kommer att dö vid födseln eller strax därefter?
Det är iaf vad jag ställt in mig på denna gång! Vi ska få med oss en bebis hem!
Ursul: Vilken typ av ammningskudde har du? Min svägerska har en som hon är jättenöjde med, fylld med frigolitkulor (Flopsy) den är dyr tycker jag runt 700:- sedan finns det ju amningskuddar med vanlig fyllning typ bolster (?) de kostar runt 400:-. Funderar på vilken jag ska köpa.
hehe ucka!! jag ska verkligen skicka iväg min att göra det, bara för att jävlas
han kommer tycka det är skit pinsamt*s*
jo men jag är i v.33 och funderar på att tvätta kläderna nån helg här framöver, lika bra att ha så mycket som möjligt klart så jag slipper tänka på det sen. veckorna kasnke bara rusar iväg och jag måste fixa skötbord och vagnen skall ju komma snart och bli fixad också...jisses vad massa grejer jag har kvar at göra!!!
Jag jhar en med frigolitkulor, ser likadan ut som den de hade på sjukhuset, förutom att den inte är i läder då! köpt på barnens hus för 379 kr NGbaby stor kudde.
Tyckte den var lätt att forma som man ville ha den, tror de som är fyllda med vanlig fyllning blir mer som vanliga kuddar?! förstår du?
Med denna puttade jag kulorna dit jag ville ha dem
Jag behövde bara de stora bindorna i två dagar och sen använde jag "vanliga" resten av den första veckan sen trosskydd en vecka!
jag hade/ska ha en vanlig avlång kudde dunfylld, det fungerade väldigt bra det oxå.
ursul: vilken tur du hade!
jag hade jättevarianten två veckor sen vanliga bindor i två-tre till ->skavsår
Ucka: jo, det är så svårt det där med vad som fungerar för en, till och börja med tyckte jag inte om amningskudden på sjukhuset men så "lärde" jag mig att använda den och eftersom jag har kronisk inflamation i ena handleden och fick ont rätt fort beslöt vi oss för att amningskudden var värd sina pengar. Vilket verkligen visade sig vara fallet för oss eftersom Tyra under dagtid endast sov liggandes på amningskudden i famnen på någon av oss (hade ingen bärsjal ännu då) något som skulle blivit väldigt tungt och jobbigt utan den! Försökte först palla upp med kuddar, men vi äger nog inga bra!
En annan fördel för min del var att jag kunde ha tallriken ståendes på amningskudden och på så sätt få i mig lite mat under tiden jag ammade, vilket jag gjorde vareviga sekund som Tyra inte sov!
Hur gjorde du med kudden förresten? Vek du den om dig eller hade du den under ena armen? Verkar smartare än vanliga platta kuddar!
ucka: Jag får skavsår efter en dag så nog var jag glad alltid! Vadå avslag i 6 veckor! =)
Ucka och Ursul - ni pratar om bindor, är det ngt man bör ha med sig när det blir dags att åka in??